1. Tell me… 2. There are 5 people in my family

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Advertisements

abuelo suegra tía primo cuñada
Stem Changing verbs. Main Concept Each verb can be broken into two main parts. The stem (everything but the ar, er, or ir.) The suffix (the ar, er, or.
Apuntes de diciembre Los pronombres relativos (Relative pronouns) Relative pronouns are used to combine two sentences. Aquí está el sofá. Here’s.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Definiciones – Miembros de la familia 5 La hermana de mi marido es mi… 2 La madre de mi marido es mi… 3 La hermana de mi padre es mi… 1 El padre de mi.
Espanol Megan Sands La comida.
Quasimodo: (son las doce)
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
1. La familia es el _________________ principal de la sociedad. 2. Los niños necesitan el _____________ y el ____________de sus padres. 3. La familia crea.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Verbs with Reflexive Pronouns Exprésate 2 Capítulo 1 Gramática 1.
Spanish III Honors Week 26. Para Empezar 1 de marzo Responde a la pregunta en frases completas: ¿Cómo fue tu fin de semana?
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
La Fecha: Hoy es martes, 30 de septiembre Objective: SWBAT use the verb tener in Spanish to talk about things that you and others have and have to do.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Understanding Documents from Mexico—Part 1 Naming Conventions, Birth Certificates, and Immunization Records Sonja Williams Migrant Education Program NCDPI.
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
¿Qué es el proyecto enlace? What is the Link project?
(verbos con cambios radicales)
El plan! Pronouns 2. Tener 3. Family 4. Descriptions
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
1. When I’m hungry I eat pizza.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
TOPIC: REVIEW OF POSSESSIVES
Mis amigos y Los Adjetivos
Subject Pronouns and Ser
Preparación para el Examen 4A
Ser vs. Estar Both ser and estar mean “to be” – but they are used in different situations.
SER and SUBJECT PRONOUNS
Subject Pronouns and Ser
First Grade Dual High Frequency Words
Subject Pronouns and Ser
mi(s) my nuestro(s) our nuestra(s) tu(s) your vuestro(s) your (pl.)
El Imperfecto Español 2.
Subject Pronouns and Ser
Verbs with irregular YO forms
PRESENT TENSE VERB ENDINGS IN SPANISH:
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
Last night I surfed the internet 2 I get on well with my parents 3
Subject Pronouns and Ser
Mi ciudad.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom.
The brain begins its development days after conception and continues to make new connections throughout life. El cerebro empieza a desarrollarse días después.
Quasimodo: Tienes que hablar con un amigo en español sobre tu rutina diaria (daily routine). Debes usar las preguntas de ayer.
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Subject Pronouns and Ser
Subject Pronouns and Ser
Subject Pronouns and Ser
Chispa – el 15 de octubre Take a new Chispa sheet off the podum (this is week #7) Write WHERE (room/area) in Spanish you find the following: el carro la.
<<<ALREDEDOR<<<10>>>
Quasimodo: What do you remember about Direct Objects from last chapter? What do you remember about Indirect Objects from English classes you’ve taken before?
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Hoy vamos a… repasar los deberes
The FRAME Routine Subject Pronouns
My life Name: benjamín Aravena barrios Thicher: Alexis fernandes DATE: 26|06|2018 COURSE: 7°BASICO.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: *Caer: Valer: Hacer: Salir: Poner: *Tener:
Transcripción de la presentación:

1. Tell me… 2. There are 5 people in my family 3. He sleeps till 10 4. He is always at my side 1. ¿Quién se viste muy bien? 2. ¿Quién tiene el pelo canoso? 3. ¿Quién es callado? 4. ¿Quién cuenta chistes?

Estoy totalmente de acuerdo ¿Por qué la familia es todavía importante hoy en día? ¡Hombre! Tienes toda la razón pero no es verdad En mi opinión ¡ni hablar! To encourage students to respond to each other’s ranking suggestions. Estoy totalmente de acuerdo Bueno, depende ¡En absoluto!

