¿Cómo funcionan los Ecosistemas?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Puede existir vida en este arroyó? ¿Cómo sabe si este arroyó es salubable? Puede tomar pruebas para saber. Tres cosas que puede examinar son la temperatura,
Advertisements

Unidad: Ecología PoL: Cuales son las maneras en que los organismos interactúan entre si y con su entorno. Do Now: Un hongo es un productor o un consumidor?
TEMA 7: Los intercambios de materia y Energía
Las relaciones tróficas ó alimentarias
Physical Science. Electricity Electricity is the flow of electrons or electric power or charge. The basic unit of charge is based on the positive charge.
Control en cascada.
Es decir, las plantas y ciertas algas y bacterias, producen la comida del planeta Fotosíntesis Es el proceso mediante el cual las plantas capturan la energía.
= el estudio de los seres vivos, sus interacciones y su ambiente
4 th Grade Science-1st Six Weeks Unit 1, Lesson 3 CScope Vocabulary Words
Meteorology: the study of the entire atmosphere, including weather.
El Ciclo de Agua. The Water Cycle – The Hydrologic Cycle El Ciclo de Agua – El Ciclo Hidrológico.
5 th Grade 2 nd Six Weeks Science Unit 3, Lesson 1 CScope Vocabulary Words
Cómo compartimos el planeta / Sharing the Planet/Los Organismos Vivos y  Los Organismos No Vivos: Por: Jeena Clavijo.
Germinate Seedling Nutrients
Redes Tróficas.
UNIT 7.5 STARS, CONSTELLATIONS AND GALAXIES. Stars Spherical body. Generates light and heat through nuclear reactions. Most of them consist of gases,
THERE ARE 4 STATES OF MATTER 1. SOLIDS-THE MOVEMENT OF PARTICLES IN SOLIDS IS VERY SLOW. IN FACT, WE CAN’T SEE THEM MOVE…YET, THEY DO. SOLIDS HAVE A DEFINITE.
Ecology- The study of living organisms and their interaction with the environment Food Chain vs. Food Web.
Flujo de energía en los ecosistemas , redes troficas y flujo de materia y energía Andrea González 23/04/2017.
2nd Grade Science-3rd Six Weeks Unit 6, Lesson 3 CScope Vocabulary Words
Aim: How are materials recycled within an ecosystem? Do now: Write the name of one abiotic factor that living things need to live. Why this abiotic factor.
ESTRUCTURA TROFICA Valeria López R. Ciclo 5-01.
Chapter 40 Ecología y evolución Valor :Respeto _Tolerancia
FLOW OF ENERGY AND MATTER (FLUJO DE ENERGÍA Y LA MATERIA).
PHOTOSYNTHESIS/ FOTOSINTESIS
Cellular Respiration Respiracion Celular
Ciclos Biogeoquímicos
Valor: JUSTICIA
Objective: SWBAT differentiate between organic and inorganic molecules Do Now: What elements are all living things made up of? Objetivo: Los estudiantes.
AIM: What is the difference between aerobic and anaerobic cellular respiration?Cual es la diferencia entre respiracion aerobica y anaerobica? DN: Explain.
AIM: How does pollution affect the environment? Como afecta la contaminacion al ambiente?
Aim: How do autotrophic and heterotrophic nutrition differ
Aim: How are organic compounds important to living things? Objetivo: ¿Por qué son los compuestos orgánicos importantes para los seres vivos?
Aim: How are molecules recycled through an ecosystem? Como son las moleculas recicladas en un ecosistema?
AIM: How are plants adapted to carry out photosynthesis? Que adaptaciones tiene una planta para llevar a cabo la fotosintesis? DN: Que es necesario para.
Aim: How do organisms have different roles in the environment? Cuales son las diferentes funciones de los organismos en el medio ambiente?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Los organismos y sus relaciones:
El medio ambiente, se caracteriza fundamentalmente por afectar o condicionar especialmente las circunstancias de la vida que nos rodea, como: agua,
Aim: How do scientists explain the development of life on earth? Como explican los cientificos el desarrollo de la vida en el planeta Tierra?
1 Flujo Energético en un ecosistema. 2 Flujo De Energía Energía en un ecosistema originalmente viene del solEnergía en un ecosistema originalmente viene.
LecturePLUS Timberlake1 The Atom Atomic Number and Mass Number Isotopes.
Climate changes Climate is the usual weather of a place. Climate can be different for different seasons. A place might be mostly warm and dry in the summer.
Sources of Renewable Energy
Topic 4 – Energy Flow in Ecosystems
Ciencias de la tierra II
RELACIONES TROFICAS Y NIVELES TROFICOS
2.3. Hidratos de carbono y lípidos
Unidad 4: Ecosistema.
Ciencias de la Tierra II
Ciencias de la tierra II
First Grade Dual High Frequency Words
THE ATMOSPHERE.
CORALS ARE DYING WHAT ARE CORALS AND WHAT IS HAPPENENING TO THEM ? WHY WE CHOSE TO TALK ABOUT THIS? We choose this topic because we do find the ocean a.
PRODUCCION PRIMARIA Y FLUJO DE ENERGIA. -Un ecosistema es una comunidad biológica más todos los factores abióticos que influencian esa comunidad -Los.
COMUNIDAD METAPOBLACION POBLACION INDIVIDUO FLUJO GENETICO ECOSISTEMA.
The Five Color River! The Cano Cristales river, or the five color river, as the locals call it, starts its journey at the foot of a Colombian mountain.
Los números.
Meteorology: the study of the entire atmosphere, including weather.
Diagrama que muestra la fracción de agua dulce y de agua salada en un estuario. Como se observa las dos distribuciones son iguales y se complementan una.
Ecología.
Las fases del ciclo del agua: 1-El sol ________ el agua que __________en estado líquido en océanos, mares y lagos y _________. La transpiración de las.
Chapter 3 SCS Method. CONVERTING RAINFALL TO RUNOFF Runoff = Rainfall – Abstractions Q = P - I.
: Biogeochemical Cycles/ Nutrient Cycles
Food Webs/Chains and Energy Pyramids
Topic 4 – Energy Flow in Ecosystems
TRANSFERENCIA DE MATERIA Y ENERGÍA EN LA NATURALEZA.
5.1. Flujo de energía en un ecosistema.
LOS CICLOS BIOGEOQUIMICOS O DE LA MATERIA
Changes of State Unit 1: Matter.
Transcripción de la presentación:

