Lección 31 para el 12 y 13 de mayo ¿Cómo se va . . .? How do you get to . . . ?
Warm up-translate directions 1) The church is to the right of the bank. 2) The bank is to the left of the hospital. 3) To arrive at the playa from the park, go straight. La iglesia está a la derecha del banco. El banco está a la izquierda del hospital. Para llegar a la playa desde del parque, sigue derecho.
Hoy es _________ el ______ de mayo Hoy es _________ el ______ de mayo. Warm up: ir versus ser in past tense Essential question: Are you able to recognize street directions? Objective: Student is able to recognize street directions and use them to direct other students. doce lunes
Lección del día Warm up – Translate directions Calendar catchup Review and TPR practice of vocabulary about directions in the city Review direction worksheet 5) Un poco mas vocabulario 6) Map work – alone and with partner 7) Read and color worksheet 8) Exit ticket for assessment
Calendario Direction worksheet – 8 y 9 de mayo Map – 12 y 13 de mayo
Essential question of the day ¿Cómo se va __________ a la __________ desde la _____________? (How does one go to the ____ from the ____ ?
Makeup work All makeup work for week ending 05/02 is due this Thursday for A period and this Friday for B period. 1st -4th week work can no longer be made up. Check last slide of power points listed on schoolnotes.com. 2 copies of paragraph
Makeup after school – week beginning 05/12 I will be available Monday - Wednesday 2:00– 4:00
Repaso de vocabulario
La casa blanca _____ _______ ___ la estatua. de detrás
La mujer _____ __ ____ ________ de la fuente. está a la derecha
La iglesia _____ _______ ___ la iglesia. está detras de
La iglesia ______ __ ____ _________ ___ la estatua. izquierda de
El río St. Johns _____ ________ ____ el puente de calle Main. está debajo de The St. Johns River is underneath the Main Street bridge.
El estadio ____ _______ ___ ___ estatua. detrás de la
El restaurante está en __ ____ ___ ______ Park y King. el cruz de calles
El sombrero _____ _______ ____perro. está encima del The hat is on top of the dog.
Los niños ______ _______ ____ la mesa. están debajo de Debajo de = below
¿Cómo se va? How does one go to the doctor’s office to the park? ¿Cómo se va a ______ desde la _________? = How does one go from the ____ to the _____? Ejemplos: ¿Cómo se va al consultorio desde el parque? = How does one go to the doctor’s office to the park?
¿Cómo se va a la playa desde la fuente? el estadio la iglesia la fuente el hospital El banco La farmacia El cine el apartamento la playa Give directions to arrive at the beach from the fountain
Para llegar a la playa desde la fuente, dobla a la izquierda y dobla a la derecha. el estadio la iglesia la fuente el hospital El banco La farmacia El cine el apartamento la playa
¿Cómo se va al estadio desde el apartamento? el estadio la iglesia la fuente el hospital El banco La farmacia El cine la playa el apartamento Give directions to arrive at the stadium from the apartment.
Desde el apartamento dobla a la izquierda hasta el semáforo y dobla a la izquierda (otra vez). el estadio la iglesia la fuente el hospital El banco La farmacia El cine el apartamento la playa
Un poco más vocabulario La cuadra = block El semáforo = stoplight Hasta = until
Label your map and write directions Add a semáforo (stoplight) Label the steets Divide the streets into blocks. 4) Now write 3 sets of directions (in Spanish).
1)Read the directions in Spanish to your partner and name a color: 2) Partner must draw the route in that color. 3) Then ask him/her where he/she is now: ¿Dónde estás ahora? 4) Partner must draw the route correctly and reply with the correct answer: Estoy a la __________________ . 5) Grade your partner: 1/3 2/3 or 3/3
Estudiante #1: From the pharmacy turn to the left until (hasta) the intersection of ____ y ____, turn to the left go straight for two blocks. Where are you? Estudiante #2: I am at the _____________ . Desde la farmacia dobla a la izquierda hasta el cruz de calles ________ y _______, dobla a la izquierda y sigue derecho dos cuadras. ¿Dónde estás? Compañero: Estoy a la _________.
Colorea el autobús Color the bus correctly using your knowledge of directions and color in Spanish.
Exit ticket – Answer the following questions ¿ ¿Cómo se va a la avenida Roosevelt desde el cruz de calles McDuff y Park? Answer in Spanish: To arrive at the avenue Roosevelt from the intersection McDuff and Park _____________ . 2)Self assess - Do you understand directions? Yes Somewhat Not yet
Make up paragraph for 5/12 and 5/13 Write a paragraph giving simple directions. Eg. Use transition words, primero, segundo, entonces, finalmente Write 2 copies of paragraph (8 sentences in length). List date of absence and date submitted no later than 2 weeks from date of absence. No credit given until student has read and answered questions in Spanish.