Diario ¿Cómo se conjuga el verbo SER en las 5 formas?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿De qué color es la bandera?
Advertisements

ARTÍCULOS Y SUSTANTIVOS Srta. Phillips. The name of a person, place, or thing is a noun. In Spanish, every noun has a gender, either masculine or feminine.
4A – Adjectives of nationality. There are 3 types  1. ending in an –o in the masculine singular  2. ending in an –e in the masculine singular  3. ending.
Is it masculine or feminine? Do you remember? Write the word with its masculine or feminine word for THE (“el” or “la”) and then translate it. 1. Libro8.
Repaso B Spanish II. Los objetivos de hoy Standard 1.2: Students understand written and spoken Spanish Standard 1.3: Students present information in Spanish.
Articles are words that are linked to nouns that have a grammatical function of identifying the noun rather than describing it. There are two types of.
Definite & indefinite articles
Artículos indefinidos Indefinite Articles. The word “a” in English and “un” or “una” in Spanish are referred to as the indefinite article or in Spanish.
Martes 2 de septiembre Máx. : 35° Mín. : 22° Hazlo ahora 3 min Escribir es agregar un cuarto a la casa de la vida.
Hoy es miércoles el nueve de septiembre
Me llamo _______ Clase 602 La fecha es el 17 de noviembre del 2014 Propósito # 26: ¿Quién eres? Actividad Inicial: Write a short paragraph about YOURSELF.
Capítulo 1 20 of The name of a person, place, or thing is a _____. In Spanish, every noun has a _______, either masculine or feminine. Almost all.
Hagan ahora: Complete ex. I on p. 3 in your workbook.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 38 – 4/25 – 4/29.
Do now: Lee la historia:
#20- Descriptive Adjectives, cont.
Agreement.
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
Target: Describes people and things.
El abrecerebros 26/9/2017 ENTREGUE TAREA #8 (60 PTS.) Papeles – 10
Los sustantivos Los artículos definidos y indefinidos
Geografía (Geography)
Propósito # 3: ¿Como seguimos con el repaso del año pasado?
14/11/16 Proposito 15B: ¿Cuales son los articulos indefinidos?
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
701 (Pd.5; room 204) COPY the following lesson into your notebook
martes 10/4 – Horario Regular 1 - ibas – 4 - corríamos –
1 – el aumento – 4 – reducir – 2 – disminuir – 5 – los reglamentos –
702 (Pd.9; room 210) COPY the following lesson into your notebook
Definite Articles and Indefinite Articles.
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
Hoy es jueves el 8 de diciembre
3 – más limpias que – 6 – tan altas como–
Mis amigos y Los Adjetivos
04/11/16 Proposito 15B: ¿Cuales son los articulos indefinidos?
#9- SER (the verb “to be”)
Notes #9 Subject pronouns
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
lunes 10/17 – Horario Regular
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Me llamo ___________ Clase 602 La fecha es el 16 de diciembre del 2016
Ser and Adjectives.
Hoy es lunes el once de Septiembre
#5- Los Artículos Definidos y Indefinidos (Definite and Indefinite
Notes #9 Subject pronouns
1 – Mandato + – 5 – Presente Progresivo –
11/18/15 Proposito 17B: ¿Cuales son los articulos indefinidos?
Apuntes: Los Adjetivos
Artículos y sustantivos
Campana # 7 estudiante diccionario turista país números
jueves 10/5 – Horario Regular 1 - ibas – 4 - corríamos –
¡Los Adjetivos!.
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
Articles Español 1.
Definite & Indefinite Articles.
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Los sustantivos Nouns: a person, place or thing
El Mundo Hispano ** This presentation will show you the Spanish speaking countries of the world. The first 2 slides show all of the countries together.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Los países hispanohablantes
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Hoy es martes el dieciocho de septiembre
El abrecerebros 22/9/15 Papeles – 10 Día/Fecha - 15
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
¡Feliz Día de San Valentín!
Review of Subject pronouns Intro to The verb Ser Notes #7
El Mundo Hispano.
Transcripción de la presentación:

Diario ¿Cómo se conjuga el verbo SER en las 5 formas? Hoy es el 30 de agosto, del 2016 Diario ¿Cómo se conjuga el verbo SER en las 5 formas?

¿Cómo son? Español 2

Objetivo YOU will be able to express the verb SER by correctly conjugating the verb using all of the forms. YOU will be able to master the correct usage of the verb through a comparison powerpoint activity between another Latin American city and your own.

Standards FL COMMUNICATION Communicate in Languages Other Than English Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety of topics. COMPARISONS Develop Insight into the Nature of Language and Culture Standard 4.2: Students demonstrate understanding of the concept of culture through comparisons of the cultures studied and their own.

REPASO Every assingment/activities for this lesson will be written in your interactive notebook.

¡Recuerden!* In Spanish, every noun has a gender. For the most part, ALMOST: All nouns that end in –o are masculine All nouns that end in –a are feminine

Los artículos y sustantivos* “The” in English, is called a definite article. In Spanish, “The” is either el or la. When do you use “el”? When do you use “la”?

