Fecha: Es el 20 de marzo del 2017

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to make questions en español
Advertisements

Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Unit 3 Overview In this unit we will talk in Spanish about… - past times, leisure activities and sports - families and family members - physical traits.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
13 y17 DE ENERO Hoy: 1) Para Empezar: Traducen (translate): a) The restaurant is near the movie theatre. b) I go to the gym on Mondays and Fridays. c)
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Hoy es miércoles el 2 de marzo Today is Tuesday, March 2 Using handout p126 part D. Complete each sentence by writing a form of ir + al or ir + a la Ex:
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
Meta: KNOW HOW TO CONJUGATE THE IRREGULAR VERB “IR” Palabra del día: Empate=tied 18 DE MARZO.
Can you respond to these questions? 1.¿Qué quieres hacer hoy? 2.¿Qué vas a hacer el domingo? 3.¿Qué te gusta hacer los fines de semana? 4.¿Qué te gusta.
1 El Verbo “IR” IR is the infinitive. It has no stem. En español IR significa “to go”
Material for quiz #5: pgs. 138, 140. Tarea: RESPUESTAS CORRECTAS correct answers…
Repaso de la entrada Dos círculos Inner circle faces the outer circle Share your entrada.
Organización de cuadernos
El vocabulario de Capítulo 4A
3 APPROACHING Novice Mid (N2) 5 EXCEEDS Novice High (N4)
Hoy es miércoles Es el 1 (primero) de Marzo del 2017
Práctica de los Verbos -Ar
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Hoy es jueves el 14 de abril Today is Thursday, April 14
Ir de compras To go shopping.
Present Tense of IR-to go
Hoy es miércoles el veinticuatro de febrero
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
SPN 8 Sports and Leisure Unit
PREPOSITIONS OF PLACE (2)
el 21 de febrero estás estoy está Está Están Están estoy
El Verbo “IR” IR es el infinitivo
Menu project: Due TODAY 5/22/2017
Examen de Lección 4 Study Guide.
Talking about where you and others go
Los verbos infinitivos (Infinitive verbs)
El Verbo “IR” Español 1 Capítulo 3.
Ir + a + lugar (place) CAPITULO 4A.
IR – to go.
En español IR significa “to go”
Talking about where you and others go
Talking about where you and others go during free time
Ir + a with infinitives.
El Verbo “IR” IR es el infinitivo (IR is the infinitive)
¿Qué actividad es fenomenal? ¿Qué actividad es pésimo?
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
Talking about where you and others go during free time
Capítulo 4B Lab: Test Preparation.
El Verbo “IR” IR es el infinitivo (IR is the infinitive)
Los fines de semana me gusta…
Welcome to Jeopardy!.
Do now! Haganlo Ahora Translate: What do you like to do?
¿Adónde vas? Where are you going?
The present tense of ir and jugar
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
¿Cuándo?.
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Saquen papel y un lápiz, por favor.
Translation practice 4A.
5.3 The Verb Ir el 2 de diciembre.
4.7 invitations, ir+a+inf..
INFINITIVE VERBS PHRASES
How do I ask a question in Spanish???
Capitulo 4A Where are you going? ¿ Adónde vas?.
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Teach me how to conjugate
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Día número 120—español 1 El 5 de marzo
Hola Unidad 3.
El verbo ir to go.
Ir – “to go” Irregular Verb # 4
Transcripción de la presentación:

Fecha: Es el 20 de marzo del 2017 Meta: Puedo hablar de a donde voy y cuando, en español. Translate the target. You may use: - spanishdict.com - spanish-english dictionaries - your classmates

Entrada: Answer the questions based on the picture. ¿Cómo es ella? ¿Qué quiere hacer? ¿Qué hace? (HINT:conjugated verb sentence) ¿Cuántas veces ensaya la niña? ¿Te gusta tocar instrumentos?

