Day 3 Week 7 21/09/2016
Patada Instructions: Go to the OLC for the Patada. Write the Vocabulary in your notebook. Escribe el Vocabulario en tu cuaderno. ¡Feliz cumpleaños! Happy birthday! Tener To have Yo tengo. I have. Tú tienes. You have. (informal) Usted tiene. You have. (formal). Él/Ella tiene. He/She has.
Daily Agenda Agenda Diaria Patada Tongue Twister and important questions/Trabalenguas y Preguntas Importantes. Song of numbers/ Canción de números *Weather video with questions Leemos un poema Unit 1 quick practice How old are you? Work period: Age recognition activity Closing: Age recognition activity review for bonus points
Essential Question Pregunta Esencial How do I describe the weather? How old are you?
Standards & Learning Objective Estándares & Objetivos del Aprendizaje MLI.IP1G Ask questions and provide responses based on suggested topics. MLI.IP1H Use sequenced information meaningfully. MLI.IP2C Demonstrate Novice-Mid proficiency in oral and written exchanges. Learning Objective(s): I can describe the weather. I can say my age.
0 – 20 Song To the tune of the alphabet song/ Twinkle Twinkle Little Star https://www.youtube.com/watch?v=OZuA3bDwGrs Uno 1, dos 2, tres 3, cuatro 4, Cinco 5, seis 6, siete 7, ocho 8, Nueve 9, diez 10, once 11, doce 12, trece 13, Catorce 14, quince 15, dieciséis 16, Diecisiete 17, dieciocho 18, Diecinueve 19, veinte 20.
Ten little numbers song To the tune of Ten Little Indians https://www ¡Diez 10, Veinte 20, Treinta 30 númeritos, Cuarenta 40, Cincuenta 50, Sesenta 60 númeritos, Setenta 70, Ochenta 80, Noventa 90 númeritos, Cien 100 númeritos son!
El trabalenguas del día La señora Sánchez sazona la sopa con sal y sasafrás.
Preguntas Importantes ¿Qué número es? 118 Ciento dieciocho 1. 414 Mil cuatrocientos catorce 500.400 Quinientos mil cuatrocientos
Pausa y Verifica Escribe en tu cuaderno. ¿Qué tiempo hace? 1. 2. 3. 4.
Take out the weather list from yesterday. Fill in the literal translations for the ‘Hay’ expressions. Draw an image that represents the weather for the questions marked with a star (*). Turn to the back and begin describing the weather in each scene. In addition to writing the weather of each scene, write the season in which the scene may occur. Ejemplo: Está en el verano. = It is in the summer.
Más expresiones del tiempo More weather expressions https://www Read along on this sheet while the video plays. Fill in the weather expressions that you see. *Draw an image of the weather beside the ones marked with a star.
Leemos un poema. We read a poem. Escucha la letras. Escribe las letras de la palabra.
Quick Practice/ Práctica rápida Escribe en un papel. Unit 1 Práctica rápida Good morning. Good afternoon. Good evening/night. How are you? (informal) What is your name? (List both ways of asking in the formal and informal forms.) papers
Weather Video https://www.youtube.com/watch?v=fOq3Y41MSy0 Watch the video and try to answer the questions as they are answered. Listen carefully!
¿Cuántos años tienes tú? Lit. How many years have you? ¿Cuántos años tiene usted (ud.)? How many years have you? formal ¿Cuántos años tiene él/ella? How many years has he/she? Yo tengo # años. I have # years.
¿Cuántos años tienes tú? 2. ¿Cuántos años tiene ud.? 3. ¿Cuántos años tiene ella? 4. ¿Cuántos años tiene él? 5. ¿Cuántos años tiene tu amigo mejor (best friend)?
Ordinal numbers https://www.youtube.com/watch?v=dhkZAT-Ijyo https://www.youtube.com/watch?v=jZ-IwVoaEM0