Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
MEETING AND GREETINGS AND GOODBYES
Advertisements

Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
blanco rojo verde azul.
Spanish First Level Colours First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Spanish First Level Colours First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Necesitan su permiso de manejar.. ALC 77 Hoy es viernes el 27 de abril de 2012 Hagan una ALC nueva (2 minutos) En el cuadro 1 ALC En el cuadro 2.
Spanish Level 1 Greetings.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Do Now.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
El plan! Me llamo, mi edad, donde vivo El/ella se llama Ser/Estar
Saludos, números y abc’s
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK*
Hoy es miércoles el once de marzo.
Hoy vamos a .. aprender palabras y frases para describir el tiempo
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Hoy es miércoles el seis de septiembre del 2017.
Quiz – 7-10 minutes.
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
8 de febrero de 2017.
8 de febrero de 2017.
Todo acerca de mí All about me.
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Objetivo: students will practice the numbers 0-20,
Español 1 9 de diciembre de 2016.
blanco rojo verde azul.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
JEOPARDY Spanish Review
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 1 29 de marzo de 2017.
DAR and DECIR to give and to say/tell.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
Getting to know you more!
Español 1 7 de febrero de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Yo puedo… I can introduce myself and others
LOS COLORES L3 SPANISH PRIMARY 5.
Descripción Formas y colores
blanco rojo verde azul.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
Bell Work Take out a sheet of paper,
Mi ciudad.
Los animales de Australia
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Preferences Speaking Practice
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Vamonos Write a full sentence for each class, including one thing that you would need for that class. Ex. Math → Para la clase de matemáticas yo necesito.
Miranda Rights El Aviso Miranda
Tengo los ojos marrones Tengo los ojos verdes Tengo los ojos grises
Los adjetivos demostrativos Notes #16 What is a demonstrative adjective in English? Demonstrative adjectives in English are simply the words: THISTHESE.
Development of the concert programme
1.12 Repaso 2 de septiembre.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Hoy es miércoles el dieciocho de marzo. Le plan! Vocabulario juego Escuchar Escribir Llueve El gol! Los colores

¿Tienes calcetínes?

¿Tienes tabletas?

¿De qué color es? What colour is it?

¿De qué color es? Look at the colours and ask the class, “¿De que color es?” for each of them. The pupils should then respond with “Es____ and the correct colour.

Es verde!

Es rojo

Es amarillo

Es marrón

Es negro

Es azul

Es rosa

Es violeta

Es blanco

Los grupos del arco iris Teacher gives a coloured card to all pupils with either one of yellow, blue, red or green. Pupils then have to organise themselves into groups by asking the question, “C’est de quelle couleur?” and saying their own colour (the question is optional depending on class!). There should be an equal (as much as is possible) number of each colour card in the class so that the pupils are in groups with one of each colour.

Mi color preferido es el…. Saludos en grupo. Buenos días ¿Qué tal? Me llamo… Teacher gives a coloured card to all pupils with either one of yellow, blue, red or green. Pupils then have to organise themselves into groups by asking the question, “¿De qué color es ?” and saying their own colour (the question is optional depending on class!). There should be an equal (as much as is possible) number of each colour card in the class so that the pupils are in groups with one of each colour. Mi color preferido es el….

Traedme… For this activity, put pupils into rainbow groups by giving each pupil a card which is either blue, red, green or yellow and asking them to form a group with 4 colours. They can also say their colour as they are moving around the class. Ask them to introduce themselves using Buenos días etc. Then teacher asks a different colour each time to bring them an object of a colour. E.g. La persona roja, traedme un objeto azul!

Traedme Traedme un objeto means “Bring me an object” Pupils work in teams/cooperative groups Teacher calls out “Traedme un objeto” and adds a colour onto the end e.g. Traedme un objeto azul The pupils must race to give the teacher something that colour. You can ask pupils to then say what colour it is e.g. Es rojo. Pupils can also then take a turn of asking others to “Traedme un objeto….!”

Traedme un objeto de color…. Apportez-moi means bring me. The teacher asks one colour of person in each group to bring here un object and then adds a colour. Each team gets a point for whatever the deliver of that object.

¿Qué hace falta? ¿Qué hace falta? means what’s missing? Pupils look at the colours on the following slides, close their eyes, teacher moves the slide on and one colour will disappear. Pupils then open their eyes and have to say which colour is missing. You can then get pupils to do the same activity in their groups.

¡Conversación! ¡Hola! ¿Qué tal? ¿Cómo estas? Fenomenal/muy bien/bien/así así/fatal ¿Cómo te llamas? Me llamo… ¿Cuántos años tienes? Tengo… ¿Dónde vives? Vivo a Morningside en Edimburgo en Escocia. ¿Cuál es tu color preferido? Mi color preferido es el… ¿Te gusta el azul tambien? Si, me gusta mucho el azul! Adios! Hasta luego! Hasta la proxima! Hasta pronto!

Chatter pix

Chatter pix

Funny Face Maker

Sock puppets https://www.youtube.com/watch?v=hVwQigyz6TY