¿Cómo funcionan los Ecosistemas? Biology: Life on Earth (Audesirk) ¿Cómo funcionan los Ecosistemas? Chapter 40

Flujo de energía, ciclo de nutrientes y relaciones de alimentación Biology: Life on Earth (Audesirk) Flujo de energía, ciclo de nutrientes y relaciones de alimentación Nutrientes (morado) no entran ni salen del ciclo Energía (amarillo) no es reciclada Es capturada por los productores Es transferida a los consumidores (rojo) En cada transferencia se pierde energía (naranjo) Figure: 40.1 Title: Energy flow, nutrient cycling, and feeding relationships in ecosystems Caption: Note that nutrients (purple) neither enter nor leave the cycle. Energy (yellow), continuously supplied to producers as sunlight, is captured in chemical bonds and transferred through various levels of organisms (red). At each level, some energy is lost as heat (orange). Chapter 40

Productividad Primaria: Fotosíntesis Biology: Life on Earth (Audesirk) La vida utiliza < 0.03% de la energía que llega del sol La mayoría se pierde como calor por la respiración Figure: 40.2 Title: Primary productivity: photosynthesis Caption: Photosynthetic organisms capture solar energy. They also remove inorganic nutrients from their nonliving reservoirs and incorporate these nutrients into living tissue. They ultimately provide all the energy and most of the nutrients for organisms in higher trophic levels. Chapter 40

Comparación de la productividad de los ecosistemas Biology: Life on Earth (Audesirk) Productividad primaria media neta, en gramos de material orgánico por metro cuadrado por año Figure: 40.3 Title: Ecosystem productivity compared Caption: Average net primary productivity, in grams of organic material per square meter per year, of some terrestrial and aquatic ecosystems. Notice the enormous differences in productivity among the ecosystems. Chapter 40

