Día 15--NS ACT #7: Complementos dobles

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los complementos directos o Direct Object Pronouns (D.O.P.’s)
Advertisements

¿Cuál es la función del pronombre?
Direct and Indirect Object Pronouns Combined
Indirect Object Pronouns, p. 147 What is an Indirect Object? A noun or phrase that answers the question to who(m) after the verb. Nayeli wrote a letter.
Avancemos 2 – Unidad 1 Lección 1
Los complementos directos o Direct Object Pronouns (D.O.P.’s) They tell who or what receives the action of the verb. Example: Do you wash the dishes? Yes,
Double Object Pronouns-p Objetivo:  Los estudiantes póndran usar los pronombres directos e indirectos juntos en las oraciones.
INDIRECT OBJECT PRONOUNS INDIRECT OBJECT PRONOUNS DOUBLE OBJECT PRONOUNS DOUBLE OBJECT PRONOUNS.
Los objetos directos e indirectos.
Unidad 1 Lección 1 Gramática. Ver = to see Yo veo = I see Tú ves = you (inf) see Nosotros vemos = we see Vosotros veis = ya’ll see *Spain* Ellos ven =
Direct and Indirect Object Pronouns Combined Traje el bronceador. ¿Me lo puedes aplicar? (Los pronombres de complemento directo e indirecto usados juntos)
Pronombres de objetos indirectos Indirect object pronouns.
The personal a. What is it? Has NO meaning in English- You CANNOT translate it! Used mostly for people & pets. Distinguishes between the subject of a.
GIVE IT TO ME! TELL ME IT! LEND IT TO HER! BUY THEM FOR US!
Indirect Object Pronouns IOP What is an Indirect object? An indirect object is a person or thing that benefits from the action of a verb.
Direct Object Pronouns (Pronombres de Complementos Directos)
Día 3 Español 3 Capt. 3 Mantenerte sano. Calentamiento #3 Escribe las oraciones usando pronombres. (Hint: write once, then re-write using DIRECT OBJECT.
DIRECT OBJECT PRONOUNS Complementos Directos En Inglés que es el “direct object? Direct object is a person or thing receiving the action of the verb.
Los Pronombres del Objecto Directo y Indirecto. Determine the Direct Object: Mi mamá prepara el café cada mañana. el café.
DIRECT OBJECTS AND DIRECT OBJECT PRONOUNS (DOPS) LOS OBJETOS DIRECTOS Y LOS COMPLEMENTOS DIRECTOS (DOPS) AVANCEMOS 1 UNIDAD 4.1.
Indirect Object Pronouns Spanish II Indirect Object Pronouns n Remember that direct objects answer the questions who Or what about the verb. n Remember.
Los pronombres.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Objetos Directos e Indirectos: ¡Escoge el pronombre correcto! J. Gouger BVHS 2010.
Español 1 El 16 de Marzo. La AGENDA Las Vacaciones Vocabulario (152) El Presente Progresivo (166) Estar con condiciones y emociones (p.164) Repaso de.
Direct Object Pronouns Hoy es el ocho de enero. Direct Object Pronouns Español MENOS TE LO, LALOS, LAS English MEUS YOU IT, HE, SHE THEM, THEY.
Español 2 El 2 de marzo. Qué aprendo en ESPAÑOL 2 Capítulo 9 La AGENDA de HOY DOUBLE OBJECT PRONOUNS (277) Capítulo 9 (Las Fiestas Vocab. p. 301) El.
 Indirect Object Pronouns Indirect vs. Direct and mixing them together. It can get confusing. Let’s look at indirect object pronouns first, and then try.
Los Pronombres de Complementos Indirectos Indirect Object Pronouns IOPs Español II Unidad 8A.
Español 1 Direct object pronouns!. A direct object tells who or what receives the action of the verb The direct object is the who or the what of the sentence.
INDIRECT OBJECT PRONOUNS Chapter 4A. 1) WHAT IS AN INDIRECT OBJECT?  It tells to/for whom the action occurs in the sentence.
D.O.P. review  Is “os” a DOP?  Is “se” a DOP?  Is “la” a DOP?  Is “las” a DOP?  Is “le” a DOP?  Is “nos” a DOP?  Is “lo” a DOP?  Is “vos” a DOP?
Direct and Indirect Object Pronouns Used Together Spanish III.
Día 14--NS ACT #5: DOP vs IOP ACT #6: Repaso el Futuro y el Futuro Perfecto TERMINAR EL JUEGO DE CARRERAS: PPT Day 13 Double Object Pronouns (activity)
Repaso de los DOPs y los IOPs
DO /IO Pronouns and Double Pronouns
What are DO Pronouns in Spanish?
Día 21—NM Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip. If you are interested, stop by B10 to speak with Sra. Rodríguez about it.
#14- Direct Object Nouns and Pronouns
Complementos Directos (Direct Objects) Unidad 3, Etapa 3
What is the Indirect Object?
Día 13--NS ACT #3: DOP vs IOP SING for September B-days
Indirect Object Pronouns
Indirect Object Pronouns
Complementos Directos (Direct Objects)
Hoy es martes, el 12 de diciembre
Hoy es lunes, el 11 de diciembre
Direct Object Pronoun Mr. Sanchez.
Bellwork Escriban los pronombres de los objetos directos. Y también escriban 3 frases con los objetos directos. When you finish correct your peer’s homework.
D.O.P. review Yes! no Yes! Yes! no Yes! Yes! no Yes! Yes! no Yes!
Complementos Directos (Direct Objects) Chapter 9
CONTENT OBJECTIVE: I will be able to use and differentiate between DIRECT and INDIRECT OBJECT PRONOUNS.
direct object pronouns
Direct/Indirect & Double Object Pronouns
Día 15--NS Estampar la tarea (WS 354—tarea 3) Corregir la tarea Repasar para el examen Tomar el examen Continuar con el Pretérito vs Imperfecto WS.
CONTENT OBJECTIVE: I. W. B. A. T
Indirect Object Pronouns
Direct and Indirect Object Pronouns Combined
Direct and Indirect Object Pronouns Combined
Direct and indirect object pronouns combined
Direct object Indirect object.
Día 16—NM Repasar para el examen: Hablando del Futuro Tomar el examen Continuar con los apuntes de los complementos directos/indirectos, “A” personal,
Día 20—NM Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip. If you are interested, stop by B10 to speak with Sra. Rodríguez about it.
Día 19—NM Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip. If you are interested, stop by B10 to speak with Sra. Rodríguez about it.
Día 24—NM Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip. If you are interested, stop by B10 to speak with Sra. Rodríguez about it.
Vámonos Label passport with the following dates: 17 de octubre
Repaso de DOPs e IOPs.
Direct Object Pronouns
Transcripción de la presentación:

