BELLWORK SPANISH I.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Advertisements

VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Los meses del año y los días de la semana. Mosaicos, pp. 16 and 17.
# 1 Para empezar: Hoy es lunes, el 8 de septiembre.
Diario 3 Write the date first! Say hello to a classmate, they reply (with a different greeting) Ask them what their name is, they reply and ask “And you?”
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
THIS IS With Host... Your GreetingsIntros. and Goodbyes How are you? Where are you from? S.V.O. Subject Pronouns.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Los números 0-30 the numbers cero uno dos tres cuatro cinco.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Warm-up #7 Unscramble these sentences 1. buenos/señor/días 2. bien/gracias/estoy 3. señora/noches/buenas 4. Clarisa/se/llama/ella 5. tardes/buenas/señorita.
Hoy es martes el ocho de septiembre SWBAT: Express the day and date in Spanish Express their birthday in Spanish Identify dates of various Hispanic Holidays.
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
En la escuela Es una foto de dos jovenes y de una profesora en la escuela. ¿Qué son los jovenes? ¿Qué hay también en la foto?
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Preparación Hoy es miércoles, el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 DUE NOW: Write the number: Dieciséis_____veinte_____quince____.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Bellwork Siempre escribe la fecha y la pregunta..
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Question Formation Español Uno.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Answer the following questions en español.
Señora Johnson Beginning Spanish
BELLWORK: SPANISH I.
Objetivo: students will practice the numbers 0-20,
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
BELLWORK Write the DLT! I can review the present tense conjugations of estar. I can translate the prepositional phrases often used with estar. I can use.
Practiquen los adjetivos con
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
April 8th “C day” classes (45 min.)
Turn to page 3 in journal and title it : Bell Work 18/10/16
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Practiquen los adjetivos con
Turn to page 3 in journal and title it : Campanas #6-10
Los Pronombres Personales
Hoy es lunes 23 octubre 2017.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Hoy es miercoles, el diez de agosto
ConjugateNumbers Grammar Vocab 2Vocab 1Sorpresa.
Hoy es viernes el ocho de septiembre
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
BELLWORK SPANISH I.
Expressing the Date.
Calientamiento Please remember to write the date and what today is in the upper right hand corner of your paper. El 10 (diez) de agosto de 2015 (dos mil.
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
How to say the date in Spanish
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
BELLWORK SPANISH I.
Put away everything and have a pencil and an eraser.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Write in Spanish (See pag 96)
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Question Formation Spanish I Page 52.
How do I ask a question in Spanish???
uno dos tres cuatro cinco
Bienvenidos Preliminares A-D.
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
Transcripción de la presentación:

BELLWORK SPANISH I

viernes, el 8 de septiembre Define the word “COGNATE”.

lunes, el 11 de septiembre chocolate informacion inteligente Write down (in English) what you think these 5 Spanish cognates mean (only write answer): chocolate informacion inteligente conversacion hamburguesa

martes, el 12 de septiembre Directions: Name the 3 Spanish-Speaking islands of the Caribbean. 1. 2. 3.

miércoles, el 13 de septiembre Look on page XX and XXI in the textbook. These pages are directly after the table of contents which is found at the very beginning of the textbook. Find the Spanish translations for the following: 1. Take out a sheet of paper. 2. Pass the homework to the front. 3. Thank you.

jueves, el 14 de septiembre Directions: Unscramble the words to create sentences. All answers can be found on pg. 35 or your “1.1 lista de vocabulario”. me / Sarah / llamo bien / gracias / estoy que / tengo / irme

viernes, el 15 de septiembre Match each question to the most logical response. Use your “Lista de Vocabulario 1.1”. (On your paper, write the number and letter that corresponds with) ¿ Cómo se llama él? A. Me llamo Gustavo. ¿ Cómo se llama ella? B. Ella es Marta. ¿ Cómo te llamas? C. Se llama Josefina. ¿ Quién es ella? D. Se llama Pablo.

lunes, el 18 de septiembre Answer the following questions. How many Spanish Speaking countries are there? What does: “¿ Cómo estas?” mean in English? How do you ask to go to the bathroom in Spanish?

martes, el 19 de septiembre Translate the following sentences into Spanish. Use your vocabulary list or pg. 35 to help. 1. I’m from Michigan.:______________ 2. See you later.:_________________

miércoles, el 20 de septiembre Answer the following questions in COMPLETE SPANISH sentences. ¿Quién es ella? ¿Quién es él?

