Capítulo 5B (DOCTOR y LACE)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ser vs estar Ser is used to tell who the subject is or what the subject is like to describe origin, profession, and basic characteristics.
Advertisements

Riesgo U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Ser vs estar.
Bellwork: Tuesday, 3/12/13 Take out your notes on gustar and pronouns.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Ser vs estar ALTA-VISTA © Ser vs estar Ser is used to tell who the subject is or what the subject is like to describe origin, profession, and basic.
Chapter 4A – La Comida. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________.
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
¿Qué haces los fines de semana? Vocabulario 2 Capítulo 3.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
SPANISH 1 DAY 54 Review Vocab 6B – me-te-nos -- Ser/Estar Quiz.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
Ser vs. Estar Practice packet.
Calentamiento Write the answers to each question.
Yo Yo siempre y = and también = also antes de = before después de = after en = in muy = very cuando = when porque = because durante = during Subject +
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Capítulo 6B Práctica de Vocabulario. Directions: 1. Visit 10 of the available posters 2. Respond to the question on the poster in a complete SPANISH sentence.
Ser vs estar “to be”. Ser vs estar Ser is used to tell who the subject is or what the subject is like to describe origin, profession, and basic characteristics.
Ser vs estar. Ser is used to tell who the subject is or what the subject is like to describe origin, profession, nationality & basic characteristics.
El 18 de febrero, 2015 ¿Hay una iglesia, mezquita, or sinagoga en tu barrio?
Ser vs estar. Ser is used to tell who the subject is or what the subject is like to describe origin, profession, and basic characteristics. time and dates.
Capítulo 3A Práctica de Verbos –er/-ir. Instruciones: 1) Work alone or in groups of 2. No more!! 2) Visit slides hanging in hallway with your partner.
El verbo venir.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
Ser vs estar. Ser is used to tell who the subject is or what the subject is like. to describe origin, profession,time and basic characteristics.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Warm-up #7 Unscramble these sentences 1. buenos/señor/días 2. bien/gracias/estoy 3. señora/noches/buenas 4. Clarisa/se/llama/ella 5. tardes/buenas/señorita.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Preguntas. el 11 de enero Hagan Ahora Please write the answers to the following questions in Spanish. 1.¿Hablas mucho en la clase de español? 2.¿Practicas.
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
Capítulo 3A -ER & -IR verbs Scavenger Hunt. Directions: 1. Visit each poster (15 total) 2. Complete each sentence with the expression that BEST fits in.
Hacer Ahora Miercoles, el 27 de abril 1. Create a conjugation chart for the verb “caminar” in the PRETERITE (PAST) tense. 2. Create a conjugation chart.
¿Cuál verbo? Ser o Estar Capítulo 5B (DOCTOR y LACE)
CAPÍTULO 2A -AR VERBS SCAVENGER HUNT. DIRECTIONS: 1. Visit each poster (15 total) 2. Complete each sentence with the expression that BEST fits in the.
Ser vs. Estar Vocabulario Gustar Ser vs. Estar 2 Gustar
Los Mapas y Los Números Para Empezar.
Lunes/Monday Español 2.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Ser vs estar.
Hoy es el 2 de octubre..
IR – to go.
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
Unidad 1, Desafío 1 SER.
Capítulo 5B (DOCTOR y PLACE)
SER vs ESTAR “TO BE” Notes # 13.
Objetivo: to state how often we do things.
Estación 1: match the feeling with the correct picture
Guía de estudio Examen del tema 1
Para hacer ahora Identifiquen los números
Adjective Grammar WORD ORDER.
Ser y Estar.
Los Mapas y Los Números Para Empezar.
Vamonos Estoy bien. b. Estoy mal c. Estoy asi asi
Descripciones.
Write out & complete these sentences with the provided verb:
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Poster project.
Ser –vs- Estar Practice
Ser –vs- Estar Practice
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
nieta sobrina primos hijos bisabuela
Ser vs. Estar.
Transcripción de la presentación:

Capítulo 5B (DOCTOR y LACE) ¿Cuál verbo? Ser o Estar Capítulo 5B (DOCTOR y LACE)

Directions: Visit each poster hanging in the hallway. On your Activity Sheet, do the following for EACH poster item: Circle whether you need to use a form of “Ser” or “Estar” Write down the DOCTOR or LACE reason for your choice The CONJUGATED form of “Ser” or Estar” that best completes the sentence You may use your notes sheets and visit the posters in ANY order. Hand in your work at the end of the period.

Ejemplo Mis primos y yo EJ bajos y muy guapos.

#1 & #2 Yo #1 de Colombia, pero ahora #2 en México para mis vacaciones.

#3 & #4 Usted #3 muy contenta porque #4 viendo (watching) la televisión.

#5 & #6 Mis amigos dicen (say) que tú #5 un profesor de ciencias naturales. ¿ #6 en Springton o Penncrest?

#7 & #8 Hoy Jesús, Margarita, y yo #7 enfermos, y la sopa de pollo que comemos #8 deliciosa.

#9 & #10 La muchacha con el pelo rubio se llama Ángelica. #9 mi prima menor y #10 una persona inteligente.

#11 & #12 En el invierno nieva. Ustedes #11 en las montañas. Porque no les gusta tener frío, #12 tristes.

#13 & #14 Mi mejor amigo Lionel #13 practicando (practicing) deportes. Creo que él #14 talentoso y deportista.

#15 & #16 Mi abuela y tía Carmen #15 médicas excelentes. Ellas #16 de Buenos Aires, Argentina.

#17 & #18 Porque #17 las once y media, los estudiantes del grado ocho #18 en la cafetería comiendo el almuerzo.

#19 & #20 Vosotros #19 muy contentos cuando ganan buenas notas (get good grades) porque #20 trabajadores y estudiantes inteligentes.