Hola chicos- revise all numbers and greetings for the test please

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Conjugate regular –ir infinitives in the present tense Vamos aprender Con el Sr. Correa.
Advertisements

Los Pronombres de sujeto YO = INOSOTROS = we (m, m&f) NOSOTRAS = we (fem) TÚ = you, sing, informal VOSOTROS = yall (m, m&fem) VOSOTRAS = yall (fem) ÉL.
La Edad Age.
El verbo tener The Verb “To Have”.
Tener (to have). Remember your Subject Pronouns. YoNosotros TúTú Él/Ella/Ud.Ellos/ellas Ustedes (Yo) Tengo (Nosotros) Tenemos (Tú) Tienes (Ellos/Ellas)
Pronombres personales
Copy/punctuate and answer the following questions…. Como te llamas Cual es tu numero Mi numero de telefono es……. (tell me it is write out the.
PP de la clase 30 de agosto Answer in a complete sentence (Preferably Spanish but English is okay) 1. ¿Cuál es una regla de la clase de Español? 2. ¿Cuál.
Conjugate regular –er infinitives in the present tense Español I by Sr. Correa Vamos a aprender.
Subject Pronouns Yo = I Tú - you (familiar) Usted - you (formal)
Los verbos en español Una introducción.
Subject Pronouns and AR verbs. Who is the subject of a sentence? How can we substitute the subject and still make sense? Ex:
TAREA # ___ La ropa… ¿Qué lleva?.
Español 1 CAPÍTULO 1.
C#51 miércoles, el primero de mayo del 2013 El tiempo:___ Puntos:___ 1) ¿Cual es el pronostico para el jueves? El pronostico para el jueves es ______ con.
Diecisiete Ocho Veintitres Treinta Cinco ¡Hola!
Bellwork: Copy the meanings of the following Irregular Verbs.
Competency Test Spanish I.
SALIR and DECIR: unos amigos nuevos 
miércoles, el 19 de septiembre de 2012 Objetivo: ¿Cuántos años tienes
“To Be” verbs in Spanish
¡Hola! Buenos días Muy bien, gracias ¿Qué tal? ¿Cómo te llamas?
Expressing AGE in Spanish
 Para empezar Translate: 1) I like basketball a lot. 2) I do not like volleyball. 3) you like tennis. 4) I do not like the cafeteria. 5) You like mexican.
Module 1 Exam Review.
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
On your desk: Documento Today’s notes Flash Cards.
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
HAZLO AHORA Make a chart in which you write down ALL the pronouns in Spanish and English.
Español 7 Quarter 3.  ¿Cómo te llamas?  Me llamo…  ¿Cómo se llama?  Se llama… - El gusto es mío. - Encantado. - Igualmente. - Mucho gusto.
Gustar y los verbos como gustar. We don’t conjugate gustar in the usual way. The verb gustar has two conjugations you’ll need, gusta & gustan. The indirect.
Gustar- To like (to please)
CONTAR TO COUNT. Yo cuento I count Tú cuentas You count (informal or familiar)
Thursday 1 st October Spanish- How are you? To be able to write a greetings conversation.
Greetings and Farewells
SALUDOS Y DESPEDIDAS.
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
HOW OLD ARE YOU? (I KNOW. IT’S NONE OF MY BUSINESS.)
FLASHCARDS CHAPTER 1, Part 1.
Saber vs Conocer “to know”. In Spanish, there are two words for the verb “to know” Saber Yo sé Nosotros sabemos Tú sabes Él, ella, Usted sabe Ellos, ellas,
The verb “ser” To be.
Los saludos Greetings.
(Greetings & farewells)
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en inglés. (Say the words in English.)
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
SPANISH 7 TH GRADE With Señorita Hall Classes #6-10 – September 2013 Capítulo 1: Lectura extra ● ¡Hola! Fill out the “what happened in the READING from.
Ser To be or not to be….
Vámanos  Answer the following questions without talking. Please be sure to write your name and the date on your paper.  If you need to use the restroom.
Spanish II Notes. p. 4-5 ¿Como te llamas?- What’s your name? Me llamo…- My name is… ¿Cómo se llama el chico?- What’s the boy’s name? ¿Cómo se llama la.
Objectivos: To learn basic greetings in Spanish
©2010 Teacher’s Discovery A definite article refers to a specific thing, like “the” book. elloslalas.
Jeopardía Adjective Agreement Time, Weather, Calendar, Numbers Greetings Subject Pronouns and Ser Los artículos and Gender/Number.
4-2 Pregunta: Puedo (Can I)…? Remember Spanish pronouns? Remember Spanish pronouns? Replace person(s) with the correct Spanish pronoun? Replace person(s)
-AR verbs. -AR Verbs  As you know, an “INFINITIVE” in English is the not-conjugated verb:  To dance, to swim, to run.  In Spanish, an INFINITIVE ends.
Saying Hello and Goodbye
TAKE OUT ALPHABET FLASH CARDS! 1. Why is using Google Translate not a good idea? 2. List at least 3 Spanish words you learned last week. 3. What is a cognate?
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
¡Bienvenidos al español!
Día 2: Introducciónes Beginning short conversations with others.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
Pronombres Tónicos Yo (I) 1ra. persona del singular Usted (you)
TenerTener to have. yo tengo I have tú tienes you have (informal)
Review for the Preliminary test What have we learned?
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
Hola Buenos días Buenas tardes Buenas noches ¿Qué pasa? ¿Qué tal? ¿ Cómo estás? Bien Muy bien Mal Muy mal Así Así ¿y tú? Más o menos Gracias Regular De.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en espanol. (Say the words in Spanish after the teacher says them first.)
Transcripción de la presentación:

Hola chicos- revise all numbers and greetings for the test please Hola chicos- revise all numbers and greetings for the test please. And also the verb, “tener” – to have. p.s revise by writing over words and accents if you do not know how to spell them okay..that is the only way to master your writing.

Tener – to have yo tengo – I have tú tienes – you have (talking to a friend) Él/ella/usted tiene – he/she/you(formal) have Nosotros tenemos- we have Ellos/ellas tienen – they have

To learn greetings in Spanish Los objetivos: To learn greetings in Spanish ¿Qué tal?

Starter- Write the answers in Spanish. B) 11+ 6 C) 25-6 D) 10+ 5 E) 12 x 2 F) 11+5 Extension- write out the numbers in Spanish – 12, 25, 28, 10, 6, 14, 19, 20 A) once B) diecisiete C) diecinueve D) quince E) veinticuatro F) dieciséis

¿ Qué significan las palabras? Hola Buenos días Buenas tardes Buenas noches ¿Cómo te llamas? Me llamo… Adiós Hasta luego

Buenos días

¿Qué tal? Fenomenal

¿Cómo estás? Bien

¿Qué tal? Regular

¿Cómo estás? Fatal

¿Qué tal? ¡Fenomenal!

¿Cómo estás? Regular

¿Qué tal? Más o menos.

Qué tal? No muy bien.

¡Fatal! ¿Qué tal?

¿Qué tal? ¡Fenomenal!

¿Cómo estás? Regular

¿Qué tal? Más o menos.

Qué tal? No muy bien.

¡Fatal! ¿Qué tal?

¿Qué tal? ¿ Cómo estás? Fenomenal Muy bien Regular Más o menos No muy bien Fatal

¡Hola! - roleplay ¡Hola! ¿Cómo te llamas? Buenos días. Me llamo Shakira. ¿Y tú? Me llamo Spongebob. ¿Cómo estás? / ¿qué tal? Bien gracias ¿Y tú? Regular/ fenomenal/ fatal….Adiós