Foro 10 Prof. Eva Acosta Introducción al trabajo El presente trabajo está basado en una actividad real del Espacio Estudios Culturales de un Profesorado.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
In English, the equivalent is “to like”
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
-AR Verbs in the Present Tense (Los verbos -ar en el tiempo presente)
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Gusta, again! Earlier in the course, we saw how to express likes and dislikes about activities, i.e., gusta + a verb. In this slide show, we are going.
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
Telling Time Grammar Essential #8.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
Los Infinitivos ¿Qué es un infinitivo?.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Copyright © 2009 Vista Higher Learning. All rights reserved. 8.1–1 Para expresar el idea de lo que podría pasar, usamos el condicional.
Module 1.4 pp12,13 La fecha de hoy: ________________________.
Subject Pronouns and Ser
Por y para Youve probably noticed that there are two ways to express for in Spanish: Por Para In this slide show, well look at how these two prepositions.
Time Expression with Hacer
The Present Tense of ir (to go)
Los dias de la semana.
Do Now-¿Qué color es?
Do Now-¿Qué color es? Escribir en español Hoy es el veinticinco de octubre.
Subject Pronouns and Ser Español 1c Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
Making comparisons In this slide show, well look at ways of expressing differences and similarities.
Los interrogativos.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
¿Dónde está el Corte Inglès?
Los interrogativos.
Si (If) clauses describe a condition or event upon which another condition or event depends. Sentences with si clauses consist of a si clause and a main.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
WRITING A SPANISH ESSAY BY MRS. MAYER, SPANISH GRADE 7, RDMS.
Por y para Youve probably noticed that there are two ways to express for in Spanish: Por Para In this slide show, well look at how these two prepositions.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of estar, ir + a + infinitive, ir + a + location Vocab/Ideas: – Ir + a.
Objetivo: to identify the meaning of reflexive verbs and apply them in sentences. Ahora: Sochi – ditto.
Realidades 2A ¿ Cómo te preparas?.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
E STUDIANTES DE E SPAÑOL U NO : This PowerPoint has been designed to familiarize you with the verb Ir (to go). Please view these slides and complete the.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Español II Srta. Forgue El 11 de abril de La clase de hoy El 11 de abril Ahora mismo: Mirar el tutorial de 7.1 Repaso: Corregir INTÉNTALO en la.
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
El 27 de noviembre de Tienes 5 minutos para escribir 5 líneas por lo menos en un papel sobre tus vacaciones del día de gracias.
Regular –ar verbs Hablo Trabajamos Practica Tocas Pasean Estudiáis Pasa Nadan montamos patináis canto alquilas Toma Regresan.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
Los complementos directos, y los pronombres de complemento directo Direct Objects and Direct Object Pronouns.
Present Tense of –ar Verbs. Conjugation of –ar verbs In Spanish, to conjugate regular present tense – ar verbs, you drop the verb ending (-ar). You then.
Cláusulas condicionales con si
1 Day 4- Present tense conjugations of Regular –AR verbs An Online Learning Module Adapted from PowerShow.com Los Verbos Regulares.
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
-go Verbs Small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Tener : to have Traer:
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
-GO Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Las Preguntas (the questions) pg
CONJUGATING –AR VERBS One of the most important things you’ll ever learn to do in Spanish.
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Indirect Object Pronouns What is it??????????????? Not like direct object pronouns, Indirect Object Pronouns tell to whom or for whom an action is performed.
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Foro 10 Prof. Eva Acosta Introducción al trabajo El presente trabajo está basado en una actividad real del Espacio Estudios Culturales de un Profesorado de Inglés Estatal. Intenté presentarlo cómo lo hago habitualmente en el espacio virtual provisto por conectar. El powerpoint es bilingüe: alternando una diapositiva en inglés, seguida por la misma en español.

CULTURAL STUDIES Profesorado de Inglés ISFD Nª801- Rawson- Chubut 2do Cuatrimestre- Cursando

Group Profile Group: Young adults English level: intermediate level Institution: Training School- Profesorado de Inglés Estatal Subject: Cultural Studies

Grupo al que estaría dirigido Jóvenes adultos Nivel de Inglés intermedio Institución: ISFD Nº 801 Contenido de Estudios Culturales Tiempo: Un cuatrimestre.

The United Kingdom Objective: To raise awareness about different cultural stereotypes about Argentina and the UK Topic: Life and culture in the UK today Vocabulary: 1.proper nouns: England, London, etc; 2.common nouns: sports, symbols, etc Grammar: revision of verbs, mainly simple present tense, verb to be, there..

El Reino Unido Objetivo: ofrecer un espacio de debate a través de foros de intercambio de las aulas virtuales para la toma de conciencia respecto a los diferentes estereotipos culturarles entre Argentina y el Reino Unido. Tema: Vida y Cultura en el Reino Unido hoy. Vocabulario: 1.Sustantivos propios: Inglaterra, Londres, etc; 2.Sustantivos comunes: deportes, simbolos, etc. Gramática: revisión de verbos, principalmente, presente simple, verbo ser o estar y existencia.

