Lección 31 para el 12 y 13 de mayo ¿Cómo se va . . .?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How do I get there? Doble Derecho Camine A la izquierda A la derecha.
Advertisements

Overview: To ask for directions, give directions and ask for clarification Objective To give directions from the classroom to the front office & from MHS.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
Los meses del año y los días de la semana. Mosaicos, pp. 16 and 17.
Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!
Week 4 Spanish I Grade Week 4Do Now 1 Monday, September 28th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  16  14  11  15  20.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Los días de la semana Days of the week Notes #13.
LA CAMPANADA 1.Nombre/Fecha 2.Write out directions from one point on the map below to another (in English). Use simple directional words (turn left/right,
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can say the preposition rhyme and use directions to figure out where something is located Vocab/Ideas: All review (but you.
ESPAÑOL 2 Hoy es lunes el 24 de febrero de
LAS DIRECCIONES Español 1: Unit 4A. Estar con preposiciones The verb ESTAR is used to express the location of places. (Remember: How you feel and where.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
Un Mapa De Tesoro. El Mapa… Include a drawing of all of the following: 1.el lago 2.el bosque 3.las montañas 4.el río 5.la playa 6.el océano 7.la catarata.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can ask and answer questions about a location Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Hoy es martes el quince de diciembre SWBAT apply directional vocabulary in order to interpret directions to various places in a town or city HAGAN AHORA:
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Spanish 2 Week 4 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 26 de septiembre Translate the following: 1. I’m going to the gym. 2. We’re going to the school.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Unit 5: El viaje (travel)
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Description Sentences
Classroom Commands Señora Atkinson.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Hoy es el _____ de _____ del __________
Lección 9 – 12 y 18th de febrero
Lección 27 para el 25 y 28 de abril
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Lección 22 para el ocho y nueve de abril
Lección 12 – 20 y 24 de febrero Unit exam is next Wednesday and Thursday. Make ups are scheduled after school only and are alternate exams.
Lección 29 para el 8 y 9 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Lección 33 para el 16 y 19 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Lección 6 – 4 y 5 de febrero ¿Qué compraste?.
Lección 8 – 10 y 11 de febrero ¿Qué compraste?.
Lección 26 para el 23 y 24 de abril
Lección 11 – 19 y 20 de febrero Unit exam is next Wednesday and Thursday. Make ups are scheduled after school only and are alternate exams.
Lección 25 para el 21 y 22 de abril
Español 1 29 de marzo de 2017.
Lección 23 para el once y catorce de abril
Lección 24 para el 16 y 17 de abril
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
Lección 29 para el 6 y 7 de abril
Español 1 7 de febrero de 2017.
La octava (8th) semana Spanish I A
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Talking about where you and others go during free time
Lección 29 para el 25 y 28 de abril ¿Qué tuviste que hacer en la ciudad? What did you have to do in the city?
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
El Verbo “IR” IR es el infinitivo (IR is the infinitive)
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
Where’s Giving directions Mr. Sleuth is receiving some instructions to investigate a case. Look at the city map and guess where he is going to.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
COMPLETA LA HOJA DE TRABAJO
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Description Sentences
Hola Unidad 3.
Transcripción de la presentación:

Lección 31 para el 12 y 13 de mayo ¿Cómo se va . . .? How do you get to . . . ?

Warm up-translate directions 1) The church is to the right of the bank. 2) The bank is to the left of the hospital. 3) To arrive at the playa from the park, go straight. La iglesia está a la derecha del banco. El banco está a la izquierda del hospital. Para llegar a la playa desde del parque, sigue derecho.

Hoy es _________ el ______ de mayo Hoy es _________ el ______ de mayo. Warm up: ir versus ser in past tense Essential question: Are you able to recognize street directions? Objective: Student is able to recognize street directions and use them to direct other students. doce lunes

Lección del día Warm up – Translate directions Calendar catchup Review and TPR practice of vocabulary about directions in the city Review direction worksheet 5) Un poco mas vocabulario 6) Map work – alone and with partner 7) Read and color worksheet 8) Exit ticket for assessment

Calendario Direction worksheet – 8 y 9 de mayo Map – 12 y 13 de mayo

Essential question of the day ¿Cómo se va __________ a la __________ desde la _____________? (How does one go to the ____ from the ____ ?

