Objetivos 1) To revise formation and use of the imperfect tense 2) to use logic to work out key terms related to alcohol 3) To play hangman 4) To listen.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
el código secreto 1 = M 2 = C 3 = E 4 = B 5 = L 6 = N 7 = A 8 = I
Advertisements

Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
Tener que – to have to ___ Use conjugations of tener for the person you are talking about Add que Add infinitive verb (not conjugated) TengoTenemos TienesTenéis.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
En el futuro Translate the following into English: 1.Voy a dormir 2.Vamos a salir 3.Vas a comer jueves, el diecisiete de noviembre.
SABER VS. CONOCER © Rino Avellaneda, 2008 Edited, Havala Gilane, 2009.
Unidad 2 etapa 2 A EMPEZAR.
Ayudar Picarse Perjudicar Un riegso El peligro Una dependencia Dudo que Es poco probable que No reconocen que ¿Cómo puedes pensar que…? No acepto que To.
No – nonadie – nobody nunca – never nada- nothing ni… ni… - neither…nortampoco – neither fumo – I smokefuma - he / she smokesfuman – they smoke Fumar =
Objetivos 1) to revise school subjects
Objetivos 1.To revise car parts 2.To learn how to describe something you were doing when… 3.To learn key phrases for describing an accident 4.To create.
Objetivos 1) to revise using quantities 2) to learn about key tapas dishes 3) To say which ones sound interesting or gross 4) To listen to a description.
¿De dónde es? Objetivos 1.To revise food vocab 2.To revise describing your eating habits 3.To read a text to find out about the origins of the tapas.
El Pretérito El Pretérito: parte 1. El Pretérito The preterite tense is a past tense. Just because an actions occurs in the past does not mean that the.
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 3 de diciembre del 2012 Propósito # 21 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5 del miércoles? Actividad Inicial:
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
Inferences (predictions/drawing conclusions/generalizations) Beyond the words on the page.
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
Table of Contents Help How to Find Clip Art How to Export Clip Art How to Print Clip Art Talk About Activities UNIDAD 1 Lección 1 andar en patineta alquilar.
Clip Art UNIDAD 1 Lección 1 Table of Contents
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
_______________________ Problemas escolares L/O: To be able to describe school pressures and problems STARTER – Pon las palabras en el orden correcto para.
When you come in... 1)Match the cards- picture to correct words 2)Turn the cards over and, in pairs, play pelmanism: 1 person picks 2 cards to try to find.
Tú Commands Pages 102 and 132. When do I use tú commands? You use the tú command when you are giving advice telling someone you know what you want them.
Tú commands With ER VERBS. Tú commands With ER VERBS To form the singular, informal command, use the third person singular form of the verb.
4.2 Vocabulary Start. Initial Activity ¿Adónde vas? Voy a la/ al … Iglesia Escuela Banco Templo Piscina Correo (post office) Galeria Cine Teatro Clase.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
How to form and use the conditional tense in Spanish.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
ROCK’N LEARN - School ~ La Escuela. It’s time for school. Es la hora para la escuela. The teacher- el maestro The teacher- la maestraThe student-el estudiante.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: Future time expressions L.E.L.I. Paulina Trujillo.
Warm Up, el martes, el 9 de octubre p. 67 SAQUEN LOS PIZARRONCITOS
¡Libro de la Familia!. 7 pages total 1 about you 3 pages about groups of family members 3 individual pages about family members.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Please do the following: 1.Measure an arms length of yarn of the color you like and cut it. (arms length goes from finger tip of one had to fingertip of.
The Hand Graphic Organizer (Future and Conditional) Students will trace their hand in a paper. Write in the subject pronouns at the top of each finger.
¿De qué vamos a hablar? 1.Palabras importantes, para describir todo relacionado con el alcohol. 2.La situacion en Espa ñ a y problemas 3.“ El alcohol.
- VERBS + PREPOSITIONS - USED TO / WOULD - BE / GET USED TO
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Nombre clase fecha REPASO DE VERBOS PARA EL EXAMEN FINAL -AR Present Tense -IR PresentTense -AR PreteriteTense REFLEXIVE PRONOUNS -ER Present Tense aprender.
Este fin de semana Saying what you are going to do at the weekend.
Go out Go to the mall Use the phone.
El Imperfecto Español 2.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Examples of sentences talking about likes
Saquen sus apuntes de la sala volteada.
The Imperfect Tense: Regular Verbs
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
First Grade Dual High Frequency Words
VERB PHRASES UNIT 3.
By the end of the lesson you’ll be able to:  Identify key places in town  Give a description of the places  Provide an opinion on their town  Compare.
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
EL FUTURO ¿Cómo será?.
Preterite of IR.
Adverbs of Frequency Adverbs of Frequency 1 Adverbs of frequency are used to say how often you do something or something happens. He always studies.
Día número 40—español 1 STAMP the HW WS PE p-9 El tiempo (verde)
HOY ES JUEVES EL CUATRO DE OCTUBRE
Usage of emotion with imperfect subjunctive
Meta: I can understand information about school activities and rules
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Capitulo 1A What do you like to do? ¿Qué te gusta hacer?
Los verbos abrir aprender bajar beber comer comprender escribir
Repaso: The imperfect Preview The imperfect.
To insert audio you need to be on that slide
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Transcripción de la presentación:

Objetivos 1) To revise formation and use of the imperfect tense 2) to use logic to work out key terms related to alcohol 3) To play hangman 4) To listen to a description of botellón 5) To read about recent advances with botellón 6) To help each other give opinions on alcohol use and botellón

una bebida alcohólica (an alcoholic drink) ir de copeo (to go on a pub crawl) emborracharse (to get drunk) la resaca (the hangover) un alcóholico (an alcoholic) el alcoholímetro (the breathalyser test) la intoxicación alcohólica (acohol poisoning) estar borracho (to be drunk) brindar (to toast) bajo los efectos (under the influence) el abuso del alcohol (excessive drinking) el embriaguez (drunkeness) estar como una cuba (to be blind drunk) sobrio (sober) el alcoholismo (alcoholism) vomitar (to be sick) un borracho (a drunk) ebrio (intoxicated) un abstemio (a teetotal) beber como una esponja (to drink like a fish)

sobrio una bebida alcohólica ir de copeo emborracharse la resaca un alcóholico la intoxicación alcohólica estar borracho brindar bajo los efectos estar como una cuba vomitar ebrio un borracho beber como una esponja To go on a pub crawl To get drunk Sober The hangover Alcohol poisoning An alcoholic drink To toast An alcoholic To be sick To be drunk To be blind drunk To drink like a fish Under the influence A drunk intoxicated ¿Podéis adivinar qué significan las palabras españolas? NO ESCRIBÍS

Busca los sinónimos: Adolescentes Individuos Celebrar concurso Pruebas Pretender Parar Exceso Alarmante Obligación Reglas Anuncios Alumnos (3) sondeo

1. ¿Qué es el botellón? 2. ¿Por qué puede ser peligroso? 3. ¿Qué se puede hacer para combatir el uso de alcohol entre los jóvenes? 4. ¿Crees que se debería cambiar las leyes acerca de la publicidad del alcohol?