You have 3 minutes to answer these maths questions -I think I can predict who your all time hero is from your results Step 1) Un número entre uno y nueve.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Accents and Punctuation
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
Ser vs Estar.
Mi instituto Objetivos:
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
I can... Tell Time Talk about my schedule © rh09.
Los Saludos y Las Despedidas
Year 7 Spanish Summer Reading Assessment. New NC Level Description: reading levels Level 2 Pupils show that they understand familiar written phrases.
Telling Time Grammar Essential #8.
MI PUEBLO.. Choose the adjectives that describe better where you live… Sucio/a, ruidoso/a, contaminado/a, tranquilo/a, bonito/a, precioso/a, turistico/a,
Hola Todays Lesson Objectives To learn the question How old are you? and how to write and say the answer to this To learn the question When is your birthday?
Objetivos 1) to revise school subjects
¿Cómo es... 1)Señor Lovett 2)Señorita Timms 3)SeñorHolleran 4)Señora Toubin 5)Señor Taylor.
ALC 38 Martes el 23 de marzo. objetivo Talk about a families.
ANDRE FRANCO. Malena aprende los números Malena is learning the numbers in Spanish with objects. Lets find out how much she knows.
Un ordenador. Una pizarra Una mesa y una silla La mesa del profesor.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
Capítulo Uno: Primer paso
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
1. EDUARDO QUIERE COMER EL PESCADO. 2. ASÍ QUE, MARTA QUIERE IR A LA CASA POR (FOR) EL PESCADO. 3. MARTA QUIERE QUE EDUARDO COME EL PESCADO PORQUE ELLA.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Verb Conjugations. ¿QUE SON?¿Por qué? WHAT ARE THEY? Why conjugate? THEY ARE CHANGES MADE TO THE VERB THEY MAKE IT CLEAR WHO OR WHAT IS DOING WHAT.
La Comida Hoy es el diecinueve de septiembre. La Comida La Pizza El Sándwich.
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Telling Time Unidad 2 Etapa 2. Telling time in Spanish : Its 2:00.--Son las dos. Its 3:00.--Son las tres. Its 4:00.--Son las cuatro. Its 5:00--Son las.
Hay 7 preguntas aquí sobre las clases y los profesores. In the #1 space on your sheet, write the ANSWERS in Spanish to the corresponding questions. In.
La Escuela. What do you notice about this Spanish students schedule? Are there any COGNATES? (words that look the same in Eng and Spanish?
Final Review Spanish 1. Why a final? The purpose of a final is to: – Measure what you have learned over the span of the class. – Allow time to review.
Hoy es martes, el diez de septiembre
Bienvenidos a la clase de español. ¡Hola! Me llamo Señora Matousek.
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
1. My dad likes Match of the Day because he loves football. 2. My older sister loves X Factor because she likes singing. 3. My mum likes Come Dine with.
There are four words in Spanish that mean the. singularplural masculine feminine el la los las.
Las Habitaciones L.O.: To be able to say what rooms there are on each floor of your house martes el 16 de marzo.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
Lunes, el 9 de septiembre Actividades en clase. Timed Writing Use your Spanish vocabulary (open-notes) to write a 50 word story in Spanish. Use your imagination,
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of estar, ir + a + infinitive, ir + a + location Vocab/Ideas: – Ir + a.
Dame… 3 colours in Spanish 2 adjectives to describe someone 1 sentence describing your best friend.
¿Cómo eres? Objectivo : In this lesson I will be able to describe different personalities in Spanish. 1. Mi madre 2. Mis hermanas 3. Mis abuelos 4. Mi.
___________________ ¿Te gusta el Español? L/O: To give simple opinions about your school subjects STARTER – Write the correct English meaning next to these.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
Hola chicos, please revise your work thoroughly and write over vocab that you need to practise spelling. Buena Suerte! Good luck!
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
El abrecerebros 24/9/13  “Pluralize,” then translate: la clase de química.  1. No quiero la clase de química.  2. Me gusta la foca negra.  3. La profesora.
Pg. 28.  To answer this question in Spanish you say: ◦ Es la una. 1:00 ◦ Son las (+ número)  i.e. Son las dos. 2:00.
Gustos y Disgustos Aversiones.
Primeros Pasos-5 Unscramble the letters/Pon las letras en orden:
Hoy es lunes el veinticinco de febrero. ¡El plan! 1.Introducción 2.Escuchar 3.Hablar 4.Escribir 5.Jugar Esta nublado ¡El gol! Los introducciones!
Las asignaturas WALT: to talk about school subjects in Spanish WILF:
Quiero… Quisiera… Me gustaría… Say what you want/would like…
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Informal and Formal Greetings
Greetings.
Mi dormitorio My bedroom
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura STARTER: Lee el texto.
First Grade Dual High Frequency Words
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Bell ringer – on a piece of paper!
Transcripción de la presentación:

You have 3 minutes to answer these maths questions -I think I can predict who your all time hero is from your results Step 1) Un número entre uno y nueve Step 2) x tres Step 3) + tres Step 4) x tres Step 5) take the 2 numbers you will have and add them together e.g. 23 = = 5

Tu héroe es… Uno) Señorita Timms Dos) Señor Hanner Tres) Señorita Venner Cuatro) Señorita Braunton Cinco)Señora Southam Seis) Señora Flynn Siete) Señorita Wilson Ocho)Señor Dyer Nueve)Señor Fuller

Objetivos 1.to revise physical descriptions 2.to revise how to describe personalities 3.to share some of your descriptions about teachers 4.to learn how to describe your school 5.to write a description of your school

Mi Instituto es...

grande

pequeño

antiguo

moderno

Hay doscientos alumnos 200

Hay... laboratorios

Hay un gimnasio

Me gustaría tener un cine también

Me gusta porque es...

inglésespañol modern big old My school is... small There are 200 pupils There are... labs Theres a gym I would like to have a cinema as well because it is... I like my school antiguo moderno Mi colegio es... Me gusta mi colegio pequeño Me gustaría tener un cine también porque es... Hay un gimnasio grande Hay doscientos alumnos Hay...laboratorios Mi Instituto es... (My school is...) 1.Translate: Mi colegio es muy grande- en total, hay mil * alumnos. Mi colegio no es antiguo, es muy moderno. Odio mi colegio porque es aburrido. [*mil = thousand] 2.Write your own description, starting with Mi Instituto se llama Kingsley School