Day 4 Week 7 http://cleanvideosearch.com/media/action/yt/search 22/09/2016.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los números The numbers en español.
Advertisements

Los números 0-30 the numbers cero uno dos tres cuatro cinco.
REPASO DE LOS NÚMEROS
 For each number, say it out loud in Spanish and then write it down on your notes.  If there is not a space on your notes for a particular number, do.
To have. Los Objetivos What does “tener” mean? Why do we use “tener”? How do we conjugate “tener”?
Al azarA ver. Hagan ahora Repasemos Translate the following phrases from English to Spanish Good morning, sir. Good evening, ma’am ____________________________.
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
Los números. Uno – 1 Dos – 2 Tres – 3 Cuatro – 4 Cinco – 5 Seis – 6 Siete – 7 Ocho – 8 Nueve – 9 Diez - 10.
Los Números. Cero Uno Dos Tres Cuatro Cinco.
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.
SPANISH I SEMANA CUATRO. PARA EMPEZAR Please write the number of your age in Spanish!
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
Los números cero 1 uno 2 dos 3 tres 4 cuatro 5 cinco 6 seis 7 siete 8 ocho 9 nueve 10 diez.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Los Números.
Day 3 Week 15 30/11/2016.
Day 2 Week 6 13/09/2016.
Day 3 Week 7 21/09/2016.
Day 1 Week 7 19/09/2016.
Day 5 Week 10 21/10/2016.
Day 4 Week 6 SP2.
Day 1 Week 12 31/10/2016.
Day 4 Week 8 29/09/2016.
Day 2 Week 14 15/11/2016.
Day 5 Week 7 23/09/2016.
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Day 2 Week 11 25/10/2016.
Why do we need to know the numbers 1 – 100 in Spanish?
NUMBERS Los números ,000,000.
Day 3 Week 11 26/10/2016.
Day 1 Week 6 12/09/2016.
Day 1 Week 8.
Objetivo: students will practice the numbers 0-20,
La Edad Age.
Day 4 Week 9.
Day 4 Week 6 15/09/2016.
La hora Escribe estos apuntes en tu cuaderno de español.
Day 5 Week 6 9/16.
Day 2 Week 8 27/09/2016.
72 54 Los Números
2 Es el 8 de septiembre. Los Numeros
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Day 1 Week 10 17/10/2016.
Day 3 Week 14 16/11/2016.
Agenda -Lesson 5. Days of the week
NUMBERS Lunes 4 de octubre de 2016
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Los Numeros
Hoy es viernes el ocho de septiembre
Los números: Numbers 1 to 100 in Spanish.
Los números diez.
Los Números p. 7.
0 – 100 (Cero-cien) en español
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
La edad Age Ch. 2 - Age.
Agenda - Warm up: Give me the correct use of the verb TO BE with the following Subject Pronoun: Yo La estudiante Los profesores Tú y yo Vosotros Uds.
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Take out your cuadernos lápiz
Hoy es jueves el trece de septiembre
Write the number: siete ___ diecinueve ___ nueve ___ veintiuno ___
Warm Up Answer in Spanish: ¿De dónde eres?
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
uno dos tres cuatro cinco
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many.
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
¡LOS NUMEROS!.
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Transcripción de la presentación:

Day 4 Week 7 http://cleanvideosearch.com/media/action/yt/search 22/09/2016

Patada Instructions: Go to the OLC for the Patada. Write the Vocabulary in your notebook. Escribe el Vocabulario en tu cuaderno. La fiesta The party La vela The candle La decoración The decoration

Daily Agenda Agenda Diaria Patada Tongue Twister and important questions/Trabalenguas y Preguntas Importantes. Song of numbers/ Canción de números Cultura y Palabra del día Terminamos el poema. Unit 1 Quick practice Weather video with questions How old are you? Work period: Age recognition activity Closing: Age recognition activity review for bonus points

Essential Question Pregunta Esencial How do I describe the weather? How old are you?

Standards & Learning Objective Estándares & Objetivos del Aprendizaje MLI.IP1G Ask questions and provide responses based on suggested topics. MLI.IP1H Use sequenced information meaningfully. MLI.IP2C Demonstrate Novice-Mid proficiency in oral and written exchanges. Learning Objective(s): I can describe the weather. I can say my age.

0 – 20 Song To the tune of the alphabet song/ Twinkle Twinkle Little Star https://www.youtube.com/watch?v=OZuA3bDwGrs Uno 1, dos 2, tres 3, cuatro 4, Cinco 5, seis 6, siete 7, ocho 8, Nueve 9, diez 10, once 11, doce 12, trece 13, Catorce 14, quince 15, dieciséis 16, Diecisiete 17, dieciocho 18, Diecinueve 19, veinte 20.

Ten little numbers song To the tune of Ten Little Indians https://www ¡Diez 10, Veinte 20, Treinta 30 númeritos, Cuarenta 40, Cincuenta 50, Sesenta 60 númeritos, Setenta 70, Ochenta 80, Noventa 90 númeritos, Cien 100 númeritos son!

El trabalenguas del día César y Cecilia cocinan cebollas con cilantro a las once.

Preguntas Importantes ¿Cuál es la estación? . La estación es la primavera. La estación es el verano. La estación es el otoño. La estación es el invierno.

Ejemplo: La estación es el/la… Pausa y Verifica Escribe en tu cuaderno. ¿Cuál es la estación? Ejemplo: La estación es el/la… 1. 2. 3. 4.

In México it is traditional to be serenaded on this day with the song ‘Las Mañanitas.’ It might be sung by friends or a hired mariachi band. What event is being celebrated? Your birthday!!!! ¡Tu cumpleaños! Reflection: Would you rather have “Las Mañanitas” sung to you or just “Happy Birthday?” Why?

“In the cathedral, the monks chant their holy verses in unison.” La palabra del día “In the cathedral, the monks chant their holy verses in unison.” To sing(v) = cantar (v) To rehearse(v) = practicar (v) To teach (v) = enseñar (v) To believe (v) = creer (v) a. Believe b. Rehearse c. Teach d. Sing

Leemos un poema. We read a poem. Escucha la letras. Escribe las letras de la palabra.

Quick Practice/ Práctica rápida Escribe en un papel. Unit 1 Práctica rápida Good morning. Good afternoon. Good evening/night. How are you? (informal) What is your name? (List both ways of asking in the formal and informal forms.) papers

Más expresiones del tiempo More weather expressions https://www Read along on this sheet while the video plays. Write down any expressions that you see that are not on our sheet. *If you can find all 3 expressions, then bonus points! ¿Qué significan?

¿Cuántos años tienes tú? Lit. How many years have you? ¿Cuántos años tiene usted (ud.)? How many years have you? formal ¿Cuántos años tiene él/ella? How many years has he/she? Yo tengo # años. I have # years.

¿Cuántos años tienes tú? 2. ¿Cuántos años tiene ud.? 3. ¿Cuántos años tiene ella? 4. ¿Cuántos años tiene él? 5. ¿Cuántos años tiene tu mejor amigo (best friend)?

Weather Video https://www.youtube.com/watch?v=fOq3Y41MSy0 Watch the video and try to answer the questions as they are answered. Listen carefully!

Ordinal numbers https://www.youtube.com/watch?v=dhkZAT-Ijyo https://www.youtube.com/watch?v=jZ-IwVoaEM0