<<Insert School Name>>

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Kindergarten Parent Meeting Junta de Padres de niño/as en Kínder School Name Date AIC Name Attendance Improvement Program El Programa Para el Mejoramiento.
Advertisements

Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Preparing for the CRCT Como preparer para el examen CRCT.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
All You Need to Know for 2nd Grade Miss A. Dausner – Miss Dausner’s Info (770) Please.
December 2014 Friendly RemindersImportant Dates From Mrs. Rink December 1 – Late Start December 12 – Early Release December 15 – Late Start December 22-January.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Behavior Please sign daily Purple – I went above and beyond classroom expectations today. Green - I met classroom expectations today. Blue - I needed a.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Back to School Night Regreso a la Escuela Mrs. Benavides 6 th Grade English Language Arts/History/AVID.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
Transitional Kinder/Kindergarten Parent Meeting > Pupil Services and Attendance Counselor Pupil Services and Attendance Copyright-2013 © Los Angeles Unified.
GETTING READY FOR TRANSITIONAL KINDER/KINDERGARTEN > PREPARANDONOSE PARA KÍNDER TRANSICIONAL/KINDERGARTEN > [INSERT School Name] Parent Meeting Junta De.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
WELCOME! OPHS Parents 1 st Quarter Informational Meeting.
Dual Language Immersion Program
Getting Ready for Summer & Next School Year Preparándonos para el verano y para el próximo año escolar -Introduce ourselves -Explain.
GETTING READY FOR TRANSITIONAL KINDER/KINDERGARTEN
Attendance Improvement Program <<Insert School Name>>
Portal para Padres Skyward
All Ready for 1st Grade! Todos listos para el 1er grado!
Student Attendance and Achievement What Kindergarten parents need to know Asistencia y Logros Académicos: Lo que los padres de Kínder necesitan sabér.
What’s “CAASPP”? The California Assessment of Student Performance and Progress (CAASPP), which includes the Smarter Balanced assessments, measures students’
Attendance Means Everything!
Attendance/La asistencia escolar
Attendance Improvement Program
Transitional Kinder/Kindergarten Parent Meeting
August 21, 2017 Total Solar Eclipse Nyssa School District Approximate Timeline 8:06 School Day Begins – MS/HS go to 1st period – stay with the teacher.
Welcome/Bienvenida
TIPS FOR READING ALOUD TO YOUR CHILDREN CONSEJOS PARA LEER A SU HIJO EN VOZ ALTA Fact: Research states that the single most important activity for building.
THANK YOU FOR YOUR SUPPORT
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
1. You’re introduced to Sra. Fuertes. ______
Febrero Tarea Noticias de Segundo Grado Asistencia Fechas Importantes
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Title I & PAC Thompson Elementary September 10, 2014 (5:00 p.m.)
Name__________________________________
(How to tell time in Spanish)
Getting to know you more!
Escuela Bilingue Alison Bixby Stone
Parent-Teacher Conferences
First Grade Dual High Frequency Words
La meta principal del Plan de Denver 2020 de DPS es asegurar que haya escuelas excelentes en todos los vecindarios. DPS’ top Denver Plan 2020 goal is to.
El Imperfecto Español 2.
Día número 24 Español 1—Acelerado
Key Performance Indicators
News from K62/ Noticias de K62
Title 1 Parental Advisory Committee Meeting
What does research show about the importance of parental involvement
Henry Houck Happenings Jan./Feb.
School Name Date AIC Name
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
The brain begins its development days after conception and continues to make new connections throughout life. El cerebro empieza a desarrollarse días después.
Our 5th Grade Classroom News The Week of September 3, 2018
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Señora Daniele, Profesora de Español
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Portal para Padres Florida Migrant Parent Advisory Council
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Free Basic Computer Workshops
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
Development of the concert programme
Día número 44 Español 1—Acelerado
Transcripción de la presentación:

<<Insert School Name>> Los Angeles Unified School District Student Health and Human Services Pupil Services – Attendance Improvement Program <<Insert School Name>> Parent Meeting Topic: Attendance <<Date>> Introduction/Background: Alicia Pupil Services and Attendance

As a parent, what were your hopes for your child when he/she was born? ¿Como padre, cuáles fueron sus esperanzas para su hijo cuando el/ella nació?

Habits? ¿Habitos? Skills? ¿Habilidades? Values? ¿Valores? As your child prepares to start school, did you think about these qualities? ¿Cuando su niño/a se alistaba para comenzar la escuela, alguna vez pensó en estas calidades? Habits? ¿Habitos? Skills? ¿Habilidades? Values? ¿Valores? Success? ¿Éxito? What are your hopes for your child as a preschool student? ¿Cuales son sus esperanzas para su niño como un estudiante pre-escolar? What are your hopes for your child as a Kindergarten student? ¿Cuales son sus esperanzas para su niño como un estudiante de kínder? What are your hopes for your child as a Middle School student? ¿Cuales son sus esperanzas para su niño como un estudiante de escuela primaria? What are your hopes for your child as a High School student? ¿Cuales son sus esperanzas para su niño como un estudiante de escuela secundaria?

Why is Attendance Important in Pre K and the Early Grades? ¿Porque enfocarse en la asistencia en Pre- Kínder? Excellent attendance supports strong, consistent academic achievement in Pre K, Kindergarten and later grades Asistencia ejemplar ayuda a los estudiantes a tener un patrón consistente para logros académicos en Pre-kínder y los grados siguientes Excellent attendance in the early grades establishes positive school attendance habits and increases student and parent engagement Asistencia Ejemplar en Pre-kínder establece hábitos positivos de asistencia y aumenta la participación de los padres y los estudiantes en la escuela

Q: What is Excellent Attendance? A: Students with Proficient/Advanced attendance miss no more than 7 days per school year. The LAUSD goal is for ALL students to attend at a rate of 96% or higher.

