Bienvenidos al taller de

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué haces después de las clases? (2 cosas). Compare using más/menos…que.
Advertisements

Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Portabilidad Numérica Mejores prácticas internacionales de recuperación de Costos.
Telling Time.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
What can you work out from this government campaign?
Presentaciones… Introductions….
Los meses del año y los días de la semana. Mosaicos, pp. 16 and 17.
Federación de servicios a la ciudadanía medios de comunicación, artes, cultura y deportes The impact of noise on musicians Looking for solutions.
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Workshop: Llevando Responsible Care y la Gestión de Producto a un nivel más alto en Sud América.
Un evento especial Write a brief description of a special event you look forward to every year. It could be a family celebration, a school event, or something.
Los exclamativos P. 6. Formando los exclamativos En español el exclamativo se forma con: Qué (+sustantivo, adjetivo, o adverbio) what, what a, how, or.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Organización de los Estados Americanos Organização dos Estados Americanos Organisation des États Américains Organization of American States FIRST INTER-AMERICAN.
Superlatives Page 400 Superlatives  In English, Superlatives are when we use adjectives with an “est” as a suffix.  For example, the fastest runner,
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
10 preguntas en el pretérito Answer questions in complete sentences in Spanish to the best of your ability as quickly as you can If it is a yes or no answer.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
LIMITLESS POWER OF INFORMATION INTELIGENCIA DE NEGOCIOS Marzo 2015.
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Both saber and conocer mean “to know.” You use saber to talk about knowing facts or information. Nadie sabe la fecha del examen. ¿Saben Uds.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Learning Objective (skill-concept-context) Today we will conjugate the irregular* verb TENER (to have) in Spanish. *doesn’t follow the rules What are we.
Sales Business Management Training Propuesta de Colaboración Septiembre, 2013.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
In Lección 1, you learned how to conjugate and use the verb ser (to be). You will now learn a second verb which means to be, the verb estar. Although.
Direct & Indirect Object Pronouns
Tecnología aplicada al costeo
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
In Lección 1, you learned how to conjugate and use the verb ser (to be). You will now learn a second verb which means to be, the verb estar. Although.
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Para hacer ahora Yesterday in class, we learned about the verbs “ser” and “estar”. Pretend that a classmate is still really confused about the difference.
Día número 24 Español 1—Acelerado
More sentences that contain if…
Hazlo-Ahora 10/4 Tener en escritorio lo siguiente: Materiales Hazlo-Ahora Tarea Tener en escritorio lo siguiente: -lápiz, lapicero negro o azul.
Direct & Indirect Object Pronouns
Fish is Fish by Leo Lionni.
ABIGAIL RAMÍREZ ALICIA DE LEÓN Behavioural Interview Questions.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Bienvenidos a la clase de Español 3 para hispanohablantes
Forming questions.
Informacion PIIRS
Primera actividad Escribe en español: 1. I went to the beach last summer. 2. We wore elegant dresses to the party. 3. They bargained with the.
Acuerdos Escuela-Familia
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes
The Preterite of Ir, Ser, Ver, Dar
PRESENTATION ADRIANA LUCIA CORREA CHILITO JAIME MARINO.
Spanish has two verbs that mean to know: saber and conocer
Trabajo de la campana Traduce las frases de inglés al español:
PST RESOURCE OVERVIEW NAME of the resource / tool
Los adjetivos demostrativos Notes #16 What is a demonstrative adjective in English? Demonstrative adjectives in English are simply the words: THISTHESE.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Necesitas marcadores, borradores y pizarras blancas.
Welcome to World History!
How much? - How many? English Grammar. When we want to know the quantity or amount of something, we ask questions starting with How much and How many.
Watch the video and work with a partner  Write down the 2 facts you considered the most interesting.  Share them with your partner. Were they the same?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Bienvenidos al taller de Welcome to the ACSDA 2016 Workshop Bienvenidos al taller de ACSDA 2016

Preguntas / Questions Jueves BCP / DRP Thursday BCP / DRP Sesión 1: Gestión de Crisis – Parte 1 ¿Cuál es su balance de su organización entre las prácticas de continuidad y prácticas de gestión de crisis? ¿Qué modelo han implementado en su organización para la gestión crisis, y bajo qué escenarios? Thursday BCP / DRP Session 1: Crisis Management – Part 1 What is the balance in your organization between continuity practices and crisis management practices? What model has been implemented in your organization to manage crisis, and under what scenarios?

