Habla de carreras: experiencia personal y el lugar de trabajo

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Yo Mi esposo Nosotros 1. Work with a partner. Copy the Venn Diagram on a sheet of paper. Label the oval on the left Yo. Label the oval on the right with.
Advertisements

Object Pronouns Q&A Kathleen Pepin.
Español 1 – Final Exam Vocab Review
___________________ Mi casa es bonita
Me llamo ___________ Clase 11 IL La fecha es el 22 de septiembre del 2011 Propósito # 4: ¿Prestas atención en la clase? Actividad Inicial: Nombra los materiales.
Los Juegos Olímpicos Español I. Etapa (step) 1 En sus grupos, crean un lugar de origen hispánico. Por ejemplo: España, Argentina, o Chile.
Práctica para la Prueba y el Examen 1A ESPAÑOL 2 Y 2GO.
El Día de Amor y Amistad Spanish I and II. Translate the poem to English:  Las rosas son rojas,  Las violetas, azules,  El azúcar es dulce  Y también.
Me llamo ________ Clase 702 La fecha es el 7 de enero del 2014
WRITE DOWN THE FREQUENCY WORDS. LEER- Read the text and answer true or false VERDAD (V) OR FALSO (X)
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
M E LLAMO _____________C LASE 701 L A FECHA ES EL 4 DE OCTUBRE DEL 2013 Propósito # 8: ¿Cómo continuamos la practica para el examen del lunes? Actividad.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
VERBOS COMO GUSTAR. TAREA DEL TIMBRE ANSWER THE FOLLOWING SENTENCES IN COMPLETE SENTENCES IN SPANISH 1. ¿QUÉ TE IMPORTA? 2. ¿QUÉ TE INTERESA? 3. ¿QUÉ.
Me llamo ___________ Clase 601 La fecha es la 29 de enero del 2015 Propósito # 49: ¿Qué muebles tienes en tu sala? Actividad Inicial: using the words from.
Hoy es ______, el ______ de _____ de _____________. Para Empezar: 1.Saquen los apuntes MORADOS. Completen la sección de TENER- Número 1 !!!!. 2. Estudien.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
LOS QUEHACERES DE JORGE
Capítulo 2- Primer Paso Repaso Primer Paso Prueba El 19 de noviembre.
Practica diaria el cuatro de mayo Objetivo: Be able to use names of family members. Focus: vocabulary Traduce al español. 1.Oh! What a shame! 2.in the.
Me llamo ________ Clase 602 La fecha es el 13 de noviembre del 2014 Propósito # 25: ¿Cómo seguimos el repaso del verbo SER? Actividad Inicial:  Write.
Julie Pettigrew Future career and personality traits Rushcliffe School.
Please choose five pictures. Por favor, elija cinco fotografías. Make a list of words about each picture that you choose. Haga una lista de palabras sobre.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
My Life * I can do everything from level I Talk about me * I can write the English meaning of vocabulary unit 1-Spanish II Calentamiento Relaciona las.
Me llamo _______ Clase 602 La fecha es el 17 de noviembre del 2014 Propósito # 26: ¿Quién eres? Actividad Inicial: Write a short paragraph about YOURSELF.
Prewrite- On a separate sheet of paper draw a sketch of our classroom. You must label ten items in Spanish using your vocabulary list including the definite.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
15/9/14 Actividades  Entrada: Copy down the vocabulary from the board in both Spanish and English  El vocabulario del cuento  El cuento  Los dibujos.
**Para empezar la clase... Guess the meaning of these adjectives. Guess the meaning of these adjectives.  impaciente  artistica  inteligente  estudiosa.
SWBAT: Classify words in Spanish that describe hobbies and sports Hoy es lunes el primero de febrero WRITE DOWN, IN SPANISH, ALL THE SPORTS AND HOBBIES.
Hoy es el 16 de octubre, Hoy es miércoles. La pregunta: Lean el fondo cultural en la página ) What is a metate? 2.) What do you think Rivera wants.
Instrucciones: In Spanish, and in English, there are some words that we usually use JUST in the singular or plural form. USING YOUR VOCAB 3-1, complete.
Español II, jueves, el 24 de abril Ahora mismo: For each category, write three other words that would fit. Use text p. 288 and your notes to help you:
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
CLASS 1CLASS 1 VOCABULARY: ADJ + PREPOSITION. AFRAID OFAFRAID OF She is afraid of spiders.
turquesa S іBuenos días, clase!  calentémonos
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Vámonos Relabel your passports: 3rd period → el 17, 18, 20, 21, 24
Capitulo 3 Hora, y Materias.
Habla de la salud y enfermedad
To do lists Mark in Green for Vocab.
Composición # 2.
Me llamo ___________ Clase 702 La fecha es el 8 de marzo del 2017
Mini-Proyecto Comic life.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
Español 2 3 de marzo de 2017.
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
HOY ES VIERNES, EL 12 DE FEBRERO OBJETIVO: START THE NEW CHAPTER 2A
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Discussion Voice Activity 1.05
Para hacer ahora Identifiquen los números
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Requirements for Power Point page:
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Using Verbs to Talk About What You Like to Do
Vocabulary: adjectives
Answer the following questions in complete sentences in Spanish.
Tapas Identify as many vocabulary words in Spanish as you can from our current chapter (U1E1)
Poster project.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
nieta sobrina primos hijos bisabuela
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Una vacación fantástica
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Habla de carreras: experiencia personal y el lugar de trabajo Español 3 unidad 4.2 p. 297

Experiencia personal El conocimiento – __________________ El entrenamiento – _________________ Las habilidades – ___________________ La puntualidad – _______________

El en lugar de trabajo Aumentar – to _________ Los beneficios – _________ El bufete –______________ La carrera – ____________ El coche – ________ Chismoso(a) – __________ El contrato – ___________ La desventaja – ________________ El empleo – ____________ La empresa – ___________ Ganarse la vida – _________________ Jubilarse – to ___________ El puesto – _____________ Requerir (e>ie) – _________ El requisito – ____________ El sueldo – _____________ El seguro medico – ____________________ Trabajo al tiempo completo – _____________________ Trabajo al tiempo parcial – _______________________ La ventaja – ____________

tarea Using the photo you chose from a magazine or newspaper, please Choose a profession from our vocabulary list for him or her Write 1 paragraph (5 sentences minimum) about this person and their job and workplace. Please use 7 vocabulary words minimum (1 word from the professions list, 6 words from personal background and in the workplace)