Objetivos 1)To learn about where people speak Spanish 2) to find out what Spanish is really called 3) to revise the colours 4) to do some brain exercises.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿ Qué ropas llevan? rojo negro verde rosa amarillo blanco azul naranja 8 Write the colour in spanish like in the example Extension:Write.
Advertisements

They take the place of nouns. For example, HE and SHE in English. Now lets look at some subject pronouns.
Ser vs Estar.
La Ropa/ Las Compras Los Colores Chelsea Napper Jasmine Hardy.
So you think you know a little Spanish…. Go to the following pages and find out. You must find the right answers and write them down in your scrapbook.
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Para Empezar Hoy es lunes el diecinueve de noviembre Write the expressions below in Spanish. I have We have They have She has.
Colors & Shapes En español. Las instrucciones: Please view each slide and edit the scrambled word. Your unscrambled word will be the English meaning of.
Los colores ¿Verdad o mentira?
by Louis Armstrong and Kenny G from the album Classics in the Key of G ENJOY (Disfrútalo. Déjalo correr por sí mismo, la música empieza en la siguiente.
To be able to say what I wear

Los Colores Y la ropa. Los Colores Red = rojo(a) Blue = azul Orange = anaranjado(a) Yellow = amarillo(a) White = blanco (a) Green = verde Brown = marrón/café
1) Penélope Cruz es actriz mexicana ……………………………………….. 2) Nació en setiembre ………………………………………………………….. 3) Tiene 23 años …………………………………………………………… 4) Nació
19 abril– Take quiz and then Tomen los apuntes (take notes) rojo -red anaranjado -orange amarillo -yellow verde -green azul -blue morado- purple violeta.
-Second most important international language -About 4 million native speakers -Official language of 21 countries.
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
la tarea (diálogo true/false)
Gramática 2.1 Question Formation Colors
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
¿Dónde está el Corte Inglès?
Objetivos: 1.Identify clothing items 2.How to say what you and others wearHow to say what you and others wear 3.Identify the color of different clothing.
Una Papa canción Steps to Success: Be able to recognise the body parts when you hear them Be able to say them to a partner Understand about using adjectives.
Song by Louis Armstrong and Kenny G from the album Classics in the Key of G Canción por Louis Armstrong y Kenny G del álbum Classics in the Key of G Please,
Me llamo ____________ Clase 701 La fecha es el 4 de febrerodel 2014 Propósito # 48: ¿Cuándo vas al gimnasio? Actividad Inicial: Complete with el, la, los.
On each slide you will see an activity, a subject and a famous person. Please write a sentence using a form of ir + a + infinitive to tell what each person.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
5 Minute Spanish fiveminutespanish.com Los Colores * Colors Part I Text.
by Louis Armstrong and Kenny G from the album Classics in the Key of G Sólo deja correr las diapositivas, la música empieza en la primera. Que lo disfrutes!
Los días de la semana Days of the week.
REVIEW OF FIRST SEMESTER PRESENTATION OF VOCAB 5A SPORTS AND COLORS SPANISH I SPANISH I Chapter 5.
22 Los Colores.
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
Quasimodo:. Pronunciación: 0 La salud 0 Verbos 0 Adjetivos 0 Adverbios.
¿De qué color es?.
Los Adjetivos miércoles, el 18 de febrero. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Any questions about the homework for today? 2.Review adjectives 3.Talk about upcoming.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
Día 33 Colors and noun-adjective agreement. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Hoy es jueves el veintidós de octubre
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
3.3 Colors. Vamonos Write three sentences in Spanish describing YOUR personality or appearance.
La Ropa. TALK ABOUT SHOPPING ?????
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
1.Open your books to page 67. – Do Activity 2-19 #1 and #2 (on the next page) on your own. 2.When you are finished, find a partner and compare answers.
You are going to learn to talk about your pets Me encantan las mascotas.
Los Colores y Las Nacionalidades NP 39
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
Day 2 Week 14 15/11/2016.
Todo acerca de mí All about me.
¿Cómo eres? (What are you like?) Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es...
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Day 3 Week 14 16/11/2016.
LOS COLORES L3 SPANISH PRIMARY 5.
Descripción Formas y colores
El arcoiris Rojo Naranja Amarillo Verde Azul Y morado ¡Cuánta luz!
Entrada Walk around the room and spell your name to CINCO (5) PERSONAS. Once you’ve spelled your name, have them initial your Entrada.
Los colores L/O: 1.To learn different colours in Spanish
El país de México The country of Mexico.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
el gran juego de la memoria
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
The Colors Los Colores.
Enfoque: Actividad 6 en p. 107 Dibujar: Actividad 8 p. 108
Tengo los ojos marrones Tengo los ojos verdes Tengo los ojos grises
1.12 Repaso 2 de septiembre.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish.
Bell Work WB 4.5F & 4.6A.
El Carnaval de los Animales
Watch the video and work with a partner  Write down the 2 facts you considered the most interesting.  Share them with your partner. Were they the same?
Transcripción de la presentación:

Objetivos 1)To learn about where people speak Spanish 2) to find out what Spanish is really called 3) to revise the colours 4) to do some brain exercises 5) to describe the flags of Spanish- speaking countries 6) to run around the room

Los colores de las banderas

negro

blanco

rojo

verde

amarillo

marrón

morado

gris

azul claro

azul oscuro

con una estrella roja

con rayas horizontales azules

con rayas verticales verdes

azul verde rojonaranjamarrón moradogris amarillo negroblanco rosa

If you missed the lesson on colours last week, you need to complete the write-down sheet on colours AND THEN the next slide If you were here, you just need to copy the vocab from the next side and then describe some flags!

Las banderas (flags) con una estrella roja=with a red star con rayas horizontales azules=with horizontal blue stripes con rayas verticales verdes=with vertical green stripes Now choose a few flags and describe them! La bandera de Colombia es…