Día número 13—español 1 Listening comprehension—letters of the alphabet Pick up subscription slips for ¿Qué tal? Magazine Reminder to sign up for Quizlet.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El alfabeto- Lección Preliminar A- ah (dentist)- B- beh- C- sehch- che D- deh- E- eh (met)- F- e-feh -
Advertisements

El alfabeto- Lección Preliminar A- ah (dentist)- B- beh- C- sehch- che D- deh- E- eh (met)- F- e-feh -
La Pronunciación de la Lengua Española
Lunes el 31 de agosto ALC 4. Bienvenida (Model for 3 days) Preguntas (questions) Proverbio (proverb) Anuncios (announcements)
El Alfabeto / El Abecedario
A b c ch d e f g h i j k l ll m n ñ o p q r rr s t u v w x y z ah beh seh cheh deh eh ef-eh heh ah-cheh ee ho-ta kah el-eh eh-jeh em-eh en-eh en-yeh oh.
SPA 131 ~ Spanish in the Workplace ~ F’13 Class Slides up to Tuesday, September 10, 2013.
Spanish Pronunciation. Vowel sounds The vowel sounds in Spanish are different from those in English. In Spanish, each vowel has just one sound. Spanish.
Señorita McLamb " What we have done for ourselves alone dies with us ; what we have done for others and the world remains and is immortal." - Albert Pike.
A – a B – be C – ce (CH) – che D – de E – e F – efe G – ge H – ache (silent) I – i (ee) J – jota K – ka L - ele (LL) – elle M – eme N – ene Ñ – eñe O –
The Spanish Alphabet “El alfabeto”.
Día número 1 Español 1—Acelerado
Día número 12 Español 1—Acelerado
Día número 21—español 1 Explain how to write Spanish telephone numbers
El alfabeto espaÑol.
¡Hoy es miércoles! 25 de enero de 2017.
Día número 14—español 1 ACT 4 cont Soft C ACT 5: letters H, J, G
Día número 11—español 1 Listening comprehension—letters of the alphabet Pick up subscription slips for ¿Qué tal? Magazine Reminder to sign up for Quizlet.
Hoy es jueves el 8 de diciembre
GREETINGS, SALUTATIONS, LETTERS, AND NUMBERS
Día número 28—español 1 ACT 1: Supply the missing number
Día 6 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
¡Buenos días! Hoy es el 26 de agosto.
Día número 11 Español 1—Acelerado
El alfabeto
24 de agosto Español 1.
Day 4 Week 9.
¿De dónde eres?.
El Alfabeto (pronunciation )
If you didn’t do your HW, write it in your Missing Work Log!
Día número 14 Español 1—Acelerado
Don Quijote El día 3.
Tapas ¿Cómo se llaman los chicos?.
Día número 12—español 1 Listening comprehension—letters of the alphabet Pick up subscription slips for ¿Qué tal? Magazine Reminder to sign up for Quizlet.
Pronunciación of Las Vocales (The Vowels)
El Alfabeto A /ah/ B /b/, /v/ C /k/ before a,o,u /s/ before e, i.
Spanish pronunciation and accent marks
First Grade Dual High Frequency Words
Día número 9—español 1 Copy Voc útil Spelling one’s name Birthdays
Día número 26 Español 1—Acelerado
Día número 24 Español 1—Acelerado
Día número 15 Español 1—Acelerado
Día número 17 Español 1—Acelerado
Día número 27 Español 1—Acelerado
Día número 23 Español 1—Acelerado
Día número 9—español 1 Pronunciation letters of the Alphabet
Día número 35—español 1 Practice reading: AS students enter, they read a Weather Term from my list Practice ANSWERING questions in Spanish ACT 4 SING.
LANGUAGES FOR ALL: SPANISH 1.1
Capítulo 1 - ¡Empecemos! VOCABULARIO 1.
Día número 54 Español 1—Acelerado
Día número 28 Español 1—Acelerado
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
Día número 69 Español 1—Acelerado
¡Bienvenidos/as a clase!
Día número 10 Español 1—Acelerado
Día número 101—español 1 El 3 de febrero Horario Regular
Día número 15—español 1 ACT 6: letters H, J, G ACT 7: cont Soft C
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Unidad 1 Para Empezar.
¿A qué hora es la clase de español?
Día número 12 Español 1—Acelerado
Día número 59 Español 1—Acelerado
Día número 18 Español 1—Acelerado
Bienvenidos Preliminares A-D.
Día número 19 Español 1—Acelerado
Día número 57 Español 1—Acelerado
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Día 2 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Saquen la hoja de práctica
a b c ch d e f g h i j k l ll m n ñ o p q r rr s t u v w x y z
Transcripción de la presentación:

Día número 13—español 1 Listening comprehension—letters of the alphabet Pick up subscription slips for ¿Qué tal? Magazine Reminder to sign up for Quizlet & Google Classroom Pronunciation

En la pizarrita, escribe las letras que te dice tu compañero. Una persona dice las letras ROJAS y la otra las AZULES: Y B H CH U E W G R I S K LL N Ñ P Q L O M T H RR J D V F X Z C J A

En la pizarrita, escribe las letras que te dice tu maestra: W C J A Ñ CH O I F H X LL V N Y K E RR T M D R B G Z

Saca tu Etiqueta de Identificación Dobla el papel para construir una etiqueta de identificación con 3 lados (sides). Escribe tu nombre y apellido (last name) en un lado.

