Speaking revision techniques

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Advertisements

Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Mi dormitorio My bedroom
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
LISTENING COMPREHENSION TEST
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Numbers Spanish I Chapter 2. Numbers can be written in two ways: 1 wordtreintiuno 3 wordstreinta y uno.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Hoy vamos a .. aprender palabras y frases para describir el tiempo
Target: Describes people and things.
Spanish Class Mrs. Rogers.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Description Sentences
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Calentamiento: ¿Adónde quieres ir este fin de semana?
¿Cómo eres? (What are you like?) Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es...
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
1.12 Repaso 2 de septiembre.
First Grade Dual High Frequency Words
Hoy es lunes 23 octubre 2017.
SEGUNDO PASO (A que hora…
Describes self and others.
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
Repaso de Capitulo 5: Español 1
Vamonos Translate the following sentences: Ella canta en el coro.
Mi dormitorio WALT: write about the furniture in your bedroom WILF:
Adjective Grammar WORD ORDER.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
1.4 Numbers.
Quasimodo: Get ready for the quiz! Make sure you know what kind of stem changer each word is!
Hoy es martes , el 10 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 10 , 2016
Forming questions.
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
Martes, el 27 de octubre.
Vamonos Translate the following into Spanish. I WONT STAMP IF YOU HAVE AN AGREEMENT ERROR: The pants are brown The shirt is red The socks are white.
Las profesiones.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Tengo los ojos marrones Tengo los ojos verdes Tengo los ojos grises
uno dos tres cuatro cinco
Teach me how to conjugate
Description Sentences
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Vámonos Find five errors in the following paragraph and correct them.
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Speaking revision techniques la fecha Speaking revision techniques El objetivo: to apply different memorising strategies Homework on desks ready to correct. Stem-changing verbs, pages 40-41 in Grammar and Translation Workbook

Speaking exam When: Monday 22nd – Thursday 25th May in the Boulevard Centre Three parts: Task 1 – role play (1.00-1.30 mins) – total 10 marks Task 2 – picture-based task (2.30 – 3.00 mins) – total 24 marks Task 3 – conversation (2.30 – 3.00 mins) – total 36 marks Preparation time: 12 minutes preparation time allowed for Tasks 1 and 2 May make notes on one side of A4 to take into the exam, hand these into examiner at the end No dictionaries allowed

Estrategia 1: Headlines Read this text. Think of 4 different headlines which would cover all the information. Then re-read the text.

Text 1 ¡Hola! Me llamo Maite y nací el diez de enero. Tengo quince años. Soy alta y delgada. Tengo el pelo largo, rubio y un poco rizado. Tengo los ojos marrones. Soy bastante inteligente pero muy perezosa. Yo diría que soy también amable. Me gusta mucho el tenis porque es divertido y soy muy activa.

Text 1 - Headlines 1. STORY Girl tells age and birthday! 1. ¡Hola! Me llamo Maite y nací el diez de enero. Tengo quince años. 2. Soy alta y delgada. Tengo el pelo largo, castaño y un poco rizado. Tengo los ojos marrones. 3. Soy bastante inteligente pero muy perezosa. Yo diría que soy también amable. 4. Me gusta mucho el tenis porque es divertido y soy muy activa. 2. EXCLUSIVE Girl has hair and eyes! 3. SHOCKER Teenager is clever but lazy 4. SPORTS NEWS - Girl tipped for Wimbledon!

Estrategia 2 – Dodgy English Read this paragraph and translate it LITERALLY into English. Example – Tengo 13 años = I have 13 years. En mi tiempo libre normalmente veo películas de acción porque amo los superhéroes. También hago artes marciales desde hace siete años y tengo el cinturón marrón. Suelo escuchar música, sin embargo, nunca leo porque me aburre mucho.

Estrategia 2 – Dodgy English En mi tiempo libre normalmente veo películas de acción porque amo los superhéroes. También hago artes marciales desde hace siete años y tengo el cinturón marrón. Suelo escuchar música, sin embargo, nunca leo porque me aburre mucho. In my time free Normally I see films of action because I love the superheroes Also I do arts martials since seven years and I have the belt brown. I usually to listen music without embargo Never I read because to me it bores a lot.