La familia de Eva – actividad auditiva ¿Qué quieren decir las dos opciones? sueña / suena bebimos / vivimos afuera / fuera jerga / juerga dice / dicen soltura / altura actuó / actúo hecha / echar p.3 Edexcel Spanish for A Level

La familia de Eva – actividad auditiva 1 Se llama Eva porque así se llamaba su madre. 2 Sus padres no tienen más hijos aparte de Eva. 3 Eva vive en el sur de España. 4 Sus padres nunca se quejan de ella. 5 Según Eva, sus padres hicieron lo mismo que ella cuando tenían la misma edad. 6 Eva acusa a su padre de no respetar las costumbres españolas. 7 La madre de Eva siempre apoya a su marido. 8 Los padres de Eva hablan con ella sólo en español. 9 Eva ayuda a su madre cuando les visitan amigos ingleses. 10 Eva no tiene muchas ganas de estudiar en Inglaterra. p.3 Edexcel Spanish for A Level quejarse de = to complain about reñir = to tell off/row with apoyar = to support (sal)ir de juerga = to go out on the town tener ganas de = to want to / feel like hacer ilusión (a alguien) = to look forward to

La familia de Eva – actividad auditiva 1 Se llama Eva porque así se llamaba su madre. x 2 Sus padres no tienen más hijos aparte de Eva. 3 Eva vive en el sur de España. 4 Sus padres nunca se quejan de ella. 5 Según Eva, sus padres hicieron lo mismo que ella cuando tenían la misma edad. 6 Eva acusa a su padre de no respetar las costumbres españolas. 7 La madre de Eva siempre apoya a su marido. 8 Los padres de Eva hablan con ella sólo en español. 9 Eva ayuda a su madre cuando les visitan amigos ingleses. 10 Eva no tiene muchas ganas de estudiar en Inglaterra. p.3 Edexcel Spanish for A Level quejarse de = to complain about reñir = to tell off/row with apoyar = to support (sal)ir de juerga = to go out on the town tener ganas de = to want to / feel like hacer ilusión (a alguien) = to look forward to

develop his/her personality relate to other people face new situations The family is (and always has been) the main pillar of society. The family is the place where humans are born, learn and develop. Parents help the child to: learn essential human values (cultural, ethical, social, spiritual and religious) develop his/her personality relate to other people face new situations The family is not only a legal, social and economic unit; it is a community of love and solidarity, a stable framework which exists to create the citizens of the future. The family can represent the only secure, permanent environment for the child. Friends vary and in school teachers change too but parents remain and for this reason they are role models throughout a child’s life. Correct with students. afrontar un marco el escenario relacionarse con los futuros ciudadanos las figuras de referencia

La familia es (y siempre ha sido) el pillar principal de la sociedad La familia es (y siempre ha sido) el pillar principal de la sociedad. La familia es el ambiente donde los humanos nacen, aprenden y desarollan. Los padres ayudan al niño a: aprender los valores esenciales (culturales, éticos, sociales, espirituales y religiosos) desarollar su personalidad relacionarse bien con otros afrontar situaciones nuevas La familia no representa solo una unidad legal, social y económica; es una comunidad de amor y solidaridad, un marco constante que existe para crear a los futuros ciudadanos. La familia puede representar el único escenario seguro y permanente para el niño. Los amigos varian y en el cole los profes también se cambian, pero los padres permanecen y por esta razón son figuras de referencia a lo largo de la vida de un niño.

Connect-4 to face citizen to relate to to develop to be born to look forward to to feel like/want to to support to tell off to complain about to go out on the town help refuge/ safety security self-image to take into account to blame s.o to realise sthg S/he sleeps sister-in-law support affection father-in-law at my side self esteem quiet/silent relevant (x3) grey-haired less important S/he dresses the most important in my judgement aunt love society often Two teams, volunteers take turns to pick a square and give the appropriate Spanish word/phrase to claim that square. Must build up from bottom of grid – aim is to get four in a row before the other team.