Makeup work All makeup work for week ending 05/02 is due this Thursday for A period and this Friday for B period. 1st -4th week work can no longer be made up. Check last slide of power points listed on schoolnotes.com. 2 copies of paragraph

Makeup after school – week beginning 05/12 I will be available Monday - Wednesday 2:00– 4:00

Repaso de vocabulario

La casa blanca _____ _______ ___ la estatua. de detrás

La mujer _____ __ ____ ________ de la fuente. está a la derecha

La iglesia _____ _______ ___ la iglesia. está detras de

La iglesia ______ __ ____ _________ ___ la estatua. izquierda de

El río St. Johns _____ ________ ____ el puente de calle Main. está debajo de The St. Johns River is underneath the Main Street bridge.

El estadio ____ _______ ___ ___ estatua. detrás de la

El restaurante está en __ ____ ___ ______ Park y King. el cruz de calles

El sombrero _____ _______ ____perro. está encima del The hat is on top of the dog.

Los niños ______ _______ ____ la mesa. están debajo de Debajo de = below

¿Cómo se va? How does one go to the doctor’s office to the park? ¿Cómo se va a ______ desde la _________? = How does one go from the ____ to the _____? Ejemplos: ¿Cómo se va al consultorio desde el parque? = How does one go to the doctor’s office to the park?

¿Cómo se va a la playa desde la fuente? el estadio la iglesia la fuente el hospital El banco La farmacia El cine el apartamento la playa Give directions to arrive at the beach from the fountain

Para llegar a la playa desde la fuente, dobla a la izquierda y dobla a la derecha. el estadio la iglesia la fuente el hospital El banco La farmacia El cine el apartamento la playa

¿Cómo se va al estadio desde el apartamento? el estadio la iglesia la fuente el hospital El banco La farmacia El cine la playa el apartamento Give directions to arrive at the stadium from the apartment.

Desde el apartamento dobla a la izquierda hasta el semáforo y dobla a la izquierda (otra vez). el estadio la iglesia la fuente el hospital El banco La farmacia El cine el apartamento la playa

Un poco más vocabulario La cuadra = block El semáforo = stoplight Hasta = until

Label your map and write directions Add a semáforo (stoplight) Label the steets Divide the streets into blocks. 4) Now write 3 sets of directions (in Spanish).

1)Read the directions in Spanish to your partner and name a color: 2) Partner must draw the route in that color. 3) Then ask him/her where he/she is now: ¿Dónde estás ahora? 4) Partner must draw the route correctly and reply with the correct answer: Estoy a la __________________ . 5) Grade your partner: 1/3 2/3 or 3/3

Estudiante #1: From the pharmacy turn to the left until (hasta) the intersection of ____ y ____, turn to the left go straight for two blocks. Where are you? Estudiante #2: I am at the _____________ . Desde la farmacia dobla a la izquierda hasta el cruz de calles ________ y _______, dobla a la izquierda y sigue derecho dos cuadras. ¿Dónde estás? Compañero: Estoy a la _________.

Colorea el autobús Color the bus correctly using your knowledge of directions and color in Spanish.

Exit ticket – Answer the following questions ¿ ¿Cómo se va a la avenida Roosevelt desde el cruz de calles McDuff y Park? Answer in Spanish: To arrive at the avenue Roosevelt from the intersection McDuff and Park _____________ . 2)Self assess - Do you understand directions? Yes Somewhat Not yet

Make up paragraph for 5/12 and 5/13 Write a paragraph giving simple directions. Eg. Use transition words, primero, segundo, entonces, finalmente Write 2 copies of paragraph (8 sentences in length). List date of absence and date submitted no later than 2 weeks from date of absence. No credit given until student has read and answered questions in Spanish.