U SING FOLKTALES IN THE CLASSROOM C IRCLE M AP The gods A mermaid An Inca.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español A- In the “Calientarse-Warmup” section of your binder, write the FULL NAME (JACK HILLE MIDDLE SCHOOL) of our school using the Spanish Alphabet.
Advertisements

Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
Sñta Ferreira El 3 de febrero LA HORA EN ESPAÑOL.
Present tense of regular -ar verbs
Accents and Punctuation
Cuento del Gato.
Las Palabras Interrogativas
Template by Bill Arcuri, WCSD ¿ Who wants to be millionare?
El pretérito The Preterite
Present Tense of –IR Verbs The present tense of regular –ir verbs is formed by dropping infinitive ending –ir and adding the personal endings –o, -es,
Year 8 Spanish – Level 5 speaking (30-second speeches)
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
U SING FOLKTALES IN THE CLASSROOM. L AS I SLAS E NCANTADAS.
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
El Enfoque: jueves, el 8 de enero Day 3: Write these words on the story vocabulary template. un pinoa pine tree muchos(as)many le pide a…s/he asks him/her.
Uses of the imperfect.
Uses of the imperfect. Review uses of the imperfect Uses: Ongoing action in the past (Was ____ing) Repeated/Habitual actions in the past (Used to/Would.
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
EL IMPERFECTO. 1. Used to (or would) Expresses the idea that something happened repeatedly in the past. todos los días cada día siempre frecuentemente.
The Verbs saber and conocer (Los verbos saber y conocer) The to know verbs.
Unidad 1: Lección 3 El uso de las palabras porque and Como para explicar estados.
Expresiones Lección 1 Hola, ¿qué tal? = Hi, hows it going?
El Presente Progresivo Describing an action in progress- Whats happening right now.
Describing an action in progress- Whats happening right now.
Informal Speaking AP TestSimulated Conversation. Description The first part in the speaking section will include a task that measures speaking skills.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Negative words deny the existence of people and things or contradict statements, for.
La Escuela Español 1 Tema 2 Página 96. Cápitulo 2A Vocabulario.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
WRITING A SPANISH ESSAY BY MRS. MAYER, SPANISH GRADE 7, RDMS.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
El Imperfecto vs. El Pretérito
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
¿QUé PONEN EN LA TELE? TV.
Time expressions.
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Apuntes - 13 de noviembre Los mandatos (commands) To boss another person around in Spanish, you have to use un mandato (a command). Los mandatos (commands)
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el Primero de febrero del 2012 Propósito # 27: ¿Cómo vives? Actividad Inicial: Copia y responde en oraciones.
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Gustos y Disgustos Aversiones.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
+ Direct Object Pronouns By: Victoria Brooks. + The direct object in a sentence receives the action of the verb. Direct objects answer the question whom?
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK*
Spanish Class Mrs. Rogers.
8 de febrero de 2017.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Getting to know you more!
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
ROCANROL VOCABULARIO ANTES DE JUGAR (before playing)
Hoy es ______, el ______ de _____ de ____________.
uno dos tres cuatro cinco
Saquen la hoja de práctica
Transcripción de la presentación:

U SING FOLKTALES IN THE CLASSROOM

C IRCLE M AP The gods A mermaid An Inca

L AS I SLAS E NCANTADAS

S TEPS Know the folktale before telling it. Set the ambience (desks cleared, low lights, students totally focused). Use props, realia. Tell the story involving students. Set the tone (ask an introductory question, speak slowly, modify intonation). Read the story several times each time with a different purpose. Do pre /post activities.

R E -T ELLING G AME Ask students to tell parts of the story. An alternative is the following game: Post key words from the story, pair students and ask them to tell as much of story for 90 seconds. Every time they use a word, they score one point. Following team take over the story.

OceanTalkArrived EmergedFog VolcanosMermaid GrowThanked ProtectNoisy Time

S EQUENCING GALAPAGOS STORY Hace muchos años no había nada en el mar. La sirenita llegó y quería ver mucha vida. La sirenita habló con el dios del mar y él decidió hacer algo. Primero emergieron grandes volcanes. Luego grandes cactos empezaron a crecer. El dios formó dos corrientes de agua. Llegaron muchos animales, pájaros y peces Los animales estaban muy alegres y ruidosos. Algunos incas visitaron las islas y hablaron con el dios. El dios formó un manto de neblina para proteger las islas encantadas.

OTHER POST ACTIVITIES True/False. Sequence pictures to tell the story. Jeopardy Act out a scene involving conversation with a partner. Create a poster in which you draw a scene from your favorite part of the story and write a summary sentence about it. Draw your favorite part of the folktale and state why is your favorite.

H OW TO CHOOSE THE RIGHT FOLKTALE If you check14 of the following, the story is appropriate: The story has: Rhyme Repetition Beginning, middle, end Intrinsic drama Richness of the target culture Targeted language functions Connections to other disciplines

The story leads to: Visuals Props Acting it out Signaling TPR

The story is: Interesting Meaningful to students Relevant to curriculum objectives Age- appropriate Linguistically appropriate

R ESOURCES Discover the Power of Folktales: A rich context for communication by Priscilla Russel.