Preguntas / Questions Jueves BCP / DRP Thursday BCP / DRP Sesión 2: Gestión de Crisis - Parte 2 ¿Se realizado la identifican y entrenamiento de voceros, según los escenarios de crisis desarrollados? ¿Cómo la visión de gestión de crisis ayuda a gestionar el riesgo reputacional? Thursday BCP / DRP Session 2: Crisis Management - Part 2 Have you completed the identification and training of spokespeople, according to the crisis scenarios you developed? How does the vision of crisis management help manage reputational risk?

Preguntas / Questions Jueves BCP / DRP Thursday BCP / DRP Sesión 3: Prácticas de continuidad de negocios ¿Qué mecanismos está adoptando su compañía para gestionar la continuidad del negocio? ¿Han tenido algún acercamiento o experiencia con la norma ISO 22301: Sistema de Gestión de Continuidad del Negocio. Dar detalles? ¿Se han desarrollado estrategias integradas de gestión de continuidad del negocio para mercado de valores? Thursday BCP / DRP Session 3: Business Continuity Practices What mechanisms are being adopted by your company to manage business continuity? Have you had any approach or experience with ISO 22301: System of Management of Business Continuity? Provide details Have you developed integrated strategies for the management of business continity for you securities market?

Preguntas / Questions Viernes CIBER-SEGURIDAD Friday CYBER-SECURITY Sesión 1: Riesgo de Ciber seguridad ¿Dentro de los riesgos emergentes, consideran el ciber-riesgo como un riesgo estratégico? ¿Se podría decir que el riesgo cibernético puede requerir una atención especial? Por qué? ¿Casos de estudio: Conocen ejemplos recientes? Podrían explicar el vector de ataque utilizado? ¿Ciber-seguridad Vs Seguridad de la Información: Cuál es su punto de vista? Friday CYBER-SECURITY Session 1: Cyber Security Risk Within emerging risks, do you consider cyber risk as a strategic risk? You could say that cyber risk might require special attention? Why? Case Study: Do you know recent examples? Are you able to explain the attack vector (means) used? Cyber security versus Information security: What is your point of view?

Preguntas / Questions Viernes CIBER-SEGURIDAD Friday CYBER-SECURITY Sesión 2: Prácticas líderes internacionales ¿Qué mecanismos está adoptando su compañía para afrontar este riesgo? ¿Han tenido algún acercamiento o experiencia con la norma ISO 27001: Sistema de Gestión de Seguridad de la Información. Dar detalles? ¿Han avanzado en la implementación de prácticas recomendadas en la Guía de Ciber-resiliencia de IOSCO (Junio 2016). Dar detalles? Friday CYBER-SECURITY Session 2: International Best Practices What mechanisms are you adopting in your organization to confront this risk? If you have an approach or experience in implementing ISO 27001: System for the Management of Information Security would you provide details? Are you making advances in the implementation of the recommendations in the IOSCO Cyber-resilience Guide (June 2016)?

Preguntas / Questions Viernes CIBER-SEGURIDAD Friday CYBER-SECURITY Sesión 3: Redes colaborativas, compartir información ¿Su compañía ha realizado algún trabajo de manejo de ciber-riesgos de forma directa con los clientes? ¿Su compañía ha trabaja en alianza con otros actores del mercado? ¿Su compañía ha trabaja en alianza con el gobierno para el manejo del ciber-riegos? Friday CYBER-SECURITY Session 3: Collaborative networks, information sharing Has your company done any work in cyber-risk management directly with customers? Is your company working in partnership with other market players? Is your company working in partnership with the government in the management of cyber risk?