Estrategia 2 – Dodgy English Now rewrite as much as the paragraph as you can! In my time free Normally I see films of action because I love the superheroes Also I do arts martials since seven years and I have the belt brown. I usually to listen music without embargo Never I read because to me it bores a lot.

Estrategia 2 – Dodgy English En mi tiempo libre normalmente veo películas de acción porque amo los superhéroes. También hago artes marciales desde hace siete años y tengo el cinturón marrón. Suelo escuchar música, sin embargo, nunca leo porque me aburre mucho. In my time free Normally I see films of action because I love the superheroes Also I do arts martials since seven years and I have the belt brown. I usually to listen music without embargo Never I read because to me it bores a lot.

Estrategia 3 - Pictures Read the paragraph and look at the pictures. Try to memorise the text using the pictures to reinforce the words.

Estrategia 2 – Pictures: Try to memorise the text Hola. Me llamo Leo y estudio el francés, la geografía y las ciencias. Me gusta el francés porque mi profesor es inteligente. No me gusta la geografía porque es aburrida. En verano, voy al colegio a pie porque hace calor. Voy con mis amigos.

Estrategia 2 – Pictures: Now recreate the text

Estrategia 2 – Pictures: Try to memorise the text Hola. Me llamo Leo y estudio el francés, la geografía y las ciencias. Me gusta el francés porque mi profesor es inteligente. No me gusta la geografía porque es aburrida. En verano, voy al colegio a pie porque hace calor. Voy con mis amigos.

Estrategia 4 – Mnemonics Read the text and try to remember as much as you can. In a minute, the words will be replaced by just the first letter of each word. “Hola. Me llamo Teresa y tengo quince años. Me gusta mucho mi colegio. Tengo que llevar uniforme. Llevo un pantalón negro y unos zapatos negros. En mi instituto, no se debe comer chicle.”

Estrategia 4 – Mnemonics H M L T Y T Q A M G M M C T Q L U L U P N Y U Z N E M I N S D C C

H M L T Y T Q A M G M M C T Q L U L U P N Y U Z N E M I N S D C C Hola Me llamo Teresa y tengo quince años. Me gusta mucho mi colegio. Tengo que llevar uniforme. Llevo un pantalón negro y unos zapatos negros. En mi instituto no se debe comer chicle.

Ahora… Try one of the four strategies we have seen to learn one of the questions of your speaking assessment. - Headlines - Dodgy English - Pictures - Mnemonics

Other ways to revise… 1. Place a post-it note over the middle of one of your questions. Try and write out the missing text on top of the post-it. Try this on different paragraphs and in different places. En mi familía, somos cuatro. Mis padres están casados desde hace veinte años. Tengo una hermana pequeña que se llama Beatriz. Tiene el pelo moreno y largo. También tiene los ojos azules. Me llevo muy bien con mi hermana porque es divertida y bastante simpática. A veces me toma el pelo pero en general lo pasamos bien juntos. De vez en cuando, me ayuda con los deberes. Sin embargo, no me llevo bien con mi padre. Discutimos a menudo y me critica porque llego tarde a casa.

Idea 2: choose 5 words Pick 5/6 words from your first question and write these on mini-whiteboard. Using these words, how much of your answer are you able to recreate? Write it out to see how far you get without looking at the original.

Idea 3: dictation Dictate the answer to the second question to your partner. Only by listening (not looking at the page) write down what your partner dictates.

Idea 4: Sentence by sentence Use the mini-whiteboard in your planner. Read the first sentence of your draft. Write it out on the planner. Then read the second sentence. Wipe out the first sentence. Now write the first two sentences. Repeat! ¡Hola! Me llamo Emilio y tengo quince años. ¡Hola! Me llamo Emilio y tengo quince años. Tengo el pelo corto y rubio.

Say the sentences out loud, or record yourself Other ideas… You could… Write sentences on post-it notes and stick them around your bedroom/house Say the sentences out loud, or record yourself Highlight the masculine and feminine words in different colours. Highlight the adjectives that describe them.

Evaluation Write an evaluation of the memory strategies we have learnt today. Say which ones you think have been useful. Say which ones you think you will use. Headlines Dodgy English Pictures Mnemonics