4.5 Recetas el 4 de diciembre.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Time Expression with Hacer
Advertisements

Hoy es martes, el diez de septiembre
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English  (hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
Tú commands are used to give a command to someone you are familiar with. To form the affirmative tú command of regular verbs, just use the él/ella/Ud.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
D O N OW Rewrite the following sentences in the command form. 1. Tú escuchas. 2. Tú escribes. 3. Tú abres la puerta. 4. Tú sacas una buena nota. 5. Tú.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
Español 1: Capítulo 6. We learned a few commands with these:  ¡Bésame! (“Kiss me!”)  ¡Abrázame! (“Hug me!”)
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English (Hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
Hoy es jueves el veintiuno de noviembre AHORA What does “–ar verb” mean? Give an example. What is an infinitive? How do you know an –ar verb is in the.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Vámonos Pick up a new passport. Then, translate this short passage into English: Un hombre viajó a Nicaragua para visitar a sus primos. Él fue por avión.
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta6. La pizza 2.Los tomates7.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
Vámonos Write a sentence about the three people below and the chores they are doing. Use the present progressive (ej: Yo estoy lavando los platos) Ignacio.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Me llamo ________ Clase 11 IM La fecha es el 22 de marzo del 2011 Propósito # 44: ¿Qué bebes cuando tienes sed? Actividad Inicial: Escribe una oración.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta 6. La pizza 2.Los tomates 7.
Escribe 4 reglas para ser estudiante bueno
Adivina (guess) las palabras del vocabulario.
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
Notes #20 Notes #20 There are three basic ways to ask questions in Spanish. Can you guess what they are by looking at the photos and photo captions on.
Vámonos Take out a sheet of paper for your Review activities today. Put your name on that sheet of paper and on the scrap paper in front of you.
Vámonos Relabel your passports: 3rd period → el 17, 18, 20, 21, 24
Measuring Skills Habilidades de medición
CH 3B: Vocabulario y Adjetivos Plurales
Gustar V. Encantar.
¿Qué hora es?.
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
First Grade Dual High Frequency Words
A ¿Cuáles son estos ingredientes?
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Vámonos Write down three things that you DID (past tense) to get ready for school this morning in Spansih. All three should be reflexive verbs- so “comer,
Vámonos Match the vocabulary word to it’s translation! Write word and definition. el bistec a. pepper la galleta b. cookie el helado c. juice.
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
¿Qué hora es?.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Formal Commands! Ten-Hut!
Telling time in Spanish
“HACE + TIME + QUE” EXPRESSIONS
How to Conjugate… SPANISH VERBS.
5.3 The Verb Ir el 2 de diciembre.
Vámonos Finish the sentences with a statement about how you feel ..
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
huevos pollo pasta helado hamburguesa
Ignacio Roberto Patricia
Vamonos Write a full sentence for each class, including one thing that you would need for that class. Ex. Math → Para la clase de matemáticas yo necesito.
Vámonos Complete and write out the following sentences. Try to translate them for a +3 on your pasaporte! Yo ___________________ (necesitar) mucho para.
La hora.
A ¿Cuáles son estos ingredientes?
4.2 Pirámides de Comida el 1 de diciembre.
Vámonos Escribe cinco hechos (facts) de si mismo (yourself) en español. They must be gramatically correct to get a stamp! You have ten minutes instead.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Proyecto de Receta.
4.3 Órdenes el 2 de diciembre.
Vámonos We should be on Day 2 of our new passports. Label today (14 de noviembre). Write out the following point breakdown for the test: Listening: 20.
Conjugating.
Conjugating.
Transcripción de la presentación:

4.5 Recetas el 4 de diciembre

Anuncios 7-9 de diciembre- Proyecto 15 de diciembre- Duolingo due (100 XP) 16-18 de diciembre- Examen Final

Vámonos Rewrite these sentences using commands and Direct Object Pronouns: Comer las enchiladas Beber el café Comer los huevos Beber la horchata

Vocabulario Sacar – to take out Medir (e → i) – to measure Mezclar – to mix Añadir – to add Cocinar – to cook Hornear – to bake

Práctica Guiada In each sentence, I tell you what you’re not doing even though you should be. I need to change the statement into a command. Only write the one-word command answer. Ejemplo: Tú no hablas. --> ¡Habla! 1.Tú no cocinas. 2.Tú no mides el aceite. 3.Tú no sacas los juevos. 4.Tú no mezclas la harina con el azucár. 5.Tú no añades la sal. 6.Tú no horneas las galletas.

Medidas y Medidas Parciales Media taza = half a cup Un cuarto de una taza = a quarter of a cup Media cucharada = half a tablespoon Un cuarto de una cucharada = a quarter of a tablespoon

Práctica Guiada Tres cucharadas de mantequilla This recipe is written in pictures. You have been asked to translate the ingredients into Spanish so Spanish chefs can use it. Include the unit of measurement as well as the food. Example: Tres cucharadas de mantequilla

(Teaspoons)

Práctica #1 Translate this recipe into English. Write out the odd-numbered steps in English and the even-numbered steps in Spanish. 1. Saca una media taza de azúcar. 7. Mézclalos con todo 2. Saca una cucharada de sal. 8. Mide una taza y dos cucharadas de harina. 3. Mézclalas. 9. Mézclala con todo. 4. Mide una taza y media de crema. 10. Hornéalos a 350 grados para 45 minutos. 5. Añádela a la azúcar y sal. 6. Saca dos huevos. .

Práctica #2 Write a recipe for a pizza of your choice. Create instructions on how to combine all the ingredients as well as how to bake the pizza. Ingredients for dough (la masa): salt, flour, water, butter Ingredients for sauce (salsa): tomatoes, pepper, salt, oil Toppings: cheese, sausages, onions, etc. If you don’t know specifics, you can make things up (such as oven temperature) as long as it’s logical. You should include quantities for every ingredient (at least 8), every verb should be in command form, and you should use at least three Direct Object Pronouns.