La división por esos mundos

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
Advertisements

COMO DIVIDIR CON 2 CIFRAS EN EL DIVISOR.
Rojo 4B Todos apuntes. Add to voc. p. 149B: Comer = to eat Beber = to drink Escribir = to write Asistir a = to attend Abrir = to open Interrumpir = to.
Hoy es lunes el nueve de diciembre AHORA Answer in English: -What is an –ar verb? -What are the steps for conjugating –ar verbs?
-go Verbs Small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Tener : to have Traer:
El calendario 20 puntos. For each calendar date (box) you will write out in Spanish the answer the the question “¿Cuál es la fecha de hoy?” –Ejemplo:
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
Negative Commands of Regular Verbs. Forming negative formal commands of regular verbs is fairly simple. Write the formal (Ud.) form command of the verb,
La división (II).
Formal Commands of Regular Verbs
MORE CONVERSATION TOOLS
1 2 5 A 7 B 7 Divisor Dividendo Cociente Divisor Dividendo Cociente
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Hoy es el 13 de mayo de La Campana El domingo era el Día de los Madres… ¿qué hiciste para tu mamá? ¿adónde fueron tu y tu familia? ¿cómo reaccionó.
La división (III).
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Español 1 5 Y 8 DE SEPTIEMBRE DE La Campana - Hoy es lunes el 8 de septiembre de  1. Escribe que sabes sobre Puerto Rico.  Write what you.
La Hora ( Telling Time). Here’s how it works! What time is it? What time is it? It’s ______ o’clock. It’s ______ o’clock. It’s 2 o’clock. It’s 2 o’clock.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
¿Qué hora es? What time is it? What hour is it? 1:00 = Es la una. 2:00 = Son las dos. 3:00 = Son las tres. 4:00 = Son las cuatro. 5:00 = Son las cinco.
Conjugating Verbs in Present Tense
Parte Español: ¿A dónde vas durante tu tiempo libre? ¿Qué haces? ¿Qué películas te gustan? ¿Qué comes en tu casa? ¿Cuál es la comida típica de los Estados.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
Go to cessarsc9.wixsite.com/clasedeespanol Click in this icon to see the presentation.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are : Hacer: Poner: Salir: Tener: Traer: Venir:
Unidad de indagación 3ª DÓNDE NOS ENCONTRAMOS EN EL TIEMPO Y EN EL ESPACIO WHERE WE ARE IN PLACE AND TIME.
Question Formation Español Uno.
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
Español 3 24 de febrero de 2017.
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
NUMBERS from 100 and up. Miércoles 14 de octubre de 2016
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Telling Time in Spanish
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Interactive Math Notebooks
To ask what time it is in Spanish we say ______________
Hoy es Viernes, el 4 de agosto
First Grade Dual High Frequency Words
Telling Time: ¿Qué hora es?
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Dividir dividendos de tres dígitos entre divisores de un dígito.
Interactive notebook page 32
Los números: Numbers 1 to 100 in Spanish.
Hoy es lunes el siete de octubre
¿Hay un centro comercial en tu barrio?
Fish is Fish by Leo Lionni.
Unidad 3: Somos estudiantes
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Chiquilla Te Quiero!!! _____ ____ _______mi dulce niña Ya lo ves estoy, tan loco por ti Cuando te veo venir No se ni que decir Y no encuentro la manera.
DUE NOW: Place homework on entrance table.
Las profesiones.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
PE # 2 Draw a picture for each verb in the box
Hoy es lunes, 7 de enero del 2008.
Vamonos Write a full sentence for each class, including one thing that you would need for that class. Ex. Math → Para la clase de matemáticas yo necesito.
HAGAN AHORA: LA HOJA DE TRABAJO
uno dos tres cuatro cinco
Indicaciones y Dónde Está
Development of the concert programme
Bell Work WB 4.5 E.
¿Qué hora es?.
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Regular –ar (present tense)
Astronomy has really big numbers. Distance between Earth and Sun meters kilometers This is the closest star.
Quasimodo: “Por lo demás, hermanos, todo lo que es verdadero, todo lo honesto, todo lo justo, todo lo puro, todo lo amable, todo lo que es de buen nombre;
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

La división por esos mundos Una ojeada rápida. R. Vázquez 2016

Buena comprensión del proceso, algoritmo único para toda Un sistema bastante razonable de dividir. Buena comprensión del proceso, concepto de número, algoritmo único para toda clase de números… EEUU. 2014

, 3 Divide 372,6 euros entre 3 personas , 3 7 2 6 Divisor centena decena unidad décima , Divisor centena decena unidad décima 3 7 2 6 , 3

372,6 : 3 , 1 Divisor centena decena unidad décima 3 7 2 6 , -3 3

, 3 372,6 : 3 , 1 2 3 7 2 6 -3 -6 1 Divisor centena decena unidad décima 3 7 2 6 , -3 -6 1 3

, 3 372,6 : 3 , 1 2 3 7 2 6 -3 +10 -6 12 1 Divisor centena decena unidad décima 3 7 2 6 , -3 -6 1 +10 12 3

372,6 : 3 , 1 2 4 Divisor centena decena unidad décima 3 7 2 6 , -3 -6 1 +10 12 -12 3

, 3 372,6 : 3 , 1 2 4 2 3 7 2 6 -3 -6 1 +10 12 -12 -6 Divisor centena decena unidad décima 3 7 2 6 , -3 -6 1 +10 12 -12 -6 3

Siempre con restas parciales

¿Por qué ponen el cociente encima del dividendo?

¿Por qué ponen el cociente encima del dividendo?

Partial Quotient Division Step 1: Draw what looks like a hangman pole and place the dividend in the middle and the divisor on the outside. Step 2: Next, pull out groups of 8. For example, you can pull out 40 groups of 8 for a total of 320. Place the number of groups on the outside and the total that was pulled out on the inside below the dividend. Step 3: Subtract the total number of groups you just pulled out from the dividend. Step 4: Pull out 3 groups of 8 for a total of 24 and subtract again. Step 5: You can’t pull out any more groups of 8, so add the numbers on the right to get the quotient of 43. The 7 is your remainder. 43 R 7 8 351 - ___ 320 40 31 +__ - ___ 24 3 7 43

258 : 6 Este sistema es más libre y se centra en el número.

Write this: “BSCB” Bunnies Sure Can Bite B S C

B S C 4 2 82 Look in the answer BOX… Busca en la tabla del 2 que resultado se acerca más al primer número del dividendo, y escribe ese número arriba (en el cociente) B S C 4 2 82

Resta el número obtenido del número en el dividendo C Substract… Resta el número obtenido del número en el dividendo 2 82 4 -8

2 82 4 B S C -8 Compare… Compara: el resultado de la resta con el divisor. Si es menor, vas bien.

Baja la cifra siguiente… y vuelve a comenzar 2 82 4 B S C -8 02 Bring back…… Baja la cifra siguiente… y vuelve a comenzar