Yo tengo… Utiles escolares.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las provisiones de la escuela
Advertisements

Deberes – En mi mochila Total for sheet /27 Actividad 2 = Actividad 3
Chapter 4 Part 1 Vocab. science Las ciencias folder La carpeta.
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
HACER AHORA – Complete in notebook
OBJETOS DE CLASE.
¿Qué es esto? What is this? Es un(a) It’s a...
Los útiles escolares School Supplies Por Srta. Restrepo y Sra. Plant.
CHAPTER 4 VOCABULARY: PART I LA CALCULADORA 2 2. (CALCULATOR)
Capítulo: 4. The definite articles in Spanish can be used to say the with a specific noun. They have different forms that agree with their noun in gender.
OBJETOS DE CLASE.
OBJETOS DE CLASE. la bandera flag la computadora computer.
El género y número de los sustantivos (Gender and number agreement of nouns)
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
Assignment for today: 1.Take out a piece of paper. 2.Put your name and the date at the top. 3.Title your paper “Adjectivos y Sustanivos” 4.You must create.
¡Exprésate! UNO Chapter 4-1 Classroom Vocab / Classes.
Las Cosas de la Clase Classroom Items. La Pizarra.
School Objects Los Objetos Escolares.
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
İExprésate! Capítulo 4. Vocabulario 1 school supplies los útiles escolares.
Chapter 4, part 1. Los útiles escolares school supplies.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
Para Empezar P. 10 la sala de clases classroom la silla chair.
 ¿Cómo estás?  ¿Cómo te llamas?  ¿De dónde eres?  ¿Qué pasa?  ¿Qué tal?
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
En una SaUna de CUnase.
Capítulo 4.1. El bolígrafo pen La calculadora calculator.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Vocabulario – Unidad 2 Lección 2.  Describe classroom objects  el/un borrador  la/una calculadora  el/un cuaderno  el/un escritorio  el/un borrador.
Los Útiles escolares The school supplies.. La Mochila.
Los Útiles Escolares The School Supplies. En mi mochila- In my bookbag Yo tengo - I have ¿Qué tienes?- What do you have?
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Using definite articles with nouns Apuntes. Nouns They refer to: –people –places –things –concepts.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
La sala de clases. La Carpeta El Libro El Lápiz.
Cosas Para La Escuela Mark in Green for Vocab.
This powerpoint can be found in our shared area:
Complete each sentence logically in Spanish.
Los objetos de la clase Classroom objects.
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 20 de setiembre de 2016
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
Prueba: ¡hoy! Hoy: Para Empezar Traducen: I need many things!
Spanish Classroom Objects.
Singular vs. Plural Nombres y artículos.
Articles – Los Articulos
el 31 de enero Ellos son de Manta, Ecuador. Ellos tienen 12 años.
Describiendo las clases, verbo estar, y describiendo donde está
Vocabulario de Capítulo 2:
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
School Vocabulary Level 1.
Spanish Class. Mrs. Rogers CLASSROOM ARTICLES 16 de setiembre de 2016
Cosas Para La Escuela Mark in Green for Vocab.
Capítulo 4.1.
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?)
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
la computadora – computer la calculadora – calculator el diccionario –
Saying what you need and have
Unidad 2 Etapa 1 VOCABULARIO
OBJETOS DE LACLASE CLASSROOM OBJECTS.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Articles – Los Articulos
School supplies.
Vocabulario: En la escuela
La Clase de EspaÑol.
Description Sentences
Fill in the gaps. Circle the feminine words
Transcripción de la presentación:

Yo tengo… Utiles escolares

Feminine School Supplies La/Una mochila – backpack La/una goma de borrar – eraser La/una calculadora – calculator La/una carpeta – folder/binder La/una regla – ruler Las/unas tijeras – scissors La/una puerta – door La/una ventana – window La/una pizarra - board

Masculine School Supplies El/un lapiz – pencil Los/unos lapices do color – colored pencils El/un libro – book El/un cuaderno – notebook El/un diccionario – dictionary El/un boligrafo – pen El/un papel – paper El/un reloj - clock

Interpretive Listening Authentic Video: https://m.youtube.com/watch?v=izbVTWnzB LU As you watch, make a check next to vocabulary words on your list that you hear during the video.

Show and Tell Take out three school supply items. Meet with a partner. Ask and Answer: ¿Qué tienes en tu mochila? Yo tengo ______, ________, __________. (Fill in the blanks with your chosen school supply items) Switch roles. Repeat with 2 different partners. Whole group wrap-up

Flashcards How to make vocabulary flashcards: Side 1: Spanish word Include at least one article with the noun Side 2: Picture of item Pictures can be drawn, printed, colored, not colored Must be able to tell what the picture is showing el cuaderno

Flashcard Practice Round 1 - Spanish to English with a partner, Round 2 – English to Spanish with a new partner