Spanish 1 & 2 WEEK 12.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Advertisements

Lunes, 20 de octubre 2014  El Campanero  Use the following information to write a sentence using the verb gustar: I, to work They, to read He, to do.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Hoy es lunes el 14 de marzo Today is Monday, March 14 You learned about El Viejo San Juan on Friday. Read and you will be able to answer the questions.
Hoy es miércoles el 2 de marzo Today is Tuesday, March 2 Using handout p126 part D. Complete each sentence by writing a form of ir + al or ir + a la Ex:
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
SWBAT: Read and interpret students likes and dislikes HAGAN AHORA: Escribe tres actividades que te gusta hacer. Escribe tres actividades que no te gusta.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere.
Spanish 1&2 Week 36.
Week 28 February 27th- March 3rd
Spanish 1&2 Week 26.
Hoy es miércoles el veinticuatro de febrero
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Spanish 1 & 2 Week 3.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Getting to know you more!
First Grade Dual High Frequency Words
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Talking about where you and others go during free time
Discussion Voice Activity 1.05
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Communicative Objective:
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Write in Spanish (See pag 96)
voy vas va van vamos vais
Hoy es viernes el 11 de marzo Today is Friday, March 11
Forming questions.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
4.7 invitations, ir+a+inf..
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Question Formation Spanish I Page 52.
How do I ask a question in Spanish???
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Teach me how to conjugate
Description Sentences
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Hola Unidad 3.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Spanish 1 & 2 WEEK 12

Lunes : Lab (no bell ringer) Students will have the choice of working on their lab folders or creating a kahoot using their vocabulary or using the on-line textbook and doing exercises. Spanish 2: #10 on page 36, #11 on page 37, #16 on page 39 Spanish 1:

Martes, el primero de Noviembre Irse= to go Yo me voy nosotros nos vamos Tú te vas vosotros os vais Usted se va ustedes se van Ella se va ellos se van Math: 50 mas 46 es igual a …..Spell alto ¿Adonde vas? Yo me voy a…. El o Ella se va…..

Groups of three students: #1 student asks #2 student “ ¿Adonde vas Groups of three students: #1 student asks #2 student “ ¿Adonde vas? “ #2 replies:” Yo me voy …….a Paris, mi casa, la playa, Colorado” etc. #1 asks #3 “¿Adonde va? (to where did #2 say?) #3 replies “ El(Ella) se va a….”(#3 is repeating the location #2 provided in the third person) Despues del trabajo vuelvo…… a la casa.

List of places you like to go: Me gusta ir a las peliculas=the movies, a los partidos=games, a los almacenes=stores, a la cancha de baloncesto=to the basketball court Without gusta you would say Me voy al(a el) trabajo or me voy a la escuela o me voy a Colorado, Japon, Los Angeles.

Miércoles, el dos de Noviembre volver=return Yo vuelvo nosotros volvemos Tú vuelves vosotros volvéis Usted vuelve ustedes vuelven Ella vuelve ellos vuelven Math: 51 mas 47 es igual a ….. Spell baja Despues del trabajo vuelvo ………a la casa.

Notebook Check: 100 point summative Syllabus Bell Ringers :9 worth 9.5 points each Notes: 3 or more pages 1 point each 6 handouts: alphabet chart, map, daily schedule, family members square(1), me gusta(2), family tree 6 points 5 workbook pages 5 points

Jueves, el tres de Noviembre Poder = to be able Yo puedo nosotros podemos Tú puedes vosotros podéis Usted puede ustedes pueden Ella puede ellos pueden Math: 53 mas 49 es igual a ….. Spell gorda ¿Que puedes jugar? Yo puedo jugar fútbol.

Create a Kahoot using any of the vocabulary or grammar from the preliminary unit or unit 1. H Google “ how to create a Kahoot account” they should come up with an address like: https://create.kahoot.it/account/register Each student needs to create an account before he or she can design their own. There should be several students in each period who have experience with this and can help.

Kahoots should be: at least 10 questions long, a response time of 10 seconds, four choices for answers, moderately difficult with varied content. Play your Kahoot before you ask the class to log on so you can self check for errors. You can insert pictures or music but I won’t be grading on these elements.

Second assignment is for all periods to log onto their online text book and start working through the listening assignments. Spanish 1: start on page 34 and do exercise #2, pg 37 #7, pg 39 #11, pg 41 #18   Spanish 2: start on page 32 and do exercise # 2, pg 35 #7, pg 36, #10, pg 39 #16

Viernes, el cuatro de Noviembre No Poder = not to be able Yo no puedo nosotros no podemos Tú no puedes vosotros no podéis Usted no puede ustedes no pueden Ella no puede ellos no pueden Math: 54 mas 60 es igual a …..Spell bonita ¿Que no puedes hacer? Yo no puedo….

Viernes: grade Bell Ringers for the week, make sure there is a day(1 point) and date(2 pts) in Spanish, all 8 voices including ustedes( 1pt each for 8pts), a math problem:5pts total (a point for each part leading up to the sum which is 2pts),write the question or statement at the end(1pt), correct spelling(3pts) total 20 points

On 4 day weeks= 2pts each for voice(16 total) +5pts for math,1 pt=day 1pt=date 1pt=verb with meaning, 1 pt for question or statement =25 points total

While I check notebooks Spanish 1 are to do the following: Write the following exercises on paper. Textbook Pages: Pg48 #36, Pg49 #’s 37,38,39. Pg50 #42 (Listening) #43 (people on pg 49). Read Gente Diversa pg51 do #46 on same paper.

While I’m grading notebooks Spanish 2 should do the following: Write the following exercises on paper. Textbook pages: Pg36 #10. Pg37 #11. Cultura – Read answer in Spanish 38 #15. Pg39 #16. Pg42 #22. Pg43 Read cultura answer #25. Pg44 #26. Pg45 #27. Pg45 #30