Buenas prácticas de programación con Drupal

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
El 7 de septiembre miercoles Calentamiento
COMPUTACIÓN BÁSICA Nombre: Anderson cueva Carrera: Contabilidad y auditoria Fecha: Profesor evaluador: LIC. Fani Ceballos.
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
Capítulo 3A Una descripción del “SE” impersonal. El “SE” impersonal How would you translate the following into English? ¿Cómo se dice en español? ¿Cuándo.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
LOS PAISES HISPANOS Y SUS CAPITALES.
REPASO E UN VIAJE EN AVIÓN Spanish II. Los objetivos de hoy Standard 1.2: Students understand written and spoken Spanish Standard 1.3: Students present.
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
Definite & indefinite articles
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
El presente progresivo con reflexivos. If you attach a pronoun, you MUST add an accent: …ándome …iéndote.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
A powerpoint to explain Life Expectancy. Level: Secondary school. Subjects: History, geography & social studies. What you need: A computer, a screen and.
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
Articles in Spanish Reflect gender and number in nouns.
Español II Señora Rushing Salón 125. Hoy es martes, el 25 de agosto de Why are you taking Spanish? 2.How often will you have quizzes or tests?
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
Hay que & Tener que. To talk about things someone must do, use these two formulas: Hay + que + infinitive Tener + que + infinitive.
Copy the white notes.  There are three types of verbs in the Spanish language. Verbs that end in –ar, -er, and –ir  Example: hablar, comer, escribir.
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Deber Should/ought to. Deber We use “deber” to say what people should do. We conjugate “deber” and then use an infinitive of another verb. Subject + deber.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Autor : Daniel García Torralbo Director : Carlos Molina Clemente Titulación : ETIS.
FUDCon Santiago 2010 Jared Smith Fedora Project Leader This presentation is made available under a Creative Commons Attribution-ShareAlike (BY-SA) 3.0.
¿Qué es Drupal? Aplicación web sobre php CMS Framework.
 Second quarter sales  Actual sales compared to predicted sales  Have we reached our goals?  What needs to be implemented in order to increase sales?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer: to know (people) Hacer: to make/do.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer: to know (people) Hacer: to make/do.
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 4 de octubre 2017 Toma asiento
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir:
Arquitectura de Drupal
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
4-1 QUIZ DATE: MIERCOLES, EL 29 DE FEBRERO HOW TO PREPARE:
Adverbs using -mente “-ly” in Spanish.
Antes de empezar Interrogative words – question words
Getting to know you more!
Español 2 24 de febrero de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Ñ EMPEZAR AUTORA: Marta Láiz.
Vocabulario de Sociales
Passive Voice in simple present
Seminario Marco Jurídico II (bis)
 Second quarter sales  Actual sales compared to predicted sales  Have we reached our goals?  What needs to be implemented in order to increase sales?
 We did this work with the objective of analyzing the state of water.
Spanish Stem-Changing Verbs
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Forming questions.
Demonstrative Adjectives Adverbs of place
Vocabulario Unit 1 Presentado por señora Henriques Las clases
Respuesta Respuesta Respuesta Respuesta Respuesta Respuesta Respuesta
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer: to know (people) Hacer: to make/do.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer: to know (people) Hacer: to make/do.
Estar Ch. 2B.
Tener Ch. 1A.
Using Adjectives as Nouns
SABER vs CONOCER Sr. Portillo Español 1, 2 y 3.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer: to know (people) Hacer: to make/do.
Tener Present Tense.
Regular –ar (present tense)
Replace each name(s) with the appropriate subject pronoun in Spanish 1) Julian y Paco 2) Caty y yo 3) Luisa 4) Bernardo 5) Veronica y tú.
How much? - How many? English Grammar. When we want to know the quantity or amount of something, we ask questions starting with How much and How many.
Trabajo de computación
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Buenas prácticas de programación con Drupal por Fernando P. García

Acerca de Fernando P. García Trabajo Santex America Technical Leader Comunidad Miembro Permanente en Drupal Association Gestor de Liderazgo en Drupal Perú Contacto @develCuy: Facebook, Twitter, Identi.ca http://develcuy.com http://drupal.org/user/125473

Índice ¿Qué és una buena práctica? Estándares de Drupal Estándar para PHP Estándar para Javascript Estándar para SQL (con un poquito de sal) Ingeniería de re-uso Sistema de control de versiones PHP Filter CCK & Views Rules Features Staging ¿Preguntas?

¿Qué és una buena práctica? “What do people usually consider to be the proper way to do this? Is there a "usual" way, i.e. a generally accepted way? Is there an understanding of "proper"? if we can answer these affirmatively, then we have Good Practice.” Cantidad en Dolares Americanos Principales Países Exportadores Principales Países Importadores

Estándares de Drupal ¿Por qué respetar un estándar de programación? Estándar para PHP Estándar para Javascript Estándar para SQL (con un poquito de sal) Estándar para CSS

Ingeniería de re-uso Explorar los módulos/themes contribuidos para implementar la funcionalidad genérica Poner un límite a cuantos módulos usas Construir el resto de la funcionalidad con módulos personalizados Procurar que los módulos personalizados sean reusables Contribuir nuevas funcionalidades genéricas a la comunidad

Sistema de control de versiones PHP Filter CCK & Views Rules Features

Staging Mantener un entorno local/remoto para pruebas y/o integración Usar un entorno local/remoto para desarrollo Isolar lo más posible los módulos personalizados Integrar los cambios de desarrollo en el entorno de pruebas y/o integración

¿Preguntas?

Bibliografía http://drupal.org/coding-standards http://drupal.org/node/2497 http://drupal.org/node/172169 http://drupal.org/node/302199 http://drupal.org/node/161085 http://drupal.org/project/features http://www.itskeptic.org/good-practice-and-best- practice

Licencia Creative Commons Reconocimiento- NoComercial-CompartirIgual 2.5 Perú (CC BY- NC-SA 2.5) http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/pe/