Cómo mejorar las Presentaciones Radiológicas

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las Palabras Interrogativas
Advertisements

Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Instructions for using this template. Click on the point value you want and say the name of the food shown. Once you’ve gotten to the answer, click the.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Digital Photography: Selfie Slides
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
LOS QUEHACERES DE JORGE
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
Digital Photography: Selfie Slides
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Logros y experiencias. Lengua extranjera. L.E.L.I. Paulina.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Theories about Cognitive Learning: Jean Piaget and Jerome Bruner Ana Cañadas Alejandra Morales.
Tienes un nuevo mensaje…. Ella era una chica timida, llamada Lina, no tenia amigosy solo convivia con su familia especialmente con su madre y su padre…
Las Palabras Interrogativas
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
sección escuchada del examen final del primer semestre
Las Palabras Interrogativas
Chapter 5 Lessons & Materials
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
First Grade Dual High Frequency Words
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Comparativos.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Hoy es miércoles el doce de septiembre
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Development of the concert programme
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Astronomy has really big numbers. Distance between Earth and Sun meters kilometers This is the closest star.
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Las Palabras Interrogativas
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Cómo mejorar las Presentaciones Radiológicas Manuel García Urbón Maria A. Anaya Ocaña Alejandro Relea Sarabia

1. POWERPOINT ¿Bendición o Demonio?

PowerPoint de Microsoft es el lenguaje común de las comunicaciones científicas…..

…Aunque algunos consideran que dificulta la comunicación y produce aburrimiento.

2. APRENDIZAJE MULTIMEDIA Algunas investigaciones nos dan claves sobre como mejorar nuestras presentaciones

INFORMACIÓN CONOCIMIENTOS El OBJETIVO de la comunicación es transformar la Información en Conocimientos INFORMACIÓN CONOCIMIENTOS

Debemos comprender la estructura del conocimiento y la comunicación para llegar al público La curva de atención Memoria Canales de comunicación

Existen varios Canales de comunicación con sus peculiaridades VISUAL VISUAL AUDITIVO TEXTO OTROS

La atención es máxima al principio y al final de la presentación TIEMPO CURVA DE ATENCIÓN

Nuestra capacidad de procesar la información es limitada INPUT OUTPUT INFORMACIÓN TRANSMITIDA CANTIDAD DE INFORMACIÓN George A. Miller The Psychological Review, 1956, vol. 63, pp. 81-97

Tres tipos de memoria: MEMORIA SENSORIAL MEMORIA DE TRABAJO MEMORIA A LARGO PLAZO MEMORIA A LARGO PLAZO S Teoría modal de la memoria: La memoria de trabajo es como el ojo de la aguja: Solo es capaz de procesar un pequeño número de unidades psicológicas, que pasan a la memoria a largo plazo. El resto se pierde.

La memoria de trabajo limita la cantidad de información que se hace efectiva SENSORIAL MEMORIA DE TRABAJO MEMORIA A LARGO PLAZO

Aprendemos mejor si NO duplicamos lo que decimos y mostramos

Aprendemos mejor si retiramos de la pantalla toda la información irrelevante Fuente: Multimedia Learning by Richar E. Mayer, Cambridge University Press, 2001

Mejora la comprensión si el encabezamiento es una sentencia completa. According to researcher Michael Alley, who tested two designs for teaching slides on two groups of students one design with the conventional category heading at the top, and another with a complete sentence headline at the top, a significant improvement in test scores among students who saw the slides with complete sentence headlines. Several advantages exist to using this assertion-evidence design [Alley and Neeley, 2005]. First, the assertion headline more readily orients the audience during the presentation to the purpose of each slide. Second, having a sentence headline allows the presenter to clearly emphasize the most important assertion of the slide by giving that assertion more typographical emphasis than it would receive in a bullet list within the body of a traditional slide. Third, according to Professor Stacy Gleixner [2006] who heads the NSF PRiME project for teaching materials science and who has converted the slides in that project to this design, "Following the design would improve my lectures even if the old slides were projected, because when I create a sentence headline, I think about what main assertion I want the students to remember from that slide. Just that act makes my lectures more focused." Visual evidence in the body of the slide also has major advantages over the traditional bullet list. According to Professor Richard Mayer's principles [2001] for multimedia design, audiences learn better from relevant images coupled with words than from words alone. ----- the research-based signaling principle says that in a multimedia environment, the mind processes information more effectively when a headline or outline signals the most important information the mind needs to process (Atkins) Comparison of test score of 71% for a slide with a traditional design, shown left, with a test score of 82% correct for the new assertion-evidence design on the right: statistical level of significance < 0.05. The test question, which was at the knowledge level of Bloom's taxonomy, asked the 200 students in each section to state how much of the world's resources the United States uses. Alley and Neeley, 2005

¿CÓMO MEJORAR LAS PRESENTACIONES? Teniendo en cuenta las teorías del Aprendizaje Multimedia Existen algunas reglas básicas

No sobrecargar la memoria de trabajo A LARGO PLAZO MEMORIA DE TRABAJO M. SENSORIAL

Reducir la carga de cada diapositiva

Repartir la información a través de las diapositivas