Pasapalabra Take turns describing the following words in Spanish. You describe the 1st 5 and your partner will guess. Then you will switch roles. There.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Advertisements

Preguntas del examen final
 With your assigned partner you will take turns asking and answering questions.  Use your “floor plans” and vocabulary packets to help you answer the.
El 24 de marzo de 2011 El tercer trimestre. Para ahora: Prueba de ACFs Objetivos: 1. Tomar la prueba de los ACFs 2. Aprender el nuevo vocabulario 3. Practicarlo.
Bienvenida ALC 129 Martes el 5 de abril Bienvenida.
PSSSST: Immediately following today’s review – There will be a Quizam… Stay in STUDY MODE during the review…
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Preguntas. ¿Cuándo? ¿Cuánto? ¿Por qué? ¿Cuál?
El presente progresivo Capítulo 1. Use the present progressive tense in Spanish to express an action in progress –An action that is currently taking place.
La hora de comer Lunchtime!. ¿Qué comes durante la hora de comer? Durante la hora de comer…. At lunchtime..
 For each number, say it out loud in Spanish and then write it down on your notes.  If there is not a space on your notes for a particular number, do.
Meta: use new vocabulary and the past tense to write 2 parragraphs in spanish Entrada: estudiantes Entrada: estudiantes canción canción Escribir Escribir.
El Tiempo 6 th Grade Señora Scherer. Mira y escucha a la canción.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Al azarA ver. Hagan ahora Repasemos Translate the following phrases from English to Spanish Good morning, sir. Good evening, ma’am ____________________________.
Landscape with Shapes and Colors Paisaje usando colores y formas My Name Mi Nombre.
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
Lauren Kelly.  To learn how to ask someone’s name and how to give someone your name.  We will also learn a little bit about the difference between the.
Trabajo de entrada: 13/10 Copien y traduzcan. Copy and translate. NP12  Hace frio.  Hace sol.  ¿Qué tiempo hace hoy?  Está nublado.  Nieva.  Son.
Jueves el 8 de septiembre Mi Familia. Objetivo: To learn the words for family members in Spanish.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
SWBAT: Classify words in Spanish that describe hobbies and sports Hoy es lunes el primero de febrero WRITE DOWN, IN SPANISH, ALL THE SPORTS AND HOBBIES.
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write one vocabulary word in Spanish to describe each of the following seasons: – el verano – el otoño – el invierno.
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
Password!. Una fruta roja, tecnicamente Aunque muchos lo creen vegetal, no es vegetal.
La Fecha: Hoy es martes, 23 de septiembre Tema: School Subjects and Schedules Obj: SWBAT talk about their school schedule in Spanish including subjects.
¡Hola! Hoy es el 18 de agosto. El Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja del alfabeto. (Get out your ABCs sheet – it’s blue!) 2. Practiquen con tu compañero.
Los animales.
Description Sentences
1. ¿Qué es un Adjetivo? a) la niña es bonita y atlética.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Adjectives - Describing things.
Bell work: 1). Grab your binder. 2). Turn in your homework. 3). Write down the Spanish word of the day: la computadora = computer 4). Take out a sheet.
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
Disculpa,¿qué hora es? 3.1 Vocabulario.
tengo tienes tiene tenemos tenéis tienen
El verbo ESTAR.
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
SER and SUBJECT PRONOUNS
FRASES IMPORTANTES.
Please write the following vocabulary words into your notebooks
Antes de empezar Interrogative words – question words
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
EL TIEMPO PASA…..
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Para hacer ahora Identifiquen los números
1.4 Numbers.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
COMPLETA LA HOJA SOBRE SER Y ESTAR
Enfoque: Actividad 6 en p. 107 Dibujar: Actividad 8 p. 108
Yo/dormitorio/habitación Mi padre/cocina Mi hermano/ sala
LABEL THE ROOMS AND OBJECTS IN THE ROOMS IN SPANISH
SWBAT describe places in their communities
Description Sentences
UN ENCUENTRO AGRADABLE
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Quasimodo: Write the following #’s in words
Para el fin de esta leccíon, se puede:
Write questions with the following verbs using indirect object pronouns. Then, turn to a partner and ask and answer the questions. Modelo: ¿A quién le.
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
¿Adónde vas los fines de semana (los lunes, los martes …)?
Vámonos Traduce las frases a español usando el vocabulario de la semana pasada. Usa el imperfecto para los verbos. Every day, the monster ate in the kingdom.
Objectives Greeting teacher and others in Spanish using common phrases. Knowing Spanish speaking countries and how to say the nationality of a citizen.
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Pasapalabra Take turns describing the following words in Spanish. You describe the 1st 5 and your partner will guess. Then you will switch roles. There are 4 rounds total.

Ave

flores

pingüinos

lago

Pasa la computadora a tu compañero. Ahora tú vas a adivinar las palabras.

Agua salado

El bosque lluvioso

tigre

mono

vaca

Pasa la computadora a tu compañero. Ahora tú vas a adivinar las palabras.

incendio

tornado

relámpago

La sequía

terremoto

Pasa la computadora a tu compañero. Ahora tú vas a adivinar las palabras.

Masivo

peligroso

aguacero

huracán

nube