___________ muchacho ___________ muchacha ___________ curso Copy the singular noun and fill in the blank using the correct definite article ___________ muchacho ___________ muchacha ___________ curso ___________ escuela ___________ amigo ___________ amiga

PLURAL articles* “The” in the plural form: “el” becomes “los” “la” becomes “las” What is plural? “los” is used for what gender? “las” is used for what gender?

___________ muchachos ___________ amigas ___________ escuelas Copy the plural noun and fill in the blank using the correct definite article ___________ muchachos ___________ amigas ___________ escuelas ___________ cursos ___________ muchachas ___________ amigos

Indefinite Articles* (artículos indefinidos) In English: “A”, “an” and “some” are called indefinite articles. In Spanish, “un” is used for singular masculine nouns “unos” is used for plural masculine nouns “una” is used for singular feminine nouns. “unas” is used for plural feminine nouns.

___________ muchachos ___________ amigas ___________ escuelas Copy the plural or singular nouns and fill in the blank using the correct indefinite articles ___________ muchachos ___________ amigas ___________ escuelas ___________ tareas ___________ muchacha ___________ amigo

Nationalities Mexican Cuban Paraguayan mexicano – mexicana cubano – cubana paraguayo – paraguaya American Ecuadorian americano – americana ecuatoriano – ecuatoriana Peruvian peruano – peruana Bolivian Guatemalan boliviano – boliviana guatemalteco – guatemalteca Puerto Rican Chilean puertorriqueño – puertorriqueña chileno – chilena Honduran hondureño – hondureña Colombian Uruguayan Irish colombiano – colombiana uruguayo – uraguayo Panamanian Venezuelan Salvadorean panameño – panameña venezolano – venezolana Salvadoreño- salvadoreña

Completa y escribe. Fill in the blank using the correct form of the verb SER ¡Hola! Yo (1) un amigo de Marcos. Marcos y yo (2) muy buenos amigos. Marcos (3) de Puerto Rico y yo (4) de la República Dominicana. Puerto Rico y la Republica Dominicana (5) dos islas en el mar Caribe. (6) dos islas tropicales. Ahora nosotros (7) alumnos en una escuela secundaria en Nueva york. Nosotros (8) alumnos muy buenos. Marcos (9) un alumno muy bueno en matemáticas y yo (10) un alumno bueno en historia. Y nosotros dos (11) alumnos muy buenos en español. Y ustedes, ¿de donde (12)? ¿Y quienes (13)? ¿(14) ustedes alumnos buenos en español también?

Paragraph Completion #1 Write and complete the following passage correctly, logically and grammatically. Keep in mind the gender words in Spanish. ¡Hola! Nosotros (1. SER) de la República Dominicana. Mi amigo Pedro (2. SER) de San Francisco de Macorís y yo (3. SER) de Puerto Plata, (4. un) ciudad en (5. el) costa norte de la Republica Dominicana. Somos (6. bueno) amigos. Mi amigo Pedro, (7. un) joven inteligente y serio, (8. SER) un alumno bueno. Somos alumnos en la misma escuela. (9. El) escuela es el colegio Juan Pablo Duarte en Santiago. Es una preparatoria muy (10. famoso).

Paragraph Completion #2 Write and complete the following passage correctly, logically and grammatically. Keep in mind the gender words in Spanish. Colombia (1. SER) una nación hispanohablante en el norte de (2. el) América del Sur. Juanes (3. SER) de Medellín, una ciudad (4. colombiano). Juanes (5. SER) un cantante popular de música (6. hispano). El nombre completo de Juanes (7. SER) Juan Esteban. (8. Un) canción famosa de Juanes (9. SER) << A Dios le Pido>>. Juanes es muy (10. simpático). ¿Qué significa América del Sur en ingles? ¿Qué es cantante en ingles? ¿Qué es canción en ingles?

On a half sheet of paper, you will copy, read and complete the passage correctly, logically and grammatically. You will have to use nouns, articles, adjectives, and the verb SER. I will be collecting this activity. Carlos y Teresa (1) alumnos en (2) escuela secundaria en Lima, la capital de Perú. Perú (3) una nación en la América del Sur. Ellos son (4) muy buenos en la escuela. (5) clase de español (6) muy interesante y (7) profesora de español es simpática. Carlos y Teresa (8) alumnos y amigos. NATIVES

Venn Diagram In your notebook, you will create a venn diagram where you will be: comparing and contrasting two cities: the one you live in and a Latin American city. (Make sure that once you have your Latin American city, that it has been approved by Ms. Garcia) Provide 6 similarities and 6 differences about the cities. Use complete sentences. (city #1) y (city #2) son similares porque ….. (city #1) y (city #2) son diferentes porque ….. You will have to research both cities.

Final Project (DO NOT USE WIKIPEDIA) In your final project, you will: Make a copy of the sample PowerPoint provided by Ms. Garcia on the school website. (Semana 4) Make a copy on your drive using google slides. Make sure that your final presentation is shared to my email vagarcia@laalliance.org DUE Thursday 9/1/2016 or 9/2/2016 (depending on the period) Write 6 similarities about your Latin American city of your choice and the city you identify yourself with. Write 6 differences about your Latin American city of your choice and the city you identify yourself with. Provide pictures of both cities. Get creative! Present this information to the class.