Día 15--NS ACT #7: Complementos dobles ACT #8: Complementos directos e indirectos Examen de Práctica: Direct / Indirect / Double Object Pronouns with the past tenses WS 354—Tarea 3 DOP vs IOP and Double Object Pronouns Terminar el PPT

El 8 de septiembre ACT 7: Complementos Dobles Traduce:  (el poema) He reads it to me. (cartas) I send them to her. (las fotos) We show them to you. (los dulces) They give them to us. (galletas) You buy them for your friends.

(el poema) He reads it to me. (Él) me lo lee. El 8 de septiembre ACT 7: Complementos Dobles Traduce: RESPUESTAS (el poema) He reads it to me. (Él) me lo lee. 2. (cartas) I send them to her. (Yo) se las mando a ella. 3. (las fotos) We show them to you. (Nosotros) te las enseñamos. 4. (los dulces) They give them to us. (Ellos) nos los dan. 5. (galletas) You buy them for your friends. (Tú) se las compras a tus amigos.

ACT 8: Complementos Directos e Indirectos El 8 de septiembre ACT 8: Complementos Directos e Indirectos Contesta las preguntas usando uno o dos complementos cuando es posible.  ¿Cuándo te compró tu papá el coche? ¿Quién le vendió el carro a tu papá? ¿Por qué no lo conduces ahora (now)? ¿Cuándo le vas a prestar tu carro a tu hermano?

ACT 8: Complementos Directos e Indirectos RESPUESTAS El 8 de septiembre ACT 8: Complementos Directos e Indirectos RESPUESTAS Contesta las preguntas usando uno o dos complementos cuando es posible.  ¿Cuándo te compró tu papá el coche? (Él) me lo compró (ayer, para mi cumpleaños). 2. ¿Quién le vendió el carro a tu papá? Un señor se lo vendió a mi papá. 3. ¿Por qué no lo conduces ahora (now)? (Yo) no lo conduzco ahora porque (no tengo mi licencia par conducir). 4. ¿Cuándo le vas a prestar tu carro a tu hermano? Nunca se lo voy a prestar a mi hermano porque no es responsable.

