Día 32—NM IB SIGN ups starting now!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Advertisements

?SABES QUE? VIERNES EL 12 DE SEPTIEMBRE Translate the following into English (work with your buddy if you need help): 1.La estudiante dice me gusta la.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
DO NOW: Solve each math problem
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Los números Apuntes de vocabulario. A repasar Last year we learned the numbers in Spanish up to 60. We noticed that the numbers in the 30s, 40s,
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
Agenda -Note-taking: Adjectives -Project: MI FAMILIA HW: Flashcards for Thursday. Project due Oct. 1 st. QUIZ ON TIME Sept. 26th.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Día 46-NM IB SIGN ups going on now! ¡Necesitan registrarse para los exámenes de BI! 1.See IBLong.org to get text updates 2.Register for IB tests on IBLong.org.
Día 23-NS Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip. If you are interested, stop by B10 to speak with Sra. Rodríguez about it.
Español 1 10 de septiembre de 2014.
Morph – Lección 2 Hoy vamos a:
Día 39-NM IB SIGN ups going on now!
Día 21—NM Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip. If you are interested, stop by B10 to speak with Sra. Rodríguez about it.
Día 26-NS Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip. If you are interested, stop by B10 to speak with Sra. Rodríguez about it.
HOLA.
Día 42-NS IB SIGN ups going on now!
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Español 3 28 abril de 2017.
Día 33-NS IB SIGN ups going on now!
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Estampar la tarea (WS El Flautista de Hamelín)
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 1 18 y 19 de octubre de 2016.
Día 37-NM IB SIGN ups going on now!
Día 35-NM IB SIGN ups going on now!
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
Els Castells Gralles - Toc de vermut Hacer clic.
Día 31-NS IB SIGN ups going on now!
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Día 39-NS IB SIGN ups going on now!
Día número 101—español 1 El 3 de febrero Horario Regular
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Día 42-NM IB SIGN ups going on now!
Día 36-NS IB SIGN ups going on now!
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Día 43-NM IB SIGN ups going on now!
Día 28—NM Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip. If you are interested, stop by B10 to speak with Sra. Rodríguez about it.
Estampar la tarea (WS El Flautista de Hamelín)
Día número 42—español 1 Practice weather voc: AS students enter, they translate a Weather Term from English to Spanish. Add la luna & las estrellas.
Día 28-NS Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip. If you are interested, stop by B10 to speak with Sra. Rodríguez about it.
Día 29—NM Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip. If you are interested, stop by B10 to speak with Sra. Rodríguez about it.
Día 35-NS IB SIGN ups going on now!
Día 27-NS Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip. If you are interested, stop by B10 to speak with Sra. Rodríguez about it.
Día 41-NS IB SIGN ups going on now!
Día 36-NS IB SIGN ups going on now!
Día 36-NM IB SIGN ups going on now!
Día 34-NS IB SIGN ups going on now!
Día 20—NM Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip. If you are interested, stop by B10 to speak with Sra. Rodríguez about it.
Día 29-NS Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip. If you are interested, stop by B10 to speak with Sra. Rodríguez about it.
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Antes de empezar ¿Cuáles colores se encuentran (are found) en tu dormitorio (bedroom)?
Día 18--NS Estampar la tarea (WS Titanic)
Quasimodo: Necesitan un papel de BINGO
Día número 106—español 1 El 10 de febrero Horario Regular
Día 19—NM Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip. If you are interested, stop by B10 to speak with Sra. Rodríguez about it.
Día 24—NM Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip. If you are interested, stop by B10 to speak with Sra. Rodríguez about it.
Día 46-NS IB SIGN ups going on now!
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
Día 24-NS Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip. If you are interested, stop by B10 to speak with Sra. Rodríguez about it.
Día 40-NS IB SIGN ups going on now!
Día 27—NM Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip. If you are interested, stop by B10 to speak with Sra. Rodríguez about it.
Enfoque: Menti.com Los medios de transporte
Español 1 Semana 10 Hoy es martes, el quince de octubre del 2019
Transcripción de la presentación:

Día 32—NM IB SIGN ups starting now! ¡Necesitan registrarse para los exámenes de BI! See IBLong.org to get text updates Register for IB tests on IBLong.org Fee is $168 and $116 for each test Financial aid for those signed up for Free and Reduced Lunch They will work with you if you don’t qualify for Free and Reduced Lunch, but need accommodations for paying Money is being collected in Sept and Oct

Aprender sobre Los “Castells” que tuvieron lugar ayer, el 2 de octubre España http://www.unesco.org/culture/ich/es/RL/los-castells-00364 Lee y traduce oralmente. Después lee el artículo y anota las traducciones del vocabulario desconocido.

LINK to Castellers: https://www.youtube.com/watch?v=K1HWyUIZ5kk Link to Vilafranca td8 concurs 2012: https://www.youtube.com/watch?v=S4bBQ_qSnHU

Los “castells” son torres humanas erigidas generalmente con motivo de la celebración de festividades anuales en ciudades y pueblos de Cataluña por grupos de aficionados mantenedores de esta costumbre.

Tradicionalmente, los “castells” se levantan en la plaza situada delante de la fachada donde se encuentra el balcón principal del edificio del ayuntamiento.

Colocándose sucesivamente unos encima de los hombros de los otros, los “castellers” forman torres humanas de seis a diez pisos. El “tronc” de la torre, que está formado por los pisos que se elevan a partir del segundo nivel, lo mantienen en su parte inferior hasta cinco hombres extremadamente robustos sobre los que descansan muchachas o muchachos jóvenes más esbeltos.

Por último, la “pom de dalt”, esto es, la sección formada por los tres últimos pisos de la torre la conforman niños y niñas. En la formación de la “pinya”, el conglomerado (masa; colección de muchas partes individuales) humano que forma la base de la torre, puede participar, en principio, cualquiera de las personas presentes.

Los grupos de “castellers” se diferencian por su indumentaria (vestimenta), y más concretamente por el color de sus camisas.

La ancha faja con la que se protegen la espalda sirve también de punto de apoyo para los que van trepando hacia los pisos superiores de la torre.

Antes y después de que se forme el “castell”, los músicos ejecutan diversas melodías populares con una dulzaina (flauta; instrumento de viento) llamada “gralla”, que acompaña también el ritmo de construcción de la torre a medida que se va levantando.

La técnica de formación de los “castells” se viene transmitiendo tradicionalmente de generación en generación dentro de grupos y se adquiere exclusivamente mediante la práctica. https://www.youtube.com/watch?v=4VF0b2oLsvA

LA TAREA: MIRA EL VIDEO SOBRE LOS CASTELLERS en Cataluña y escribe APUNTES de lo que aprendiste del video. I know it will be difficult to understand authentic Spanish, but you need to train your ear to other accents besides mine. Keep rewinding until you start understanding what is being said. ESTUDIA los apuntes de los pronombres relativos para poder usar la información en las actividades.