The Wiseman and the Foolish Man Story and Activity

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Advertisements

Opiniones Unidad 3, Lección 1 Con los verbos: crear y parecer.
Estar – To Be estoy estamos estás estáis está están
Iglesia Colombiana Metodista
Telling Time.
Hoy es jueves, el veinte y seis de septiembre. La pregunta: ¿Qué quiere decir la tira cómica? La tarea: La hoja de trabajo Examencito de vocabulario: el.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Los verbos reflexivos Reflexive Verbs.
Landscape with Shapes and Colors Paisaje usando colores y formas My Name Mi Nombre.
Put your body projects/papers on the table in the back.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Hebrews 12:1-3. Throw off the burdens/ deshacerse de la carga NKJ Hebrews 12:1 Therefore we also, since we are surrounded by so great a cloud of witnesses,
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
W.2 Las Estaciones. Vámonos } ¿Qué tiempo hace? Write a complete sentence describing the weather on 3 days of this forecast in Uruguay. } Ejemplo: “El.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Go to cessarsc9.wixsite.com/clasedeespanol Click in this icon to see the presentation.
THE SERGEANT – MAJOR MORRIS Ms. White Mr. White Herbert White.
El Imperfecto Español 2.
Organización de cuadernos
El Imperfecto Español 2.
Las Palabras Interrogativas
Repaso: Verbs with reflexive pronouns and direct objects
¿Qué hora es?.
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Español 1 9 de diciembre de 2016.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Yo tengo… Utiles escolares.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Interactive Math Notebooks
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
First Grade Dual High Frequency Words
Vocabulario Podrán encontrar la lista del vocabulario en el folder “Día de los muertos Unit” en la pagina web de la escuela.
El Imperfecto Español 2.
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Egg Baby Project Spanish II.
Telling Time in Spanish
¿Hay un centro comercial en tu barrio?
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Repaso de Capitulo 5: Español 1
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
Cuentos Érase una vez escribir un texto para narrar una histora
Cuentos Érase una vez 1.
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
¡Bienvenido a Cambridge!
Turn your books to page 22 and study for the quiz. You have 5 minutes.
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Unidad 1 Para Empezar.
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
Telling Time in Spanish
Actividad G y H: Práctica con verbos de bota
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Telling Time in Spanish
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Poster project.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Page 387 Realidades 1 The Personal “a”.
Para el fin de esta leccíon, se puede:
Page 387 Realidades 1 The Personal “a”.
Telling Time in Spanish
ACTIVE TO PASSIVE VOICE Active You killed six zombies SubjectVerbObject Passive Six zombies were killed BY you SubjectVerbObject The OBJECT in the active.
The causative is a common structure in English. It is used when one thing or person causes another thing or person to do something.
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

The Wiseman and the Foolish Man Story and Activity Matthew 7: 24-27 The Wiseman and the Foolish Man Story and Activity

The Wiseman and the Foolish Man Story and Activity Matthew 7: 24-27 The Wiseman and the Foolish Man Story and Activity

Set of 2 Copy, cut, and paste on rock foundation

Set of 2 Copy, or copy on brown paper. Color and cut, paste on rock foundation

Matthew 7: 24-27 24 ¶Therefore whosoever aheareth these sayings of mine, and bdoeth them, cI will liken him unto a dwise man, which ebuilt his house upon fa rock: 25 And the arain descended, and the floods came, and the winds blew, and bbeat upon that house; and it fell not: for it was founded upon a crock. 26 And every one that heareth these sayings of mine, and doeth them not, shall be likened unto a afoolish man, which built his house upon the sand: 27 And the rain descended, and the floods came, and the winds blew, and beat upon that ahouse; and it bfell: and great was the fall of it.

San Mateo Capitulo 7:24-27 24 A cualquiera, pues, que me aoye estas palabras y las hace, ble compararé a un chombre prudente que edificó su casa sobre la droca. 25 Y descendió la lluvia, y vinieron ríos, y soplaron vientos y aazotaron aquella casa; pero no cayó, porque estaba fundada sobre la roca. 26 Y a cualquiera que me oye aestas palabras y no las hace, le compararé a un hombre insensato que edificó su casa sobre la arena. 27 Y descendió la lluvia, y vinieron ríos, y soplaron vientos y dieron con ímpetu contra aquella acasa; y bcayó, y fue grande su ruina.

plantilla para ladrillos Draw before hand the rocks, and then a separate sand area. Templates to cut and then have kids trace bricks to make a house for the lesson. Make your own door and window and roof line. Copy on cardstock to make durable. Put up wise man and foolish man. When the rains hit the foolish man’s home erase the home Template for bricks plantilla para ladrillos Template for end bricks plantilla para ladrillos finales Template for raindrops plantilla para las gotas de lluvia

plantilla para ladrillos Template for bricks plantilla para ladrillos Dibujar y recortar plantillas. El uso de tiza. Ha niños rastrear los ladrillos para hacer una casa para la lección. Haga su propia puerta y la ventana y el techo. Colocación de los hombres. Cuando la lluvia golpea borrar el hombre insensato la casa de la casa. Template for end bricks plantilla para ladrillos finales Template for raindrops plantilla para las gotas de lluvia

el sabio y el tonto de la historia y la actividad San Mateo capítulo 7:24-27 el sabio y el tonto de la historia y la actividad

Instructions: Page 1 Large figures (colored) Copy and cut out figures and use in lesson. You can also put a magnet on the back and draw a house Using the shape to make a house. The kids could also draw on bricks. Page 2 Large figures (Black and white) Copy and color and use in lesson. Page 3-6 Story, colored. Pages 7-10 Story, black and white Page 11 Colored house. Copy and cut, paste on door and window on page 13 rocks and wise man. Page 12 Black and white. Copy, color, and cut, paste on door and window on house and paste on page 14, after it is colored. You could also copy on brown paper. Page 13 Colored rocks, foundation. Page 14 copy and color rocks and paste on house. Page 15 Scripture reference also lesson 36 in Primary Manual A 4-7. Page 16 plantillas, traducción al español Page 17 Templates for lesson to draw on the chalk board. Colored chalk would be cool. Page 18: Traducción al español para la lección a DRW en la pizarra. tizas de colores sería bueno. Page 20 and 21: Wiseman and foolish man.