Hoy es martes, el 10 de octubre de 2017 El objetivo: I can identify the verb GUSTAR. El timbre: 1. ¿Qué te gusta hacer después de escuela? 2. ¿Cómo se dice “Nice to meet you” en español? La agenda: “Le gusta o no le gusta” Apuntes de GUSTAR Reflexión del día
Vamos a escuchar… Listen to the profesor talk about his likes and dislikes. Circle the thumbs up if he likes the activity/thing or the thumbs down if he does NOT like it.
“I like…” expressions Me gusta… = I like… Me gusta mucho… = I like a lot… Yo también. = Me too. A mí también. = Me too.
“I do NOT like…” Expressions No me gusta… = I do NOT like… No me gusta nada… = I really do NOT like… No me gusta ni _____ ni _____ = I do NOT like _____ nor _____ Yo tampoco. = Me neither. A mí tampoco = Me neither.
Indirect Object Pronouns Me Te Le Nos Os Les
If the thing you like is singular… USE GUSTA! Me gusta el helado.
If the thing you like is an action (infinitive)… USE GUSTA! Me gusta bailar.
If the thing you like is plural… USE GUSTAN! Me gustan los perros.
To add clarification or emphasis… A mí A tí A él/ella/usted A nosotros(as) A vosotros(as) A ellos/ellas/ustedes A mí me gusta esquiar.
To add clarification or emphasis… You can also use a person’s name! A Paco le gusta correr.
Vamos a entrevistar… Ask seis of your compañeros de clase what they like to do and checkmark their answers in the appropriate box. Then escribe cinco frases about their likes.
Vamos a entrevistar…
¿Qué te gusta hacer durante el fin de semana? Reflexión del día: ¿Qué te gusta hacer durante el fin de semana? Tarea: Paquete – Página siete