Impersonal expressions

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Indirect Object and Direct Object Pronouns Together
Advertisements

Saquen… Agendas: Tarea de anoche: Sp. 3: Libreta pg. 80
Capítulo 4. Infinitives in Spanish end in –ar, -er, and – ir The conjugated infinitive is often followed by another infinitive or infinitive phrase/ expression.
Pronouns – p. 250, 252 Direct object pronouns - DOP 1. Stand for people or things. 2.DOP’s receive the action of the verb. The waiter brings it. (menu)
¿Qué hora es? All time expressions start With: Son las: 1:31-12:30 Es la: 12:31-1:30.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Affirmative/Negative Tú Commands. Rules When you tell friends, family, or young people to do something, you use an affirmative tú command. To give the.
EL EXAMEN Capítulo 1.2. A.Escuchemos (cierto o falso) B. Leamos Answer multiple choice questions based on a reading.
¿Qué recuerdas de español 1 y 2? Español 3. Nivel: español 1 ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás hoy? ¿Cómo eres tú? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué hora es?
Tener. Means “to have” yo tengo tú tienes usted él / ella tiene tener.
Clase de español I Tarea: QUIA (online practice) Turn in A Escribir: 3-3 Examen Escrito A Practicar: 3-3 A Conversar.
Me llamo _________ Clase 702 La fecha es el 16 de junio del 2016 Proposito 75: ¿Quien le da la receta al enfermo? L.O: to learn object pronouns 1 Los pronombres.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
With Impersonal expressions
In the previous lesson, you learned how to use the subjunctive with expressions of will and influence. You will now learn how to use the subjunctive with.
Expressing Obligations
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
SPN 8 Sports and Leisure Unit
The Present Tense of tener (to have)
Unidad 2 Lección 2 - Vocabulario
THIS WILL BE COLLECTED AT THE END OF THE PERIOD.
Avancemos 3 – Unidad 2 Lección 1
Obligaciones (Obligations).
Direct Object Pronouns
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
LOS COMPARATIVOS.
In the previous lesson, you learned how to use the subjunctive with expressions of will and influence. You will now learn how to use the subjunctive with.
LOS COMPARATIVOS.
To ask what time it is in Spanish we say ______________
Chapter 6-2 Informal Commands
Tapas Complete each sentence with the appropriate form of a reflexive verb. Mi amigo ____ la cabeza con el champú. Tú ____ con un despertador.
Positive tú commands.
Los Apuntes: NEGATIVE Tú COMMANDS
Los mandatos en la forma “tú”
EL MANDATO AFIRMATIVO FORMAL
AFFIRMATIVE “tÚ” commands
Sra. Lear Español1 Unidad 5 Etapa 1
Apuntes: Decir and other e:i Stem-Changing Verbs
In the previous lesson, you learned how to use the subjunctive with expressions of will and influence. You will now learn how to use the subjunctive with.
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Unidad 5 – Lección 2 Objetivos de lección 2: SWBAT Plan a party
Repaso de 3B Español 1.
Affirmative Tú Commands
Repaso: Informal Commands
You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
The subjunctive with impersonal expresssions
Repaso: Commands with pronouns and review of informal commands
In the previous lesson, you learned how to use the subjunctive with expressions of will and influence. You will now learn how to use the subjunctive with.
Calentamiento (this is section D from your test. ):
Ignacio Roberto Patricia
Mandatos Informales (Informal Commands)
Los adverbios con -mente
The Impersonal “se” P. 360 Realidades 2.
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
In the previous lesson, you learned how to use the subjunctive with expressions of will and influence. You will now learn how to use the subjunctive with.
Repaso: Commands with pronouns and review of informal commands
Homework – complete each sentence in Spanish, with an activity like the ones we did in class today. I have given an example below. Write the English.
The Impersonal “se” P. 360 Realidades 2.
The Subjunctive with Impersonal Expressions
What subject pronoun would you use to talk about these people?
Time Expression with Hacer
Affirmative Tú Commands
Tú Commands (Los mandatos de la forma tú) Dame la linterna, por favor.
AFFIRMATIVE “tÚ” commands
Agenda Greeting the teacher Calentamiento (Warm-up)
Español Semana 6 Hoy es martes, el diecisiete de septiembre de 2019 Vocabulario: Copia el español y traduce al inglés carnet de identidad sacar.
Transcripción de la presentación:

