Day 3 Week 7 21/09/2016.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los números The numbers en español.
Advertisements

¡A contar en español! Let’s Count in Spanish.
CERO.
0. Cero 6. Seis Uno 7. Siete Dos 8. Ocho Tres 9. Nueve Cuatro 10. Diez
Los Números:
REPASO DE LOS NÚMEROS
 For each number, say it out loud in Spanish and then write it down on your notes.  If there is not a space on your notes for a particular number, do.
To have. Los Objetivos What does “tener” mean? Why do we use “tener”? How do we conjugate “tener”?
Hoy es viernes el cuatro de septiembre SWBAT identify numbers to 1,000 Use numbers to express age HAGAN AHORA: What are 2 questions to ask someone his/her.
Los Numeros.
Los números. Uno – 1 Dos – 2 Tres – 3 Cuatro – 4 Cinco – 5 Seis – 6 Siete – 7 Ocho – 8 Nueve – 9 Diez - 10.
Los Números. Cero Uno Dos Tres Cuatro Cinco.
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.
Dates in Spanish:.  For example: 1984 will be read as one thousand nine hundred and eighty-four.  In order to read numbers, you have to know the following:
SPANISH I SEMANA CUATRO. PARA EMPEZAR Please write the number of your age in Spanish!
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
Los números cero 1 uno 2 dos 3 tres 4 cuatro 5 cinco 6 seis 7 siete 8 ocho 9 nueve 10 diez.
Los Números.
Day 3 Week 15 30/11/2016.
Day 2 Week 6 13/09/2016.
Day 4 Week /09/2016.
Day 1 Week 7 19/09/2016.
Day 5 Week 10 21/10/2016.
Day 4 Week 6 SP2.
Day 1 Week 12 31/10/2016.
Day 4 Week 8 29/09/2016.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Day 2 Week 14 15/11/2016.
Day 5 Week 7 23/09/2016.
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Day 2 Week 11 25/10/2016.
Why do we need to know the numbers 1 – 100 in Spanish?
NUMBERS Los números ,000,000.
Los números
Los Numeros
cero diez  veinte treinta cuarenta uno once veintiuno treinta y uno
Day 3 Week 11 26/10/2016.
Day 1 Week 6 12/09/2016.
Day 1 Week 8.
La Edad Age.
Day 4 Week 9.
Day 4 Week 6 15/09/2016.
Essential Question: Why is it important to have a knowledge of Spanish numbers? Haz Ahora Give me 2 reasons why a knowledge of Spanish numbers would be.
Day 5 Week 6 9/16.
Day 2 Week 8 27/09/2016.
72 54 Los Números
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Day 1 Week 10 17/10/2016.
Day 3 Week 14 16/11/2016.
Agenda -Lesson 5. Days of the week
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Los Números.
Números Numbers.
Los Numeros
Hoy es viernes el ocho de septiembre
Los números: Numbers 1 to 100 in Spanish.
Los números diez.
Los números 1-1,000,000.
Los Números p. 7.
La edad Age Ch. 2 - Age.
Agenda - Warm up: Give me the correct use of the verb TO BE with the following Subject Pronoun: Yo La estudiante Los profesores Tú y yo Vosotros Uds.
Take out your cuadernos lápiz
The following conversation has been scrambled
Write the number: siete ___ diecinueve ___ nueve ___ veintiuno ___
Warm Up Answer in Spanish: ¿De dónde eres?
Hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many.
ciento cincuenta y seis
¡LOS NUMEROS!.
Transcripción de la presentación:

Day 3 Week 7 21/09/2016

Patada Instructions: Go to the OLC for the Patada. Write the Vocabulary in your notebook. Escribe el Vocabulario en tu cuaderno. ¡Feliz cumpleaños! Happy birthday! Tener To have Yo tengo. I have. Tú tienes. You have. (informal) Usted tiene. You have. (formal). Él/Ella tiene. He/She has.

Daily Agenda Agenda Diaria Patada Tongue Twister and important questions/Trabalenguas y Preguntas Importantes. Song of numbers/ Canción de números *Weather video with questions Leemos un poema Unit 1 quick practice How old are you? Work period: Age recognition activity Closing: Age recognition activity review for bonus points

Essential Question Pregunta Esencial How do I describe the weather? How old are you?

Standards & Learning Objective Estándares & Objetivos del Aprendizaje MLI.IP1G Ask questions and provide responses based on suggested topics. MLI.IP1H Use sequenced information meaningfully. MLI.IP2C Demonstrate Novice-Mid proficiency in oral and written exchanges. Learning Objective(s): I can describe the weather. I can say my age.

0 – 20 Song To the tune of the alphabet song/ Twinkle Twinkle Little Star https://www.youtube.com/watch?v=OZuA3bDwGrs Uno 1, dos 2, tres 3, cuatro 4, Cinco 5, seis 6, siete 7, ocho 8, Nueve 9, diez 10, once 11, doce 12, trece 13, Catorce 14, quince 15, dieciséis 16, Diecisiete 17, dieciocho 18, Diecinueve 19, veinte 20.

Ten little numbers song To the tune of Ten Little Indians https://www ¡Diez 10, Veinte 20, Treinta 30 númeritos, Cuarenta 40, Cincuenta 50, Sesenta 60 númeritos, Setenta 70, Ochenta 80, Noventa 90 númeritos, Cien 100 númeritos son!

El trabalenguas del día La señora Sánchez sazona la sopa con sal y sasafrás.

Preguntas Importantes ¿Qué número es? 118 Ciento dieciocho 1. 414 Mil cuatrocientos catorce 500.400 Quinientos mil cuatrocientos

Pausa y Verifica Escribe en tu cuaderno. ¿Qué tiempo hace? 1. 2. 3. 4.

Take out the weather list from yesterday. Fill in the literal translations for the ‘Hay’ expressions. Draw an image that represents the weather for the questions marked with a star (*). Turn to the back and begin describing the weather in each scene. In addition to writing the weather of each scene, write the season in which the scene may occur. Ejemplo: Está en el verano. = It is in the summer.

Más expresiones del tiempo More weather expressions https://www Read along on this sheet while the video plays. Fill in the weather expressions that you see. *Draw an image of the weather beside the ones marked with a star.

Leemos un poema. We read a poem. Escucha la letras. Escribe las letras de la palabra.

Quick Practice/ Práctica rápida Escribe en un papel. Unit 1 Práctica rápida Good morning. Good afternoon. Good evening/night. How are you? (informal) What is your name? (List both ways of asking in the formal and informal forms.) papers

Weather Video https://www.youtube.com/watch?v=fOq3Y41MSy0 Watch the video and try to answer the questions as they are answered. Listen carefully!

¿Cuántos años tienes tú? Lit. How many years have you? ¿Cuántos años tiene usted (ud.)? How many years have you? formal ¿Cuántos años tiene él/ella? How many years has he/she? Yo tengo # años. I have # years.

¿Cuántos años tienes tú? 2. ¿Cuántos años tiene ud.? 3. ¿Cuántos años tiene ella? 4. ¿Cuántos años tiene él? 5. ¿Cuántos años tiene tu amigo mejor (best friend)?

Ordinal numbers https://www.youtube.com/watch?v=dhkZAT-Ijyo https://www.youtube.com/watch?v=jZ-IwVoaEM0