U SING FOLKTALES IN THE CLASSROOM. L AS I SLAS E NCANTADAS.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español A- In the “Calientarse-Warmup” section of your binder, write the FULL NAME (JACK HILLE MIDDLE SCHOOL) of our school using the Spanish Alphabet.
Advertisements

Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
Sñta Ferreira El 3 de febrero LA HORA EN ESPAÑOL.
Present tense of regular -ar verbs
Accents and Punctuation
Cuento del Gato.
El pretérito The Preterite
I can... Tell Time Talk about my schedule © rh09.
Present Tense of –IR Verbs The present tense of regular –ir verbs is formed by dropping infinitive ending –ir and adding the personal endings –o, -es,
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Para Empezar Hoy es viernes el catorce de diciembre Choose the correct adjectives below based on the expressions. Distraído Creativo Generoso Aplicado.
U SING FOLKTALES IN THE CLASSROOM C IRCLE M AP The gods A mermaid An Inca.
El Enfoque: jueves, el 8 de enero Day 3: Write these words on the story vocabulary template. un pinoa pine tree muchos(as)many le pide a…s/he asks him/her.
Uses of the imperfect.
Uses of the imperfect. Review uses of the imperfect Uses: Ongoing action in the past (Was ____ing) Repeated/Habitual actions in the past (Used to/Would.
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
8 th Grade Midterm Study Guide Complete the think-tac-toe that will help you prepare for your midterm. The tasks that you complete must create a tic- tac-toe,
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
EL IMPERFECTO. 1. Used to (or would) Expresses the idea that something happened repeatedly in the past. todos los días cada día siempre frecuentemente.
The Verbs saber and conocer (Los verbos saber y conocer) The to know verbs.
Unidad 1: Lección 3 El uso de las palabras porque and Como para explicar estados.
Expresiones Lección 1 Hola, ¿qué tal? = Hi, hows it going?
El Presente Progresivo Describing an action in progress- Whats happening right now.
Describing an action in progress- Whats happening right now.
Informal Speaking AP TestSimulated Conversation. Description The first part in the speaking section will include a task that measures speaking skills.
Entrada: Mi presentación [En el libro importante] Answer the following questions about the speaking presentation for the final exam in complete sentences:
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
El video de las entrevistas. This skit counts as your test grade for this unit. Therefore, you must put forth the effort to show the teacher how well.
El Imperfecto vs. El Pretérito
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
¿QUé PONEN EN LA TELE? TV.
Time expressions.
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Martes el 9 de noviembre Bienvenida You need an orange book.
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el 2 de febrero del 2012 Propósito # 28: ¿Cómo repasamos para el examen de la Unidad 7? Actividad Inicial: Escribe.
Apuntes - 13 de noviembre Los mandatos (commands) To boss another person around in Spanish, you have to use un mandato (a command). Los mandatos (commands)
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el Primero de febrero del 2012 Propósito # 27: ¿Cómo vives? Actividad Inicial: Copia y responde en oraciones.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Un refrán para ser contado Workshop Borinquen Writing Project Sra. María de los Angeles Camacho January 29, 2005 Sala Mater, Women’s Residence Workshop.
Department of Modern Languages. Gramática nueva In spoken and written Spanish, statements are normally formed by placing the subject at the beginning.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
The Hand Graphic Organizer (Future and Conditional) Students will trace their hand in a paper. Write in the subject pronouns at the top of each finger.
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
+ Direct Object Pronouns By: Victoria Brooks. + The direct object in a sentence receives the action of the verb. Direct objects answer the question whom?
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
Sr. Schofield Español I Punctuation Marks: Review.
TIPS FOR READING ALOUD TO YOUR CHILDREN CONSEJOS PARA LEER A SU HIJO EN VOZ ALTA Fact: Research states that the single most important activity for building.
Chapter 5 Lessons & Materials
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Getting to know you more!
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
ROCANROL VOCABULARIO ANTES DE JUGAR (before playing)
Hoy es ______, el ______ de _____ de ____________.
Unidad 1, Lección 1 Gramática
uno dos tres cuatro cinco
Transcripción de la presentación:

U SING FOLKTALES IN THE CLASSROOM

L AS I SLAS E NCANTADAS

S TEPS Know the folktale before telling it. Set the ambience (desks cleared, low lights, students totally focused). Use props, realia. Tell the story involving students. Set the tone (ask an introductory question, speak slowly, modify intonation). Read the story several times each time with a different purpose. Do pre /post activities.

S EQUENCING GALAPAGOS STORY Hace muchos años no había nada en el mar. La sirenita llegó y quería ver mucha vida. La sirenita habló con el dios del mar y él decidió hacer algo. Primero emergieron grandes volcanes. Luego grandes cactos empezaron a crecer. El dios formó dos corrientes de agua. Llegaron muchos animales, pájaros y peces Los animales estaban muy alegres y ruidosos. Algunos incas visitaron las islas y hablaron con el dios. El dios formó un manto de neblina para proteger las islas encantadas.

OTHER POST ACTIVITIES True/False. Sequence pictures to tell the story. Jeopardy Act out a scene involving conversation with a partner. Create a poster in which you draw a scene from your favorite part of the story and write a summary sentence about it. Draw your favorite part of the folktale and state why is your favorite.

H OW TO CHOOSE THE RIGHT FOLKTALE If you check14 of the following, the story is appropriate: The story has: Rhyme Repetition Beginning, middle, end Intrinsic drama Richness of the target culture Targeted language functions Connections to other disciplines

The story leads to: Visuals Props Acting it out Signaling TPR

The story is: Interesting Meaningful to students Relevant to curriculum objectives Age- appropriate Linguistically appropriate

R ESOURCES Discover the Power of Folktales: A rich context for communication by Priscilla Russel.