Impersonal expressions Vocabulary Commands Commands with DOP Impersonal SE Impersonal expressions 10 10 10 10 10 20 20 20 20 20 30 30 30 30 30 40 40 40 40 40 50 50 50 50 50

Category 1 questions follow

Interview in Spanish is ---- Category 1 10

entrevistar Category 1 10

To donate in Spanish is -- Category 1 20

donar Category 1 20

To translate in Spanish is-- Category 1 30

traducir Category 1 30

40 Una persona o empresa (company) que dona cosas para un teletón. Category 1 40

patrocinador Category 1 40

Un periodista i________ y e________ para las noticias. Category 1 50

Un peridista investiga y entrevista para las noticias. Category 1 50

Category 2 questions follow

Recoger (tú) 10 Give a command with the verb provided: Modelo: Comer (tú)>>> come Recoger (tú) Category 2 10

recoge Category 2 10

20 Give a command with the verb provided: Modelo: Comer (tú)>>> come entrevistar (tú) 20

entrevista Category 2 20

30 Give a command with the verb provided: Modelo: Comer (tú)>>> come traducir (tú) Category 2 30

traduce Category 2 30

40 Give a command with the verb provided: Modelo: Comer (tú)>>> come no dar (tú) Category 2 40

No des Category 2 40

50 Give a command with the verb provided: Modelo: Comer (tú)>>> come no explicar (tú) Category 2 50

No expliques Category 2 50

Category 3 questions follow

Rewrite the commands. Use DOP. Recoge la basura. Category 3 10

Recógela Category 3 10

20 Rewrite the commands. Use DOP. Da prioridad a la gente sin hogar. Category 3 20

Dala a la gente sin hogar. Category 3 20

30 Rewrite the commands. Use DOP. No tires la basura en el piso. Category 3 30

No la tires en el piso. Category 3 30

40 Rewrite the commands. Use DOP and the reflexive verbs. Cepíllate el pelo en las mañanas. Category 3 40

Cepíllatelo en la mañanas. Category 3 40

50 Rewrite the commands. Use DOP and the reflexive verbs. Explica la cuestión a los voluntarios. Category 3 50

explícaselos Category 3 50

Category 4 questions follow

Complete: Se ___________ español. Category 4 10

Se habla español. Category 4 10

Se r________ dinero para la teletón. Category 4 20

Se recoge dinero para la teletón. Category 4 20

Write an impersonal expression using: distribuir Category 4 30

Modelo: Se distribuyen los volantes. Category 4 30

Write an impersonal expression using: traducir Category 4 40

Modelo: se traducen las noticias. Category 4 40

Write an impersonal expression using: emitir Category 4 50

Modelo: Se emite el noticiero a las 7pm todos los días. Category 4 50

Category 5 questions follow

Complete: Es ______________ comer frutas y verduras. Category 5 10

Modelo: Es importante comer frutas y verduras. Category 5 10

20 Complete: Fue _________ no hacer la tarea todos los días. Category 5 20

Modelo: Fue malo no hacer la tarea todos los días. Category 5 20

What is the formula to write impersonal expressions? Category 5 30

Form of ser + adjective + verb in infinitive + more Category 5 30

Write an impersonal expression with necesario Category 5 40

Modelo: Es necesario recoger la basura. Category 5 40

Write an impersonal expression with No es difícil Category 5 50

Modelo: No es difícil ser amable (nice). Category 5 50