Using your netbook as a notebook.. Type down on your white page on the screen of your netbook all the things, good, bad, even, things you are not quite sure of… about the UK, for example foods,drinks, people, etc. Lets say do it for about two minutes

Usa tu netbook como cuaderno para.. Escribir en la página en blanco de tu pantalla todos los nombres de las cosas, buenas, malas, aún aquellas cosas que te hacen dudar respecto al Reino Unido, por ejemplo, comidas, bebidas, gente…por alrededor de 2 Lets say do it for about two minutes

Are you ready….? So go to the next slide….

Estas listo/a….? Entonces avanza….

Work on this space …. Place the items you wrote before under one of these categories… EnglandScotlandWalesNorthern Ireland.Other

Trabaja en este espacio …. Ubica los items que escribiste anteriormente debajo de estas cinco categorÍas: EnglandScotlandWalesNorthern Ireland.Other

Work at Forum Copy paste your table and share it with your virtual partners at Forum.

Trabajando en el Foro Copia y Pega la tabla anterior en el espacio virtual para compartirla con tus compañeros.

If you are at forum… Read your partners tables, and compare your answers. Do your answers indicate that you know more about one country rather than another? Why? Discuss at Forum.

Una vez en el foro… Lee las tablas subidas por tus compañeros de estudio y comparalas entre ellas y con las tuyas. ¿Qué indican las respuestas? ¿Saben más de un país que de otro? ¿Por qué? Subí tus opiniones para debatir en el foro y compartilas con el resto de tus compañeros.

During this week… Reflect and upload your conclusions to the Forum space: What sort of cultural stereotypes were you able to perceive as a teacher-to-be? How does this short task make you think of twice?

Durante esta semana… Reflexiona y sube tus conclusiones en el espacio de Foro abierto. ¿Qué tipos de estereotipos culturales pudiste percibir como futuro profesor de inglés? ¿En qué modificó esta pequeña actividad tus pensamientos o ideas?

And what about you… What do you admire about the UK? Why? What do you dislike about the UK?Why? What do you admire about Argentina? Why? What do you dislike about Argentina? Why?

Y con respecto a vos… ¿Qué admirás de UK? Por qué? ¿Qué te disgusta? Por qué? ¿Qué admirás de Argentina? Por qué? Que no te gusta de Argentina? Por qué?

What about them… What may they admire about Argentina? Why? What may dislike about Argentina?Why? What similarities and differences have you found between Argentina and the UK?

Y ellos… ¿Qué admirarán de Argentina y por qué? ¿Qué podrían no admirar de nuestro país y por qué? ¿Qué similitudes y diferencias han encontrado entre ambos países?

Surfing the net… Navigate the internet and find the names of the towns and cities to complete this map.

Navegando por internet… Encontrá los nombres de los lugares que faltan en este mapa:

Go to this link and…. Find more facts about the UK By clicking on this hyperlink

Clickéa en este link…. Para aprender mas sobre UK

Wikibooks Now you will have 12 hours to work on a wikibook, the topic: the UK facts. You will have to work as a whole group organiziong yourseves by internal webmail. Remember: you have only 11 hours to work on it, after this period of time your wikibook will vanish automatically but I would like to read it first, so leave me the last hour! Just click on this hyperlink. and&action=edithttp://en.wikibooks.org/w/index.php?title=Template:Bool and&action=edit

Wikibooks Atención: no funciona cómo el que trabajamos en clase Tenés 12 horas para armar un wikibook con realidades sobre el Reino Unido. Tendrán que ponerse de acuerdo por webmails internos para trabajar todos juntos en poco tiempo. Recuerden: solo tienen 11 horas para trabajar en él, déjenme una hora para yo poder leerlo! Luego este desvanecerá automáticamente. Clickéa en este hipervínculo : and&action=edithttp://en.wikibooks.org/w/index.php?title=Template:Bool and&action=edit

Just to assess our work This week I learnt….. Now Id like to learn about…. What I really liked was… What I didnt quite like much was….. For the virtual exam I will study more about….. Upload this assessment guide to the forum space to share it with your partners.

Evaluando nuestro trabajo Esta semana aprendí….. Ahora me gustaría aprender sobre… Lo que me gustó mas fue… Lo que menos me gustó fue… Para el examen virtual voy a estudiar mas sobre.….. Sube esta evaluación para compartirla con tus compañeros.

Foro 10 Prof. Eva Acosta Conclusiones El presente trabajo aunque este basado en una actividad real del Espacio Estudios Culturales de un Profesorado de Inglés Estatal resultó dificultoso por que no logré sumar movimiento al mismo o hiperlinks interactivos, o mostrar cómo funcionan los foros. De todas maneras creo que refleja un poco la forma de trabajo que realizo habitualmente.