Target: Describes people and things.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El verbo ser y los adjetivos
Advertisements

SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
GENDER AND ADJECTIVE AGREEMENT. Gender and Adjective Agreement  Nouns and pronouns in Spanish are divided into genders.  Nouns for men and boys are.
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
Plural Nouns, Articles, and Adjectives
Gramática 2.1 Ser with adjectives Gender and adjective agreement pgs el 22 de octubre de 2012.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Martes 2 de septiembre Máx. : 35° Mín. : 22° Hazlo ahora 3 min Escribir es agregar un cuarto a la casa de la vida.
Los Adjetivos.
Me llamo _______ Clase 602 La fecha es el 17 de noviembre del 2014 Propósito # 26: ¿Quién eres? Actividad Inicial: Write a short paragraph about YOURSELF.
Capítulo 1 20 of The name of a person, place, or thing is a _____. In Spanish, every noun has a _______, either masculine or feminine. Almost all.
Capítulo 1 Adjetivos (Adjectives). Words that describe people and things are called ADJECTIVES (adjetivos): 1. In Spanish, most adjectives have both masculine.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
A conocernosGramática 2 The verb gustar, ¿por qué?, and porque Preview The verb gustar Pronouns Le and les Using no ¿Por qué?
El abrecerebros martes, 5/9/17
Las Palabras Interrogativas
Los adjetivos Adjectives are words that describe a noun.
El género y número de los adjetivos GRAMÁTICA 1B- p. 55.
Making Nouns Plural in Spanish
El abrecerebros 26/9/2017 ENTREGUE TAREA #8 (60 PTS.) Papeles – 10
Spanish NOUNS & ARTICLES
Propósito # 3: ¿Como seguimos con el repaso del año pasado?
701 (Pd.5; room 204) COPY the following lesson into your notebook
702 (Pd.9; room 210) COPY the following lesson into your notebook
Las Palabras Interrogativas
Sustantivos y adjetivos plurales en español
Gustar V. Encantar.
Los adjetivos Descriptivos
Ser and Adjectives.
Ser and Adjectives.
Amigos, alumnos y parientes
c e a d b Eduardo Julia Julia Eduardo Julia
Propósito # 1: ¿Cómo repasamos el trabajo del año pasado. L. O
Apuntes: Los Adjetivos
¡Los Adjetivos!.
Subject Pronouns and Ser
Las Palabras Interrogativas
Describes self and others.
We are able to identify and describe people and things
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Los sustantivos Nouns: a person, place or thing
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Pronouns, the verb SER, Adjectives
Los adjetivos Adjectives are words that describe a noun.
Adjective Grammar WORD ORDER.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Para hacer ahora Make the following nouns plural:
Forming questions.
Adjective/Noun Agreement
Using Verbs.
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Adjective Agreement An adjective is a word that describes a noun.
Las Palabras Interrogativas
El abrecerebros 22/9/15 Papeles – 10 Día/Fecha - 15
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Adjectives – Words that escribe things or people
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Nouns and Adjectives Notes
Transcripción de la presentación:

Target: Describes people and things. el 12 de noviembre ¿Cómo es? ¿De dónde son ustedes? ¿Quiénes son? ¿Cómo son ustedes? ¿De qué nacionalidad son? ¿Quién es? Using the textbox above, choose the correct question for the following answers: Nosotros somos de Cuba. Ellos son profesores de NC. Son puertorriqueños. Es una amiga de Roberto. Es pequeña y bonita. Somos muy inteligentes.

el 12 de noviembre Nosotros somos de Cuba. Ellos son profesores de NC. Target: Describes people and things. el 12 de noviembre ¿Cómo es? ¿De dónde son ustedes? ¿Quiénes son? ¿Cómo son ustedes? ¿De qué nacionalidad son? ¿Quién es? Nosotros somos de Cuba. Ellos son profesores de NC. Son puertorriqueños. Es una amiga de Roberto. Es pequeña y bonita. Somos muy inteligentes. ¿De dónde son ustedes? ¿Quiénes son? ¿De qué nacionalidad son? ¿Quién es? ¿Cómo es? ¿Cómo son ustedes?

Describe hispanic groups in the United States: Target: Describes people and things. el 3 de diciembre Describe hispanic groups in the United States: a) How do you say there are, Spanish speakers, the background, the people and the language? b) What is the largest group of Spanish speakers in the United States? How do you say that in Spanish? c) In which state do the majority of Cuban Americans live? How do you say people of cuban descent? d) How do you say the same school?

usted es norteamericano tú eres puertorriqueño Target: Describes people and things. El Verbo Ser Forma frases. Choose words from each column to make sentences. Be sure to make the adjectives agree with the words they describe. yo somos dominicano usted es norteamericano tú eres puertorriqueño Julia y Roberto son chileno nosotros soy venezolano la amiga de Jose

Target: Describes people and things. Listen to this conversation between Sandra, Anita and Jose. Look at the questions below. This is the information you are listening for:

Jose es alto. Jose y Sandra son amigos. Jose es un alumno nuevo. Jose es guapo. Jose es de Colombia. Anita es de Colombia. Los dos son colombianos. Jose es colombiano. Jose es colombiano y Anita es colombiana también.

