El león es el rey de la selva. …

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Advertisements

Telling Time.
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Haz ahora el 27 de octubre de 2015 Complete each sentence with the correct form of ser and estar: 1.Mi cuarto ________ al lado de la sala. 2.Manuel y Fernando.
El pan.
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Spanish Class Mrs. Rogers.
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
¿Qué hiciste en las vacaciones? What did you do in the holidays?
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
El pan.
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Double Object Pronouns
PREGUNTAS: Questions and Question Words
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
DAR and DECIR to give and to say/tell.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Todo acerca de mí All about me.
First Grade Dual High Frequency Words
Hoy es lunes 23 octubre 2017.
Las Palabras Interrogativas
Descripción Formas y colores
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
¡buenos días!.
Mi ciudad.
Cuentos Érase una vez 1.
¿Qué significan estas palabras?
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Using Verbs.
Formas y colores.
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Las Palabras Interrogativas
uno dos tres cuatro cinco
El agua.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Quasimodo: What do you remember about Direct Objects from last chapter? What do you remember about Indirect Objects from English classes you’ve taken before?
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Vámonos: TIENEN 5 MINUTOS Unit 2: El alfabeto y la pronunciación
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

El león es el rey de la selva. … Los Reyes El león es el rey de la selva. … Read the first line of the poem to students and elicit the meaning from the picture prompts. Los Reyes – de Gloria Fuertes

El león es el rey de la selva. El gol es el rey del fútbol. Los Reyes El león es el rey de la selva. El gol es el rey del fútbol. El … es el rey d…………. El … es el rey d………… Read the first line and then the second line with students together (aloud) and elicit the meaning of the 2nd line. Ensure that they are clear about es el rey de… by using the king+crown icon. Los Reyes – de Gloria Fuertes

el león la selva el gol el fútbol images from: www.clker.com http://www.clipartpanda.com Show this picture version of the whole poem. Elicit the whole of the first two lines from students. Ensure that they remember de+el = del Give out the A4 handout which has the picture boxes with the words at the bottom. NB: there are two versions – one with the first words already in the correct boxes and in order in a word table on the left of the words part of the handout, with the 2nd words listed but jumbled. The 2nd version has no words with pictures and all the words jumbled underneath. As a trial I gave this to my Y10 son who’s doing Spanish GCSE – it took him 5 minutes to do the harder version and he said he thought this was hard for Y7! I propose giving the easier version to set 3, except for a few students.

el león la selva el gol el fútbol Give students 10-12 minutes to work on the poem words.

el león la selva el tiburón el mar el gol el fútbol el avión las nubes el sol el día el rayo la tormenta el mosquito la noche el malo el tormento images from: www.clker.com http://www.clipartpanda.com Elicit the poem from students line by line, ensuring that they say all of the words, and focusing on accuracy of de+el when necessary. el cocodrilo el río el astronauta el cielo el camello el desierto el niño la tierra

El león es el rey de la selva. El gol es el rey del fútbol. Los Reyes El león es el rey de la selva. El gol es el rey del fútbol. El sol es el rey del día. El mosquito es el rey de la noche. El cocodrilo es el rey del río. El camello es el rey del desierto. El tiburón es el rey del mar. El avión es el rey de las nubes. El rayo es el rey de la tormenta. El malo es el rey del tormento. El astronauta es el rey del cielo. ¡El niño es el rey de la tierra! Give them the opportunity to read the poem aloud seeing the whole text in words.

el l___ la s____ el t______ el m__ el g__ el f_____ el a____ las n____ el s__ el d__ el r___ la t_______ el m_______ la n____ el m___ el t_______ images from: www.clker.com http://www.clipartpanda.com Elicit the poem from students line by line, this time for first letter prompts. This will need to be supported by the teacher in various places, with the trickier words. el c________ el r__ el a_________ el c____ el c______ el d_______ el n___ la t_____

el león la selva images from: www.clker.com http://www.clipartpanda.com Ask pupils to practise in pairs without looking at the words, (unless they need them) This speaking task could be repeated in several different ways, including dividing the class up into either 2 x halves or 3 x thirds to perform the poem.

el león la selva images from: www.clker.com http://www.clipartpanda.com OPTION: See if students can write the poem out from memory OR from first letter prompts

la… es la reina de NB: de + el = del Students could be then asked to write a poem variant using feminine nouns in the first line… E.g. la fresa el la reina de la fruta.

el león el tiburón el gol el avión el sol el rayo el mosquito el malo images from: www.clker.com http://www.clipartpanda.com el cocodrilo el astronauta el camello el niño

el león el gol el sol el mosquito el cocodrilo el camello el tiburón el avión el rayo el malo el astronauta el niño la selva el río la tormenta la noche el mar la tierra el fútbol el tormento el desierto el cielo el día las nubes es el rey de NB: de + el = del

el león la selva images from: www.clker.com http://www.clipartpanda.com

el león la selva el tiburón el río la tormenta el astronauta el cocodrilo la noche el rayo el mar es el rey de la tierra el mosquito el fútbol el gol el niño el tormento el sol el desierto el malo el cielo el camello el día el avión NB: de + el = del las nubes