El pueblo Part 1 Photo credit: © Brandon Bourdages, Shutterstock.com.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El pretérito The Preterite
Advertisements

¿Cuándo es el cumpleaños de _________? El cumpleaños de _____ es…
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
1A Test Prep.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
© Boardworks Ltd of 8 This icon indicates that the slide contains activities created in Flash. These activities are not editable. For more detailed.
Realidades 2B Chapter Presentation. Escenario  You have just received $1,000 for your birthday ($500 in cash, $500 in gift cards). You went to the mall.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
ALC 80 Jueves el 20 de enero. objetivo Yo puedo planear los pasatiempos para la semana.
Sr. Schofield Español I Punctuation Marks: Review.
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Associative, Commutative, and Distributive Properties of Addition and Multiplication August 18th Students only need to copy the writing in purple. Students.
1. ¿Donde entras en una tienda? 2. ¿Donde sales de una tienda? 3. ¿Donde pagas en una tienda?
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
Target: talks about chores using inf phrases Target: talks about chores using inf phrases (Ana y yo) (los gemelos) (yo) Contesten las preguntas usando.
© Boardworks Ltd of 7 This icon indicates that the slide contains activities created in Flash. These activities are not editable. For more detailed.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
1 of 8 © Boardworks Ltd 2016 This icon indicates that the slide contains activities created in Flash. These activities are not editable. For more detailed.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
© Boardworks Ltd of 8 Spanish This icon indicates that the slide contains activities created in Flash. These activities are not editable. For more.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Haz ahora el 27 de octubre de 2015 Complete each sentence with the correct form of ser and estar: 1.Mi cuarto ________ al lado de la sala. 2.Manuel y Fernando.
Go to cessarsc9.wixsite.com/clasedeespanol Click in this icon to see the presentation.
¡Hola! Part 3 Icons key: Photo: © Pedro Salaverría, Shutterstock.com
Question Formation Español Uno.
Notes #20 Notes #20 There are three basic ways to ask questions in Spanish. Can you guess what they are by looking at the photos and photo captions on.
Ir practice activities
Repaso: la ropa _ A _ D _ V _ _ _ E R _ S
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
SER and SUBJECT PRONOUNS
The Subjunctive and the Infinitive
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
First Grade Dual High Frequency Words
Spanish 1441 Final Exam Review – Listening Comprehension – Parts B, C, and D NOTE: Answers are on the next page of this file. PART B. Definiciones. Write.
More sentences that contain if…
Shops with Mr. Angry Toaster-Brow
El horario Part 1 Icons key: Photo:
De compras Objetivo: Must be able to recognise different shops and items in Spanish Should be able to speak about what you can buy in different shops.
Direct Objects & Direct Object Pronouns
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
¡A mí me encantan los regalos! Hoy es lunes, el veinte de octubre.
Stem-changing Reflexive Verbs
Los números.
Spanish 1441 Final Exam Review – Listening Comprehension – Parts B, C, and D NOTE: Answers are on the next page of this file. PART B. Definiciones. Write.
El pretérito The Preterite
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Direct Object Pronouns
CapÍtulo 7B LAS TIENDAS Regalos.
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
The Preterite of Ir, Ser, Ver, Dar
En Target You & your mom are at Target shopping for school supplies when you overhear a girl your same age talking to her mom in Spanish. She’s telling.
Tapas La llamada Complete the following telephone conversation, which takes place in Puerto Rico. —Hola. —Buenas tardes, señora León. Soy Raquel.
Metas: 1) I can identify the names of places in town where I can go buy or do things. 2) I can talk about what time places open and close for business.
Development of the concert programme
6.2 Needs + Plans.
The Subjunctive and the Infinitive
Hoy es de viernes doce abril Campanazo
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
El pretérito The Preterite
Astronomy has really big numbers. Distance between Earth and Sun meters kilometers This is the closest star.
Que hora es? What time is it?.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

El pueblo Part 1 Photo credit: © Brandon Bourdages, Shutterstock.com

De compras En la tienda de ropa Los grandes almacenes

B. Es una tienda de discos. De compras 1 A A A B B B J J C C C D D D E E E Teacher’s Note: This is a revision exercise on the names of different shops. The names of the different shops appear one by one on mouseclick. Pupils are then asked to name each of them in turn. I I I H H H G G G F F F C. Es un bar. ¿Qué tienda es? B. Es una tienda de discos. D. Es una pastelería. A. Es una carnicería. F. Es una pescadería. J. Es una quesería. I. Es una farmacia. H. Es una tienda de ropa. G. Es una papelería. E. Es una librería.

De compras 2 ¿Qué venden en estas tiendas? Pon las letras en el orden correcto. En la farmacia venden: astpa ed dsienet y chpmúa. pasta de dientes champú. En los grandes almacenes venden: pora , rupefme y galreos. ropa perfume regalos. En la zapatería venden: satzpao y llaztapsai de erpodte. zapatos zapatillas de deporte. Teacher’s Note: Pupils unscramble the letters find the objects which are sold in each shop. Answers appear on mouseclick. En el quiosco venden: ipercódios , brlois y stalopes. periódicos libros postales.

De compras 3 Teacher’s Note: Pupils read the text about shopping and answer the questions. Vocabulary: productos de artesanía local – products made by local craftsmen recuerdos – souvenirs las rebajas – the sales descuentos increíbles – amazing discounts The conjunction o should carry an accent only when written between numbers (figures) in order to avoid confusion with the number 0. For example, 9 ó 10; 0 ó 2; etc.

Want to see more? This is only a sample of one of hundreds of Boardworks MFL presentations. To see more of what Boardworks can offer, order a full presentation completely free: www.boardworks.co.uk/mflpresentation