¿Que es Asistencia Ejemplar? Estudiantes con asistencia Proficiente /Avanzada no faltan mas de 7 días por año escolar La meta del Distrito Escolar Unificado de Los Angeles es que todos los estudiantes asistan a la escuela el 96% del tiempo o mas

FACTS ABOUT KINDERGARTEN INFORMACION SOBRE KINDER Attendance and Achievement Asistencia y logros académicos 1st Grade Math & Reading Performance by Kindergarten Attendance Desempeño en Matemáticas y Lectura en el Primer Grado dependiendo en la Asistencia en Kínder The value of Kindergarten attendance can be seen here! Research has found that a high number of absences in Kindergarten is directly related to lower achievement in 1st grade. We can see a significant decrease (especially in Math and reading performance) with a 6% of absenteeism . Source: ECLS-K data analyzed by National Center for Children in Poverty (NCCP) Note: Average academic performance reflects results of direct cognitive assessments conducted specifically ECSL-K. Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved  

Definition & Frequency of Chronic Absence in Early Grades Chronic Absence means missing about 18 school days, regardless of the reason (excused or unexcused). In the LAUSD, 1 out of every 5 kindergarten and first grade students are chronically absent. Nationally, this number is about half (1 in 10). Chronic absence in any grade puts our students at-risk for failing grades and ultimately, dropout.

Definición y frecuencia de las ausencias crónicas en los primeros grados Ausencias crónicas significa tener aproximadamente 18 faltas escolares, no importa cual fue la razón (justificadas o injustificadas) En el Distrito Escolar Unificado de Los Ángeles, 1 de cada 5 estudiantes de kínder y primer grado son reportados con ausencias crónicas. En la nación, esta cifra es aproximadamente la mitad (1 en 10). Ausencias Crónicas, en todos los grados, pone a nuestros estudiantes en riesgo de reprobar y por ultimo dejar la escuela

A chronically absent Kindergarten student: Un estudiante que esta ausente de manera crónica en kínder: Misses out on valuable instructional time Pierde tiempo de instrucción Requires extra time from teachers to catch up, leaving less educational time for other students Requiere mas tiempo del/la maestro/a para ponerse al día, esto deja menos tiempo para los otros estudiantes Is more likely to perform poorly in first grade, especially in Reading Es mas probable que no se desempeñe académicamente en el primer grado, especialmente en lectura

A student chronically absent in Kindergarten: Un estudiante que esta ausente de manera crónica en kínder: Is likely to have lower academic achievement in fifth grade Es mas probable de no obtener logros académicos en el quinto grado Is at-risk for school failure and are more likely to eventually drop out Están en peligro de reprobar y son mas probables de dejar la escuela

What Parents/Guardians can do: Send your child to school on-time every day! Make routine appointments during vacation. For illness, schedule medical/dental appointments after school. Establish a schedule and stick to it! Make sure your child goes to bed early so that he/she will be ready to learn. Prepare school clothes, homework and backpack the night before school. Say positive things about this new experience. Share stories about what it will be like going to school. For current Pre-K students—Let your child know there will be more instructional hours in Kinder (6 hour days; and 5 days a week)

Lo que pueden hacer los padres/tutores legales: ¡Mandar a sus hijos a la escuela todos los días y a tiempo en cada grado! Haga las citas rutinarias durante las vacaciones Cuando este enfermo, haga las citas medicas o dentales después de escuela ¡Establecer una rutina y seguirla! Asegúrese que sus hijos se vayan a la cama temprano para que se levanten listos para aprender Prepare la ropa para la escuela, la tarea, y las mochilas la noche anterior.

What Parents/Guardians can do: Keep a positive attitude about school and daily attendance because children are taught to value education by the adults in their lives. 4. Contact your child’s school administrator, counselor, or school nurse for help and support as needed!

Lo que pueden hacer los padres/tutores legales: Mantener una actitud positiva sobre la escuela y la asistencia diaria porque los niños aprenden el valor de la educación por medio de los adultos en su vida ¡Comunícarse con un administrador, consejero, o la enfermera de la escuela cuando necesite ayuda y apoyo!

Message #1: Good attendance helps children do well in school and eventually in the work place. Buena Asistencia ayuda a los niños a salir bien en la escuela y después en el lugar de trabajo.

fuera del salón de clases. Message #2: Absences add up. Excused and unexcused absences result in too much time lost in the classroom. Ausencias acumuladas, justificadas o injustificadas resultan demasiado tiempo fuera del salón de clases.

Message #3: In the Early Grades, a students’ success in school first begins with PARENTS. We encourage you to be proactive and remain proactive in your child’s education. El éxito de su estudiante en los primeros años comienza con los Padres. Le sugerimos que sea activo en la educación de su estudiante

Message #4: Students, parents, schools and communities must work together to increase student attendance, student achievement, and high school graduation rates. Estudiantes, padres escuelas y comunidades tienen que trabajar juntos para aumentar la asistencia, logros académicos y graduación de los estudiantes

Individually, we are one drop. Together, we are an ocean.” -Ryunosuke Satoro PROMOTE ATTENDANCE TO PROMOTE EDUCATION! Attendance Improvement Counselor <<Insert your Name>> <<Contact Info>> Pupil Services and Attendance