Ir – to go Yo – voy Nosotros(as) – vamos Tú – vas Él Ellos Ella – va Ellas – van Usted Ustedes

To say where you go use… Ir conjugated + a noun: Ir + A + noun ej. Yo VOY a mi casa. Write your own sentence with IR conjugated. Escuela – school Tienda – store Cine – movie theater Centro comercial / el mol – mall Iglesia – church

¿Con que frecuencia…. /¿Cuándo … ¿Con que frecuencia…?/¿Cuándo …? Write a sentence saying where you go and when Los lunes Los martes Los miércoles Los jueves Los viernes Los sábados Los domingos Entre semana – weekdays Fin de semana - weekend A todo tiempo – any time Todo el día – all day Después de la escuela – after school En la noche – at night En el día – in the day En la tarde – in the evening/noon Casi nunca - almost never Nunca – never Siempre – always

To say which activity you are GOING to do Ir + a + infinitive (verb not conjugated) Voy a montar bicicleta Vas a cantar todos los dias Ella va a comer helado el fin de semana. What you are going to do

Vamos a… hacer papel picado

Ir – to go Ir + noun Yo – voy Nosotros(as) – vamos Tú – vas Él Ellos Ella – va Ellas – van Usted Ustedes

Hoy es martes El 21 de marzo del 2017 Meta: Puedo hablar de a donde voy y lo que quiero. Translate the target. You may use: - spanishdict.com - spanish-english dictionaries - your classmates

Entrada: Use the correct form of ir to complete the sentences. Yo quiero _____ al cine. Los estudiantes ______ a jugar al ajedrez. Luisa y yo _______ a cantar. Yo ________ a la piscina(pool). ¿Tú _________ de compras(go shopping)?

¿A dónde vas? (where are you going?) Ir + a + noun (I go to _________) Ir + a + infinitive ( I am going to ____) Ir de compras – to go shopping La piscina – pool La biblioteca – library A la casa de _____ - to ___’s house Tienda – store El restaurante – restaurant el parque – park peluquería – barber shop WRITE: 3 places you go to Yo voy a______, _______ y _______

Tarea para mañana 5. Escuela 1. Tienda 4. Cine 3. Centro comercial 2. Iglesia

Use ir to answer with complete sentences ¿A dónde vas? ¿A donde vas en los fines de semana? ¿A donde vas entre semana? ¿A donde de gusta ir? – Me gusta ir a ______ porque ____ ¿Vas al cine? ¿Con quien?

Conversaciones rápidas Con tus notas Habla con tu compañero 2 minutos Necesito las sillas de 6 y 6

Talk to your partner. Get a conversation going Talk to your partner. Get a conversation going. Ask some of the questions below ¿A dónde vas? ¿A donde vas en los fines de semana? ¿A donde vas entre semana? ¿A donde de gusta ir? – Me gusta ir a ______ porque ____

Querer: To want (e-ie stem change) Yo – quiero Nosotros(as) – queremos Tú – quieres Él Ellos Ella – quiere Ellas – quieren Usted Ustedes

Hoy es miércoles El 22 de marzo del 2017 Meta: Puedo hablar de lo que quiero. Translate the target. You may use: - spanishdict.com - spanish-english dictionaries - your classmates

Entrada

Ir – to go Yo – voy Nosotros(as) – vamos Tú – vas Él Ellos Ella – va Ellas – van Usted Ustedes

Tarea: I say the word in Spanish. You write it in Spanish. Pick 1 word to make 1 sentence with it. Use the verb Ir conjugated.

Tarea para mañana Conjugation of Ir and… El mol Ir de compras La biblioteca La casa de La piscina

Rule: Querer conjugated + verb = What you want to do ¿Que quieres hacer? Yo quiero comer

Rule: Querer conjugated + noun = something you want ¿Que quieres? Yo quiero café. Quiero a ______(person).

Entrevistas Pregunta a 5 compañeros ¿Qué quieres hacer? ¿A dónde vas? ¿A dónde te gusta ir? Etc. Escribe: Persona 1: Se llama _________ __(name)___ quiere _________. __(name)___ va a __________.

Tape your returned papers near similar notes in your notebook

Hoy es jueves El 23 de marzo del 2017 Meta: Puedo hablar de diferentes lugares. Translate the target. You may use: - spanishdict.com - spanish-english dictionaries - your classmates

Entrada

Tarea para mañana Conjugation of Ir and… 2. El mol 4. Ir de compras 1. La biblioteca 3. La casa de 5. La piscina

Tarea: I say the word in Spanish. You write it in Spanish. Pick 1 word to make 1 sentence with it.