jueves, el 21 de septiembre Answer the following question in a complete Spanish sentence. 1. ¿De dónde eres?

viernes, el 22 de septiembre Answer the following question in a complete Spanish sentences (HELP: restate the question in your answer) . ¿De dónde es Shakira? (Colombia) ¿De dónde es Antonio Banderas? (España)

lunes, el 25 de septiembre Turn to pg. 10-11 in your textbook and look in the green expresate bodes at the top of the pages. Use them to help translate the following sentences into English. 1. Éste es Rosa. Ella es una compañera de clase. 2. Soy un estudiante de Cousino HS.

martes, el 26 de septiembre Write each sentence on your paper. Underline the subject and circle the verb. (***remember, always find the verb first) Antonio es un estudiante en mi clase. Paco es mi mejor amigo.

miércoles, el 27 de septiembre Write each sentence on your paper. Underline the subject and circle the verb. (***remember, always find the verb first) Ella es mi profesora de ciencias. Señora Petrovitch es una profesora de inglés.

jueves, el 28 de septiembre Write each sentence/question on your paper. Underline the subject and circle the verb. (***remember, always find the verb first) ¿Quién es su mejor amiga? Mi mejor amiga es Marta.

viernes, el 29 de septiembre Write the English meaning of the following subject pronouns (from notes, p. 14, or vocab list) Yo:___________ Nosotros/Nosotras:____________ Ellos/Ellas:___________ Usted: _________(formal) Vosotros/Vosotras: __________(only used in SPAIN)

miércoles, el 4 de octubre GRAMMAR 1.1 QUIZ WILL BE TUESDAY OCTOBER 10 (Subjects and Verbs in a sentence & Subject Pronouns) Write the Subject pronoun you would use to talk about the following people 1. Tú y Mario: __________________ 2. Mario y yo :__________________

jueves, el 5 de octubre Write the SPANISH PRONOUN you would use to speak TO these people. Group of female students A school principal Two or more males

martes, el 10 de octubre Write out the complete sentences. Then, find the verb and circle it. Next, find the subject and circle it. Marta es mi mejor amiga. 2. El estudiante es de Colombia.

treinta-quince: _________________ catorce +seis:_________________ jueves, el 12 de octubre Solve the following math problems. Use your 1.2 vocab list to translate the following terms. treinta-quince: _________________ catorce +seis:_________________

Viernes, el 13 de octubre Solve the following math problems. Use your 1.2 vocab list to translate the following terms. quince + tres: _________________ once - dos:____________________

lunes, el dieciséis de octubre Match each sentence with the correct subject pronoun. a. ella 1. Como te llamas? b. Yo 2. Mi amiga es de Colombia. c. Él 3. Somos estudiantes. d. tu 4. Me llamo Marta. e. nosotros 5. El señor Torrado es el profesor.

martes, el diez y siete de octubre Answer the following questions using your Tomatina Packet. In what city and country is La Tomatina held? What is La Tomatina? When is La Tomatina?

miércoles, el diez y ocho de octubre ANSWER THE FOLLOWING QUESTIONS IN COMPLETE SPANISH SENTENCES. USE YOUR VOCAB LIST OR Pg. 19 and 21(green expresate boxes) FOR HELP. ¿ Cuál es tu teléfono? ¿ Qué fecha es hoy?

jueves, el diez y nueve de octubre Directions: Fill in correct form of the verb SER. Use your notes from yesterday (or p. 24). Eva _________ de Cuba. Nosotros ______________amigos. ________ las tres y media. Yo _________ de Bolivia.

viernes, el veinte de octubre Directions: Spanish translations for the following English sentences. Use Vocab 1.2 list and SER notes for help. What is today’s date? We are from Warren, Michigan.

martes, el veinte y cuatro de octubre Write the following numbers in Spanish, spelling all numbers correctly. 1. 4-18-13-20

Translate the following sentences into Spanish. 1. It is Saturday. 10/25/2017 Translate the following sentences into Spanish. 1. It is Saturday. 2. It is April 4th.

jueves, el 26 de octubre Fill in the blanks with the correct form of SER. (Just write form of SER you used to fill in blank) Julia y Jamie no ____________atléticos . Nosotros ____________inteligentes. Tú __________ trabajador. Yo__________ extrovertido. Vosotros__________ cómico.