LEER EL BOLETÍN

Recoger (pick up) los papelitos de los estudiantes que NO van a comprar (comprar) la revista (magazine) ¿Qué tal? Recoger (pick up) los papelitos de los estudiantes que Sí van a comprar la revista (magazine) ¿Qué tal? y ya (already) tienen (they have) el dinero.

Estas son las mañanitas Que cantaba el Rey David Cantar para los cumpleaños de septiembre LAS MAÑANITAS Estas son las mañanitas Que cantaba el Rey David Hoy por ser día de tu santo Te las cantamos a ti   Despierta, mi bien, despierta Mira que ya amaneció Ya los pajaritos cantan La luna ya se metió

Per 1: https://quizlet.com/join/u4cM9dwYC Make sure you are signed up for QUIZLET.COM It will become a HW assignment when the library starts regular hours. Per 1: https://quizlet.com/join/u4cM9dwYC Per 2: https://quizlet.com/join/GsSjStBUS Per 3: https://quizlet.com/join/YP94huaFU Number of Members already signed up: Per 1=30 Per 2= 29 Per 3=31 Out of 38 36 38

Make sure you Join Google Classroom Per 1 has 36 out of 38 Per 2 has 35 out of 36 Per 3 has 34 out of 38 Per 1: p t 9 h r 5 0 Per 2: n d 7 o n n Per 3: 9 7 0 7 y m Per 4: s r a 3 h w Per 6: i c e d e k z

Make sure you Join Google Classroom 1. Go to Classroom.Google.com 2. Select Student 3. Click the + in top right-hand corner 4. Join Class 5. Enter school gmail: permID@studentmail.org 6. Enter password: Last 5 digits of permID+first name 7. Enter Class Code : Per 1: p t 9 h r 5 0 Per 4: s r a 3 h w Per 2: n d 7 o n n Per 3: 9 7 0 7 y m Per 6: i c e d e k z

PPT: Spanish Alphabet El alfabeto: A ah (father) L “L”-eh U ou (as in boo) B beh LL “A”-eh V veh C seh M “M”-eh W doh-bleh ooh CH cheh N “N”-eh X eh-keys D deh Ñ eh-nyeh Y “E”-greh-guh E eh (egg) O oh Z seh-tuh F eh-feh P peh G heh Q coo Practica con tu compañero H ah-cheh R er-eh I eee (eel) RR errrr-eh J hota S ess-eh K ka T teh PPT: Spanish Alphabet

El Alfabeto A, B, C, CH, D, E, F, G H, I, J K, L, LL M, N, Ñ O, P, Q, R, RR S, T, U, V, W X, Y y terminamos con la Z (and we finish with Z )

La Pronunciación 12 essential sounds for native speech https://www.youtube.com/watch?v=Xh-Drj7ZVXk&feature=iv&src_vid=LqMMvM5tBMg&annotation_id=annotation_902167 LL: llamar llorar (“y” or “j”) Ñ : niño señora (“ny”) Z : zapato zona (“s” or “th”) D : pedir ruido (soft after vowel) andar saldré (hard) RR: carro jarro restaurante redondo R : pero gracias (“d”) H: ahora alcohol harina (silent) I : final mi (“ee”) J : viejo jugo (English “h”) G: gato pago agua (hard) genial gigante (soft) guerra águila (silent “u”) C: cama comprar culminar (hard) centro cívico (soft) busqué quien (silent “u”) B / V : ambos investigar venir (hard) polvo subir árbol joven (soft)

“C” can make a hard or a soft sound CA CI CO = hard CE = soft CU   “G” can make a hard or a soft sound GA GI GO = hard GE = soft GU “H” is always silent “J” makes an “H” sound “LL” makes a “Y” sound

  “Q” is always followed by “U” If you can hear the “U” sound in a word, it’s spelled with a C. If you can’t, it’s spelled with a “QU” “V” can be pronounced as a “V” sound or a “B” sound, but these letters may not be interchanged when spelling. “K” and “W” are borrowed letters. They rarely appear in Spanish words. “Z” makes an “S” sound in Latin America. It makes a “TH” sound in Spain.

ACT # 4: La C fuerte (hard C) y La C suave (soft C) El 6 de septiembre ACT # 4: La C fuerte (hard C) y La C suave (soft C) Pg C Nombre Per ___ La letra C tiene (has) dos sonidos (sounds): a “hard C” and a “soft C”. COPIA LAS PALABRAS. SUBRAYA (underline) las palabras con el sonido “C fuerte”. A clase / García / doce trece / cien / carpeta equis / cierren / dieciséis gracias / saquen /Cecilia cero / silencio / catorce once / cuaderno / diciembre

ACT #4 cont.: La C fuerte (hard C) y La C suave (soft C) El ___ de septiembre ACT #4 cont.: La C fuerte (hard C) y La C suave (soft C) Pg C Nombre Per ___ B Circula las palabras con una C suave: Ricardo / cuarto / atención diciembre / cómo / octubre carpeta / cuaderno / Alicia qué / quiere / decir cien / Cristina / cuántos saquen / cierren / capítulo