Tarea para mañana 1. Parque 2. Restaurante 3. Peluquería

Conversaciones rápidas Con tus notas Habla con tu compañero 2 minutos Necesito las sillas de 6 y 6

Talk to your partner with all the Spanish you know Talk to your partner with all the Spanish you know. Ask some of the questions below ¿A donde vas en los fines de semana? ¿A donde de gusta ir? – Me gusta ir a ______ porque ____ ¿Que quieres hacer? ¿Que quieres?

DUE AT THE END OF CLASS Given the picture of a place DUE AT THE END OF CLASS Given the picture of a place. You and 1 partner will write 6-8 sentences for each using all the Spanish you know. Yo no voy a la biblioteca nunca. No me gusta la bibiloteca. La biblioteca tiene muchos libros. Me gusta leer libros en mi casa. Yo quiero dormir en la biblioteca. Mi amigo trabaja en la biblioteca.

Nombres: _________________________________ y ______________________________ Fecha: ____________________________ Given a the picture of a place. You and 1 partner will write 6-8 sentences for each using all the Spanish you know. Take turns writing. 2 BELOW 3 APPROACHING 4 MEETING 5 EXCEEDS - Few (1-2) words related to topic AND/OR task. - You can list, name, and identify some expressions with tener. - No real phrases. No conversation yet. Teacher can understand some of what you say. - Some words (3-4) in lists related to the topic AND/OR task. - Some use of phrases/sentences related to the topic ir and querer but inconsistencies impede understanding sometimes. -Teacher can understand much of what you say. - Lists of words, simple phrases or memorized material related but not limited to, ir and querer. - Some use of phrases/sentences related to the topic AND/OR task with few inconsistencies and meaning is generally understood. - Teacher understands most of what you say. - Sentences and sentence fragments (missing few pieces) related ir and querer. - Use of some previously learned vocabylary, expression words/phrases. - Some connector, transition and frequency words. -Teacher and classmates can usually understand. You can create with the language more than 50% of the time. Write more than the suggested amount of sentences Create a story for each location ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Nombres: _________________________________ y ______________________________ Fecha: ____________________________ Given a the picture of a place. You and 1 partner will write 6-8 sentences for each using all the Spanish you know. Take turns writing. 2 BELOW 3 APPROACHING 4 MEETING 5 EXCEEDS - Few (1-2) words related to topic AND/OR task. - You can list, name, and identify some expressions with tener. - No real phrases. No conversation yet. Teacher can understand some of what you say. - Some words (3-4) in lists related to the topic AND/OR task. - Some use of phrases/sentences related to the topic ir and querer but inconsistencies impede understanding sometimes. -Teacher can understand much of what you say. - Lists of words, simple phrases or memorized material related but not limited to, ir and querer. - Some use of phrases/sentences related to the topic AND/OR task with few inconsistencies and meaning is generally understood. - Teacher understands most of what you say. - Sentences and sentence fragments (missing few pieces) related ir and querer. - Use of some previously learned vocabylary, expression words/phrases. - Some connector, transition and frequency words. -Teacher and classmates can usually understand. You can create with the language more than 50% of the time. Write more than the suggested amount of sentences Create a story for each location ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Hoy es viernes El 24 de marzo del 2017 Meta: Puedo hablar de diferentes lugares con un compañero. Translate the target. You may use: - spanishdict.com - spanish-english dictionaries - your classmates

Entrada: Responde las preguntas con ORACION COMPLETA ¿A quién(who) quieres? ¿A donde vas en el fin de semana? ¿Que te gusta hacer? ¿Te gusta ir a la clase de ciencias? ¿Por que? ¿Cómo esta el clima hoy?

Tarea: 2 minutes to conjugate QUERER then… I say the vocabulary word in Spanish. You write it in Spanish. Pick 1 word to make 1 sentence with it.

Tarea: Querer USE IT IN A SENTENCE Yo – Nosotros(as) – Tú – Él Ellos Ella – Ellas – Usted Ustedes

Dormir Jugar – to play

Notes: Notas de April 11 para ir, Usa las notas que tienes sobre el verbo querer en la presentacion titulada febrero 29-4