Biology: Life on Earth (Audesirk) Cadenas Alimentarias (a) Cadena alimentaria terrestre simple. (b) Cadena alimentaria marina simple. Ley del 10% determina el tamaño de la población en cada nivel trófico Mayoría de los organismos en niveles tróficos bajos Figure: 40.4 Title: Food chains Caption: (a) A simple terrestrial food chain. (b) A simple marine food chain. Chapter 40

Biology: Life on Earth (Audesirk) 4 3 2 Red Alimentaria 1 Red alimentaria terrestre simple en una pradera de pastos cortos Los números representan los niveles tróficos Figure: 40.5 Title: A food web Caption: Chapter 40

Transferencia y pérdida de Energía Biology: Life on Earth (Audesirk) Transferencia y pérdida de Energía Calor Consumidor secundario Figure: 40.6 Title: Energy transfer and loss Caption: This diagram shows approximate amounts of energy transferred between trophic levels in the form of chemical energy (red) and lost in the form of heat from each trophic level (orange) in a forest community. The width of the arrows is roughly proportional to the quantity of energy transferred or lost. Consumidor primario productor Calor Comedores de detritos Químicos Calor Chapter 40

Pirámide de Energía de un ecosistema de pradera: Ley del 10% Biology: Life on Earth (Audesirk) Figure: 40.7 Title: An energy pyramid for a prairie ecosystem Caption: Each trophic level from producer to tertiary consumer has less energy stored in it. The width of each rectangle is proportional to the energy stored at that trophic level. A pyramid of biomass for this ecosystem would look quite similar. Chapter 40

Biology: Life on Earth (Audesirk) Ciclo del Carbono Figure: 40.8 Title: The carbon cycle Caption: Carbon is captured from the atmosphere during photosynthesis and passed up through the trophic levels. It is released during respiration from all trophic levels and by the burning of forests and fossil fuels. Chapter 40

Los ciclos mueven a los nutrientes: Ciclo de nutrientes La misma reserva común de nutrientes ha sostenido la vida — pasado, presente y futuro Los ciclos mueven a los nutrientes: Desde lo no vivo a lo vivo Desde el medio a los organismos

Ciclos atmosféricos (C y N) Principal reserva en la atmósfera Los nutrientes atmosféricos se incorporan a los organismos vivos Carbono — fotosíntesis Nitrógeno — fijación del nitrógeno Los nutrientes son devueltos al medio C — respiración (todos los organismos, comedores de detritos, descomponedores) N — desechos y bacterias desnitrificadoras

Biology: Life on Earth (Audesirk) Ciclo del Nitrógeno Reserva Procesos/ lugares NivelesTrófícos Organismos Figure: 40.9 Title: The nitrogen cycle Caption: From its reservoir in the atmosphere, nitrogen gas is combined with oxygen to form nitrates by lightning or by burning and then carried to Earth dissolved in rain. Nitrogen-fixing bacteria produce ammonia. Nitrate and ammonia are also synthesized by humans for use in fertilizers. These are absorbed by plants and other producers and incorporated into biological molecules that are passed up through the trophic levels. Nitrate and ammonia are released by excretion or by decomposer bacteria. Other bacteria convert these molecules back to atmospheric nitrogen, completing the cycle. Chapter 40

Biology: Life on Earth (Audesirk) Vapor de agua en la atmósfera Evaporación en la Tierra y transpiración de las plantas Ciclo Hidrológico Evaporación en el océano precipitación sobre el océano Precipitación sobre la tierra Figure: 40.11 Title: The hydrologic cycle Caption: The hydrologic cycle is the simplest of the nutrient cycles. Although water is essential to all life, most of its movement occurs independently of living things. Agua en el océano (reserva) Agua en el océano (reserva) Agua en el océano (reserva) Escurrimiento superficial Filtración de aguas subterráneas Chapter 40

Fin