Lección 10 – 13 y 14 de febrero.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
Advertisements

Calentamiento Answer the questions based on the Actividades tray reading. 1)How many chores does Teresa have to do? 2)How many people will there be at.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
El once de febrero You will have 6 minutes to practice your presentational speaking with a partner While students are performing, you will complete the.
Lunes, doce de enero  Calentamientos  Terminar las entrevistas y presentar las diferencias y similitudes con sus compañeros.
Un evento especial Write a brief description of a special event you look forward to every year. It could be a family celebration, a school event, or something.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can prepare for the quarterly Vocab/Ideas: – Colors (review) – Time (review) – Numbers (review) – Math with numbers.
Spanish 3 Week of February 2 The Preterite. Hoy es el 3 de febrero Objective: Students will be able to conjugate regular verbs in the past tense. Hagan.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
 Try to figure out what the following questions are asking: 1.¿Qué día es la fiesta? 2.¿Qué día es el catecismo? 3.¿Qué días son los partidos (games)
Apuntes de los Complimentos Directos (Página 360).
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK*
Organización de cuadernos
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Week 28 February 27th- March 3rd
1.___La sala de clases 2.___el año 3.___el día 4.___el mes
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Tapas Write the following numbers in Spanish: 1. seven
Tapas Create sentences using tener que and words from column A and B.
Hoy es el _____ de _____ del __________
Lección 9 – 12 y 18th de febrero
Lección 12 – 20 y 24 de febrero Unit exam is next Wednesday and Thursday. Make ups are scheduled after school only and are alternate exams.
Lección 29 para el 8 y 9 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Lección 4- el 29 y 30 de enero ¿Quieres ir de compras?
Lección 13 – 25 y 26 de febrero Unit exam is today and Thursday. Make ups are scheduled after school only and are alternate exams.
April 8th “C day” classes (45 min.)
Lección 6 – 4 y 5 de febrero ¿Qué compraste?.
Lección 8 – 10 y 11 de febrero ¿Qué compraste?.
Lección 11 – 19 y 20 de febrero Unit exam is next Wednesday and Thursday. Make ups are scheduled after school only and are alternate exams.
Lección 23 para el once y catorce de abril
Lección 24 para el 16 y 17 de abril
Voice Activity 1.04: Directions, Grammar, and Examples
Lección 29 para el 6 y 7 de abril
First Grade Dual High Frequency Words
Desfile de Moda (Fashion Show)
Talking about where you and others go during free time
Vámonos Put your belongings away and get a quiz sheet. Put your name, date (9/19/16), class period, and Quiz Number (2.1) on it.
Lección 5 – 31 de enero y 4 de febrero
Los Adjetivos.
Vámonos Match the vocabulary word to it’s translation! Write word and definition. el bistec a. pepper la galleta b. cookie el helado c. juice.
Time Expression with Hacer
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Hoy es martes el 6 de diciembre
Direct Object Pronouns
Direct Object Pronouns
Direct Object Pronouns
5.3 The Verb Ir el 2 de diciembre.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Español 1. Semana 1 Hoy es viernes, el 11 de enero de Libro p
It’s the past tense in Spanish
Direct Object Pronouns
Quasimodo: What do you remember about Direct Objects from last chapter? What do you remember about Indirect Objects from English classes you’ve taken before?
Direct Object Pronouns
Direct Object Pronouns
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
How to use “Gustar”.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Lección 10 – 13 y 14 de febrero

Warm up Compré un vestido en la liquidación ayer. ¿Qué te parece? Translate into Spanish: I bought a dress in the sale yesterday. How does it seem to you? We spent 50.00 (cincuenta) dollars in the mall. Compré un vestido en la liquidación ayer. ¿Qué te parece? Gastamos cincuenta dólares en el centro comercial.

Hoy es ______ el _____ de febrero. viernes catorce Warm up Direct objects on valentines Finish worksheet Write a valentine in Spanish Color by number valentines Binders/worksheet Essential question of the day: Am I able to write a Spanish valentine?

Unit exam on Monday and Tuesday, Feb. 24th and 25th Make ups are scheduled after school and will be alternate exams. Exam on all “ar” shoppings verbs in past New verb vender (to sell) Vocabulary (clothing, jewelery, stores, etc) Prices and numbers Writing section, true, false, matching and complete sentences.

La canción de ubicación Ubicacion: izquierda, derecha, abajo, arriba, delante, detrás, cerca, lejos y algo más, enfrente, encima, y ahora muchachos se acaba la rima  

Direct objects recieve the action In Spanish the object comes before the verb: Me gusta = I like Literal translation: Me gusta= me it pleases Te amo = I love you You I love Me and Te are objects

What is the direct object of this valentine que está en la derecha? The directo object is te (you).

Direct objects lo, la, los y las (yo)Compré un nuevo bolso. Lo compré en la liquidación anoche. I bought it (lo) in the sale last night. The direct object (it)is lo because it refers to bolso which is masculine and singular

Direct objects lo, la, los y las (tú) Compraste una corbata amarillo. La compraste ayer. (I bought it (la)yesterday. The direct object (it) is la because it refers to una corbata which is feminine and singular.

Finish worksheet P. 135 and 133 #1 and #8 have direct objects Lo compré hace una semana. = I bought it one week ago.

Valentines and sentences 1)You are going to make 4 complete Spanish valentines (for a grade of course). 2) Write 5 sentences talking about shopping in the past. Use the ellos form (aron) y the verbs: comprar, ir (to go) de compras, gastar, encontrar and buscar. Those who remain in their seats working and using Spanish might be excused from second assignment.

¿Qué quiere decir? Look at the back of the valentine greeting list. Can you figure out any of the (rather rude) valentine expressions?

Valentines Use the colors stated on the next slide. Use your sheet to write a message in Spanish on the back of each.

Valentines 1) Colorea la mona (monkey) marrón y amarillo y los corazones (hearts) verdes 2) Colorea el perro (dog) morado, rosado y negro y los corazones azules. 3) El conejo: Colorea la cara (face) gris, los orejas (ears) rosadas, los ojos azules y la nariz (nose) negro. Colorea los corazones rojos. 4) El león – colorea cómo tu quieres ( however you want to). Write a message on the back.