Examen de Práctica Direct / Indirect / Double Object Pronouns with the past tenses   Rewrite the following using a single or a double object pronoun when possible. (10) Ella te trajo un regalo para tu cumpleaños. María les leyó un libro a sus hijos. Él me prestó su chaqueta porque yo tenía frío. Yo hago algo especial para mi mamá todos los días. Le venden su carro viejo al chico pobre. Answer the questions using a single or a double object pronoun when possible. (20) ¿Estudiaste los apuntes anoche? Sí, … ¿Leíste las instrucciones antes de empezar el examen? Claro que sí… ¿Tu amigo te prestó papel para el examen? No, … ¿Siempre tienes los materiales para la clase? Sí, … ¿El profesor te da una pluma para tomar el examen? Sí, a veces … Translate (20). He has it (una motocicleta) at his house. He likes it (la motocicleta) a lot. He never lends it (la motocicleta) to us. His grandparents gave it (la motocicleta) to him yesterday. Sometimes he lends it (la motocicleta) to his friend.

Examen de Práctica Direct / Indirect / Double Object Pronouns with the past tenses I. Rewrite the following using a single or a double object pronoun when possible. (10)   Ella te trajo un regalo para tu cumpleaños. María les leyó un libro a sus hijos. Él me prestó su chaqueta porque yo tenía frío. Yo hago algo especial para mi mamá todos los días. Le venden su carro viejo al chico pobre.

Examen de Práctica Direct / Indirect / Double Object Pronouns with the past tenses  II. Answer the questions using a single or a double object pronoun when possible. (20) ¿Estudiaste los apuntes anoche? Sí, … ¿Leíste las instrucciones antes de empezar el examen? Claro que sí… ¿Tu amigo te prestó papel para el examen? No, … ¿Siempre tienes los materiales para la clase? Sí, … ¿El profesor te da una pluma para tomar el examen? Sí, a veces …

Examen de Práctica Direct / Indirect / Double Object Pronouns with the past tenses III. Translate (20).  He has it (una motocicleta) at his house. He likes it (la motocicleta) a lot. He never lends it (la motocicleta) to us. His grandparents gave it (la motocicleta) to him yesterday. Sometimes he lends it (la motocicleta) to his friend.

Nombre________________________________ Fecha____________________Per_____ Pg _____ WS 354—Tarea 3 DOP vs IOP and Double Object Pronouns  Substituye el sustantivo entre paréntesis con el pronombre directo o indirecto. Después circula DO o IO para identificar si es directo o indirecto. 1. (la fruta) Ella _________ come en la mañana. DO / IO 2. (nuestros apuntes) Nosotros _________ traemos a clase. DO / IO 3. (mis primos) Yo _________ compro regalos para su cumpleaños. DO / IO 4. (yo) Mi mejor amigo siempre _________ presta su coche. DO / IO 5. (Uds.) ¿Por qué ellos no _________ invitan a su casa? DO / IO 6. (Tomás y Teresa) Su tía siempre _________ ofrece galletas. DO / IO 7. (el vocabulario) Los estudiantes _________ tienen que memorizar. DO / IO 8. (tu cámara) Yo _________ necesito para mis vacaciones. DO / IO 9. (tú) Tu mamá _________ va a mandar la información. DO / IO 10. (nosotros) Ellos no _________ ven. DO / IO 11. (las muchachas) Los muchachos _________ compran flores. DO / IO 12. (las fotos) Carolina se _________ muestra a sus amigos. DO / IO

WS 354—Tarea 3 DOP vs IOP and Double Object Pronouns   Traduce las oraciones. I see her. She sees me. They see us. We offer it to them. They offer it to me. You offer them to her.

Traduce las oraciones. 1. (los libros) We sell books. We sell them. We sell them to our friends. We sell them to them. We want to sell them to them. (second location for prons) (dinero) The bank (el banco) lends money. The bank lends it. The bank lends money to me. The bank lends it to me. The bank is going to lend it to me.

LA TAREA: Termina WS 354—Tarea 3 DOP vs IOP & Double Obj Prons ESTUDIA para el examen con los PPTs en el sitio WEB: Sra Bernal.weebly.com: PPT Práctica del Pretérito PPT Direct/Indirect and Double Obj Prons-eggspert PPT Day 11 Double Object Pronouns (notes) PPT Day 11 Double Object Pronouns (activity) PPT El Futuro PPT Práctica del Futuro Y ORGANIZA tu CUADERNO. El índice (El Contenido) está en SraBernal.Weebly.com en la página titulada: Notebook