La Salud y el Bienestar Vocabulario

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC 59 Hoy es miércoles el 29 de febrero 2012.
Advertisements

Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
The food items & Ingredients /La Comidas y Los Ingredientes.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Warm up/ el 25 de octubre Describe a dinner you would have. List a meat, vegetable and another side item. Ejemplo: El bistec, la papa, y la ensalada. *
Los días de la semana Vocabulary Practice Kaylor Productions.
Unidad 3 Leccion 1 Vocabulario.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, Responde a las preguntas del cuento corto. 1.Kevin, un chico de norteamérica está estudiando en _________ España.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English (Hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
La Comida La piramide nutricional.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta6. La pizza 2.Los tomates7.
Hoy es jueves el 4 de febrero Today is Thursday, February 4. You may look at your textbook vocab pg 168. Translate into Spanish: I prefer ____________You.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
Hoy es jueves el 18 de febrero Today is Thursday, February 18 Open page 166 and 167 Locate and write the names of the countries they talk about. Write.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Me llamo ________ Clase 11 IM La fecha es el 22 de marzo del 2011 Propósito # 44: ¿Qué bebes cuando tienes sed? Actividad Inicial: Escribe una oración.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Haz ahora el 27 de octubre de 2015 Complete each sentence with the correct form of ser and estar: 1.Mi cuarto ________ al lado de la sala. 2.Manuel y Fernando.
January 9 th & 12 th (SPAN 2) Bell ringer: Verb of the day: Probar (o:ue) – to taste/to try (food) On the top of the index card, write today’s date. Then.
Vámonos Translate the following words into English. Write out the words in Spanish and English! Just guess if you are not sure  they’re cognates 1.La.
Diego Rivera. Born on December 8, 1886, in Guanajuato, Mexico, Diego Rivera was a prominent Mexican painter and the husband of Frida Kahlo. He sought.
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta 6. La pizza 2.Los tomates 7.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
Vocabulary 3-B.
El Imperfecto Español 2.
Chapter 4B: La cena To talk about food and beverages: La cena dinner
Hoy es mièrcoles el 17 de febrero Today is Wednesday, February 17
Español el 6 de septiembre.
La Salud y el Bienestar Vocabulario
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
Spanish 1&2 Week 36.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
SPAN2 Unit 3B – Vamos a comer
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Menu project: Due TODAY 5/22/2017
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
Hazlo ahora Miércoles 24 de septiembre Máx. : 21° Mín. : 15°
Hoy es martes el veintidós de marzo
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
First Grade Dual High Frequency Words
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Me llamo ________ Clase 702 La fecha es el 6 de noviembre del 2017
La Salud y el Bienestar Vocabulario
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
La Salud Vocabulario Español 2.
ME GUSTA SONG:
viernes, 21 de septiembre de 2018viernes, 21 de septiembre de 2018
El 28 de octubre El 1 de noviembre
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Vocabulario: la comida
Hoy es lunes el 8 de febrero Today is Monday, February 8
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
The Days of the Week (Los días de la semana).
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
4.2 Pirámides de Comida el 1 de diciembre.
¡Baile Viernes! Shakira Copacabana
Our mom Their dad His uncle Her brothers Y’alls children My parents
jueves, el 8 de diciembre LT: I will identify food vocabulary.
Para el fin de esta leccíon, se puede:
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

La Salud y el Bienestar Vocabulario Español 2

Pirámide nutricional Consists of 6 sections…Can you name them? Who can name them?

Pirámide nutricional

Cosas a tener en cuenta… Palabras con artículos “la” = Feminine Singular Palabras con artículos “las” = Feminine Plural Palabras con artículos “el” = Masculine Singular Palabras con artículos “los” = Masculine Plural

For the next couple of slides, you will: Write down the category of the pirámide nutricional and the items in it. There are 6 categories and a total of 24 words. This will be in your notebook.

1. Granos (Grains) El pan El cereal El arroz La pasta

2. Las frutas (Fruits) Las uvas Las fresas La naranja El tomate

3. Los vegetales (Vegetables) La lechuga La cebolla Las espinacas La zanahoria

4. Productos lácteos (Dairy products) El yogur La leche El queso La leche de polvo

5. La proteína (Proteins) El pescado El bistec El pollo El jamón

6. Las grasas o comidas ocasionales (Fats and oils/Junk Foods) La soda Los pasteles La comida chatarra Las papas fritas Sweets, chocolates (things that aren’t as healthy) aka fats

¡A practicar!: Organizador Gráfico Basic Level Students: On a separate sheet of paper, create a graphic organizer like the one below. You will do this for each item in each section, making it a total of 12 words. (Pick 2 words from each category) Sentences can be in both language but make sure that the vocabulary word is underlined. (Use the Spanish that you know aside from the one given to you) I will be collecting it so, turn it in. Palabra en español Palabra al ingles Sentence 1. Carne meat Mi mamá come mucha carne. 2. Pan bread A mi no me gusta el pan.

¡A practicar!: Organizador Gráfico Proficient-Advance Level Students: On a separate sheet of paper, create a graphic organizer like the one below. (Sentences must be in Spanish) You will do this for each item in each section, making it a total of 12 words. (2 words per category) Sentences have to be 6 or more words. NO LESS THAN 6! I will be collecting it so, turn it in. Palabra Oración 1. Pan José come pan todas las mañanas. 2. Carne Julia cocina carne con papas cada miércoles.

RECORDATIORIOS Basic Level Students: Sentences are in both languages. Use the Spanish that you know aside from the Spanish vocabulary given to you. Proficient- Advance Level Students: Sentences must be in Spanish.

Actividad #1: Pirámide Nutricional Task: Create a food pyramid Make sure that it includes the 6 categories Label each category in Spanish and in English. For each category, draw the food/beverage Label each drawing (English and Spanish) Pick 3 different foods/beverage items per category (you cannot use the ones I gave you) There are tons of fruits, vegetables, proteins, dairy, oils (fats), grains out there! Do not use the ones I provided. I WILL NOT COUNT IT.

Actividad #2: Task: You will create a 7 day nutricional plan for your friend that needs help eating healthy. Make sure that: Each day is labeled with the name of the week. (In Spanish) You have 3 meals/day (Desayuno, Almuerzo y Cena) and 2 snacks in between. It includes a physical activity and label it. Write a 4 sentence explanation of why your friend should follow your nutricional plan. Use the following template from slide #18 to help you design the nutricional plan.

Plan Nutricional Domingo Lunes Martes Miércoles Jueves Viernes Sábado Desayuno: Bocadillo (Snack)#1: Almuerzo: Bocadillo (Snack)#2: Cena: Actividad física:

RECORDATIORIOS Basic Level Students: Explanation sentences must be in both languages. Use the Spanish that you know aside from the Spanish vocabulary given to you. Proficient- Advance Level Students: Explanation sentences must be in Spanish.

Actividades que entregar Organizador Gráfico Actividad #1: Pirámide Nutricional Actividad #2: Plan Nutricional **Reminders: Whatever you did not finish in class, it is homework and it is DUE Thursday and/or Wednesday. **