Target: Describes people and things. el 12 de noviembre Describe people/classes plural nouns and adjectives: How do you say the student, the students, the teacher, the teachers, the young person, the young people ? What do we call words that refer to one thing? More than one thing? What are the 4 ways to say “the”? What are the 4 ways to say “a/an”? If a singular ends in a vowel, how do you make it plural? Change to plurals: una profesora, la clase, el colegio If a singular ends in a consonant, how do you make it plural? Change: un profesor, una joven, el señor, fácil, difícil

Target: Describes people and things. Making words plural - THE el alumno alumnos la muchacha muchacha la clase clase el curso curso el amigo amigo la escuela escuela el colegio colegio los las s las s los s los s las s los s

Artículos y Sustantivos Target: Describes people and things. Artículos y Sustantivos Completa.   Complete with el, la, los, or las. ______amigo 5. _______amigas ______muchacha 6. _______muchachos ______escuela 7. _______cursos ______alumnos 8. _______alumno el las la los la los los el

Target: Describes people and things. Making words plural - THE What if your word DOESN’T end in a vowel? Nouns?: El joven el señor El profesor los jóvenes los señores los profesores

Target: Describes people and things. Making words plural - THE What if your word DOESN’T end in a vowel? Adjectives? fácil popular difícil fáciles populares difíciles

La escuela no es ___________ . (pequeño) Target: Describes people and things. Complete with the correct form of the adjective in parenthesis. Adjetivos La escuela no es ___________ . (pequeño) La escuela es ___________. (grande) Las clases no son ___________ . (pequeño) Las clases son ___________. (interesante) Un curso es ___________. (aburrido) Y otro curso no es ___________ ; es ___________. (difícil, fácil) Unos cursos son ___________ . (fácil) Y otros cursos son ___________ . (difícil) pequeña grande pequeñas interesantes aburrido difícil fácil fáciles difíciles

La escuela no es pequeña. La escuela es grande. Target: Describes people and things. Cambia. Change singulars to plurals and viceversa! Modelo: La clase es dura. Las clases son duras. La escuela no es pequeña. La escuela es grande. Las clases no son pequeñas. Las clases son intersantes. Un curso es aburrido. Y otro curso no es difícil; es fácil. Unos cursos son fáciles. Y otros cursos son difíciles.

La escuela no es pequeña. Target: Describes people and things. La escuela no es pequeña. La escuela es grande. Las clases no son pequeñas. Las clases son interesantes. Cambia. If the sentence is singular, change it to plural and viceversa! Las escuelas no son pequeñas. Las escuelas son grandes. La clase no es pequeña. La clase es interesante.

Y otro curso no es difícil; es fácil. Target: Describes people and things. Un curso es aburrido. Y otro curso no es difícil; es fácil. Unos cursos son fáciles. Y otros cursos son difíciles. Unos cursos son aburridos. Y otros cursos no son difíciles, son fáciles Un curso es fácil. Y otro curso es difícil.

Target: Describes people and things. El Verbo Ser Completa el párafo. Complete the following activity. ¡Cuidado! You will have to use nouns, articles, adjectives, verbs, etc. y Carlos _______ Teresa ________ alumnos en ______ escuela en Lima, _____ capital de Perú. Ellos son ___________ muy buenos. _______ clase de español _______ muy interesante y _______profesora ______ español es simpática. Carlos y Teresa ______ alumnos y amigos. 1 son 2 una la 4 3 amigos la 5 6 es 7 8 la de 9 son 10

Quiénes es es amiga amigo escuela secundaria buenos alto y rubio Target: Describes people and things. Complete the story with the correct words. ¡Cuidado! You will now use different types of words, including nouns, adjectives, and verbs. ¿________ son los muchachos? El muchacho _____ Diego y la muchacha ______ Marta. Marta es una ______ de Diego y Diego es un ________ de Marta. Son alumnos en la misma ________________. Son alumnos ________. ¿Cómo son? Diego es _______________ y Marta es _______________. ¿De _____ nacionalidad son? Son ______________. Quiénes 1 es es 2 3 amiga 4 amigo 5 escuela secundaria 6 buenos 7 alto y rubio 8 baja y morena qué 9 10 guatamaltecos 11

Target: Describes people and things. Complete the story with the correct words. ¡Cuidado! You will now use different types of words, including nouns, adjectives, and verbs. ______ señores, Sr. Garcia y Sr. Ruiz, son de Guatemala. Son profesores en _______ colegio privado en Guatemala. Es _____ Colegio Eva Perón. El Sr. Garcia es ______ profesor muy aburrido. El Sr. Ruiz no es el mismo. Él es ______ profesor muy ___________. Los Señores Garcia y Ruiz son profesores en _____ misma escuela. Los 1 2 un el 3 un 3 un 4 interesante 5 la 6

el 5 de diciembre Describe people/classes plural nouns and adjectives: Target: Describes people and things. el 5 de diciembre Describe people/classes plural nouns and adjectives: How do you say the student, the students, the teacher, the teachers, the young person, the young people ? What do we call words that refer to one thing? More than one thing? What are the 4 ways to say “the”? What are the 4 ways to say “a/an”? If a singular ends in a vowel, how do you make it plural? Change to plurals: una profesora, la clase, el colegio If a singular ends in a consonant, how do you make it plural? Change: un profesor, una joven, el señor, fácil, difícil