¿Cómo es... 1)Señor Lovett 2)Señorita Timms 3)SeñorHolleran 4)Señora Toubin 5)Señor Taylor.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
test My name is Your name is His name is I’m 13 years old
Advertisements

28 de agosto de 2013 OBJETIVOS Content Objective: S.W.B.A.T. describe people using subject pronouns and the verb ser. Language Objective: Students.
El título: Los ojos y el pelo
Los reflexivos, parte II. Where we left off… By now, you should be comfortable conjugating both regular verbs and reflexive verbs. By now, you should.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Para empezar Hoy es miércoles el siete de noviembre Write the correct forms of Ser in the spaces below. Ella________Tú_________ Yo________ Ellos_________.
3 al día  1. List 5 cities and / or states with Spanish names.
Define, conjugate and give an example of each of the following verbs’ use in 1st and 3rd person singular: IR HACER ESTAR SER.
Possessive Adjectives
Para Empezar Hoy es lunes el diecinueve de noviembre Write the expressions below in Spanish. I have We have They have She has.
Objetivos 1) to revise school subjects
You have 3 minutes to answer these maths questions -I think I can predict who your all time hero is from your results Step 1) Un número entre uno y nueve.
En parejas, traduce Me gustan las matemáticas porque son interesantes y el profesor es divertido 2.Me interesa el francés porque es útil para mi.
ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
POSSESSION.
Hagan Ahora: Hagan el matching Bueno ___a. handsome Deportista ___b. thoughtful Impaciente ___c. excited Emocionante ___d. brave Valiente ___e. strange.
Para Empezar 25/9/10 Please write the following phrases in español: 1.The T-shirt - 2.The pants - 3.The shoes - 4.The jacket - 5.Hat -
Capítulo Uno: Primer paso
La clase de inglés es más interesante que la clase de matemáticas.
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
Possessive Adjectives (Los adjetivos posesivos). mi tu su nuestro vuestro su (s) os, (a, as) os,(a,as) (s) These are two-form adjectives, which agree.
Determine the correct def. article/plural for each of the following ____ sistema ____ humanidad ____ estación ____ carro ____ agua ____ clase ____ tarea.
Do Now-¿Qué color es?
Do Now-¿Qué color es? Escribir en español Hoy es el veinticinco de octubre.
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
CHARACTERISTICAS FISICAS Physical Characteristics.
+ Bell Ringer el 30 de abril Objetivo: SWBAT conjugate and use the verb TENER. Read the following symptoms and write down the diagnosis you would give.
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Review of Adjective/Noun Agreement Unidad 1 Lección 2.
EL VERBO SER Capítulo 5. SER: to be Ser is used with…....time/ date …profession …physical characteristics …personality traits …takes place in …possession…nationality…origin.
Spanish 2 el 20 de noviembre Bell Dinger el 16 de noviembre Write out the entire sentence. Then put correct form of ser or estar to describe how the.
Hay 7 preguntas aquí sobre las clases y los profesores. In the #1 space on your sheet, write the ANSWERS in Spanish to the corresponding questions. In.
REALIDADES 2-2B EXTRA PRÁCTICA COMPARATIVES.
Repaso del vocabulario, y más descripción
Adjectives SER Articles
Unidad 5.5 – Todo sobre mí. SER = to be You use the verb SER to describe. The verb changes forms depending on who or what you are describing – this happens.
DESCRIBING PEOPLE #3 Do you remember the vocabulary?
Una Papa canción Steps to Success: Be able to recognise the body parts when you hear them Be able to say them to a partner Understand about using adjectives.
¿Cómo eres? Objectivo : In this lesson I will be able to describe different personalities in Spanish. 1. Mi madre 2. Mis hermanas 3. Mis abuelos 4. Mi.
Write down the alphabetical spelling of 5 famous peoples names. Write out your answers carefully and be prepared to spell them out if asked to. A: a B:
Proyecto: Mi familia Describe your family using:
Las Descripciones.
Tiene ojos verdes almorzar Green To eat lunch. dormir empezar To sleep To start/begi n.
Ch. 2: Más adjetivos… Created by M. Sincioco.
THE VERB TENER Spanish 1- 9/23/13 Sra. Baldwin. TENER Tener is a verb that means “to have”. It has irregular forms (does not follow a pattern) and must.
Review of Adjective/Noun Agreement Leccion Preliminar.
MOST IMPORTANT VERB IN BOTH SPANISH AND ENGLISH SER: TO BE.
Power Point created by Mrs. Rivera.  To introduce people and say where they are from.  To ask where someone is from.  To say who someone is.
Warm Up, el martes, el 9 de octubre p. 67 SAQUEN LOS PIZARRONCITOS
THIS IS With Host... Your VocabularioVocabulario 2 ArticulosTener and Idioms Obligation Cuanto, Mucho, Poco.
Juntos 1 Repaso para el examen uno INTRODUCIÓN PÁGINAS 6-21.
Department of Modern Languages. Vocabulario nuevo.
Chapter 1 Part 1. Vocabulario Part 1 Como te llamas?- What’s your name? Como se llama usted?- What’s your name? (to an adult) Me llamo…- My name is… Soy…-
Let’s learn the verb “to be” in Spanish
El oido/ la oreja La muela/el diente La garganta El estómago El tobillo.
Phrases for making comparisons in Spanish
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
DESCRIBING MY EYES: los ojos
C.Max Russo A.Ron Weasley D. Ryan Evans B.Hannah Montana E. Alex Russo ¿ Quien es? 1. Tiene el pelo castaño y largo y los ojos marrones. 2.Tiene el pelo.
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Hoy es jueves, el veintiocho de marzo. La Meta: ¿Cómo es tu madre? Hagan Ahora: Copy and answer the following questions in Spanish full sentences. 1.¿Cómo.
Hola, Juan. Hola, Paco. Paco…¿dónde vives? Vivo en Charlotte. ¿Sí?? ¡YO vivo en Charlotte!!! ¿Cuántos años tienes? Tengo 15 años. ¿Sí?? ¡YO tengo 15 años!!!
¿Cómo eres? (What are you like?) Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es...
Word Order: Placement of Adjectives
Direct Objects Saying “it” and “them”.
3.2.
Write in Spanish (See pag 96)
Subject pronouns.
La familia The Family.
Transcripción de la presentación:

¿Cómo es... 1)Señor Lovett 2)Señorita Timms 3)SeñorHolleran 4)Señora Toubin 5)Señor Taylor

Objetivos 1) to revise describing teachers physically 2) to learn 8 ways to describe a teachers personality 3) to guess which teacher is being described

I have the hair -tengo el pelo She has the hair -tiene el pelo I have the eyes -tengo los ojos He has the eyes -tiene los ojos

Mi profesor / a es...

estricto

simpático

sensible

amable

interesante

inteligente

deportivo

fastidioso

Mi profesor / a es...

Now translate the following phrase... 1.Señor Fuller tiene el pelo castaño y los ojos azules. Es aburrido. And now complete the following sentence, before writing one of your own. 1.______________ tiene el pelo _________ y los ojos ___________. Es ____________. 2._____________________________________________________________________ 3._____________________________________________________________________ Mi profesor es… (My teacher is…) estricto sensible inteligente interesante deportivo fastidioso amable simpático strict intelligent sporty sensitive kind interesting annoying helpfulMr MrsMiss is Señor Señora Señorita es

Mi profesor / a es...