ELAC CELDT Training Entrenamiento sobre CELDT

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
English Learner Master Plan Plan Maestro de Aprendices del Inglés.
Advertisements

Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
English Language Class General Instructions of the course.
English Learner Advisory Committee (ELAC) ELAC Rights and Responsibilities Tahoe Truckee Unified School District
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Examen de Desarrollo del Idioma Inglés de California (CELDT, por sus siglas en Inglés) Exámenes y Proceso de Reclasificación Mount Miguel ELAC Meeting.
Estrategias Claves para la Prueba CELDT
El Rincon at a Glance Mirando El Rincon Reclassified Students 5 5 th grade 3 4 th grade 7 3 rd grade Estudiantes Reclasificados 5 de quinto grado 3 de.
English Learner Advisory Committee Reunion del Grupo de Asesoria Para Estudiantes Que Estan Aprendiendo Ingles ELAC.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Froylan Mendoza, M.A. in Ed Froylan Mendoza, M.A. in Ed Salón #106 (530)
Welcome to ESL class Bienvenidos a la clase de Ingles.
Versión 1-11 de la Edición de Presentado por la Oficina de Adquisición del Idioma Prueba de Desarrollo del Idioma Inglés de California (CELDT,
DELAC Meeting Student Testing & Assessment Language Acquisition Branch 1.
Master Plan Programs and Initial Identification Procedures of English Learners DELAC September 23, 2010 Meeting Language Acquisition Branch.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Presented by Kristen Moorhouse Project Specialist/Instructional Coach ELAC Officer’s Responsibilities.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
INGLÉS BÁSICA PRIMARIA ASSESSMENT IN LANGUAGE TEACHING.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
English Learner Identification and Placement/ Identificación y Asignación de Alumnos en Vías de Aprender el Inglés (EL) A presentation for the Roosevelt.
1 2 3 English Learner Advisory Committee (ELAC)
Fremont Unified School District Reclassification & New Assessment for
What’s “CAASPP”? The California Assessment of Student Performance and Progress (CAASPP), which includes the Smarter Balanced assessments, measures students’
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
6 Things You Need to Know About ELAC ENG SPAN
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
IMPORTANT INFORMATION FOR FIRST DAY
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Testing at Rolling Terrace ES
Prueba de Desarrollo del Idioma Inglés de California (CELDT)
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Para Empezar veintiseis de septiembre
English Learners: Who? Home Langauge Survey
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
5. Legal Requirements/Reqistos Legales
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Half Day
Español 2 3 de marzo de 2017.
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
PARENT WORKSHOP TALLER DE PADRES
Presented by: SJVA Counseling Team
RCMS ELAC ELAC de RCMS.
Distrito Escolar Unificado de Fremont
English as a second language in middle school
Metas: I can identify my current proficiency level
English Learner Advisory Committee
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
English Learner Master Plan Plan Maestro de Aprendices del Inglés
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Matemáticas de Secundaria
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
California English Language Development Test (CELDT)
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Saquen la hoja de práctica
PROJECT: MET PROJECT: MET Michigan English Test STUDENTS: CÁRDENAS ROMERO, MILUZKA CORONEL CARRILLO, KAREN BEATRIZ INGARUCA HILARIO, KARLA PAMELA.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
EL Advisory Committee (ELAC) 09/11/18
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

ELAC CELDT Training Entrenamiento sobre CELDT Welcome Bienvenidos ELAC CELDT Training Entrenamiento sobre CELDT February 18, 2015 Presented by: Kathia Romo, English Learner Support Teacher

Identification process for English Learners Proceso de identificación para Alumnos en Vías de aprender ingles

Identification of English Learners Identificación de Alumnos en Vías de Aprender Ingles Home Language Survey Given to all students new to the district. Se les da a todos los alumnos nuevos al distrito. Students are assessed with California English Language Development Test (CELDT) within the first 30 days of school. Los alumnos son evaluado con el Examen CELDT en los primeros 30 días de escuela.

Identification (cont.) Identificación School notifies parents of their child’s program placement. La escuela notifica a los padres sobre los resultados y en cual programa estarán.

The CELDT TEST El examen del CELDT

What is the CELDT? Que es el CELDT? CELDT is the California English Language Development Test which is given to all English Learners in California. CELDT es la Prueba del Desarrollo del Idioma Ingles de California, que se les da a todos los alumnos en vías de aprender ingles (EL) en California. EL’s son alumnos que no dominan el ingles con fluidez. CELDT measures abilities K-12 in:/ CELDT evalúa las habilidades en K-12 en: Listening Escuchar Speaking Hablar Reading Leer Writing Escribir

What is the Purpose and use of CELDT What is the Purpose and use of CELDT? Cual es el objetivo y el uso del CELDT? Identify students K-12 who are new to the district in order to place them appropriately. Identificar alumnos del K-12 quienes recién ingresaron al distrito para asignarlos a salones adecuados. Monitor student progress in English annually (September – October). Supervisar el progreso en su aprendizaje de ingles anualmente. (septiembre- octubre) Decide when a student is proficient in academic English and qualifies to be reclassified. Determinar cuando el alumno esta completamente capacitado en ingles académico y pueda ser reclasificado.

What Does the CELDT Test? Cuales destrezas evalúa el CELDT? Listening / Escuchar Following Oral Directions Seguir instrucciones orales Listening Comprehension Escuchar y comprender Assessed individually (K-1) Evaluados individualmente (K-1) Assessed small groups (3-5) Evaluados en grupos pequeños (3-5) Grades 3-5

What Does the CELDT Test? Cuales destrezas evalúa el CELDT? Speaking / Hablar Vocabulary Vocabulario Speech Functions Funciones del habla Choose & Give Reasons Escoger y dar razones 4 picture narrative Narrar sobre 4 dibujos Assessed 1 on 1 (K-5) Evaluado individualmente (K-5) Grades 3-5

What Does the CELDT Test? Cuales destrezas evalúa el CELDT? Reading Lectura Word Analysis Analisis de palabras Fluency and Vocabulary Fluidez y vocabulario Comprehension Comprensión Assessed individually (K/1) Evaluado individualmente (K-1) Assessed small group (2-5) Evaluado en grupos pequeños (2-5) Grade 2

What Does the CELDT Test? Cuales destrezas evalúa el CELDT? Writing Escritura Grammar Gramatica Sentences Oraciones Short Composition Composición cortas Assessed One on One (K/1) Evaluado individualmente (K-1) Assessed small group (2-5) Evaluado en grupos pequeños (2-5) Grades 3-5

Expectations for Progress in English Proficiency Expectativas del progreso en el dominio del ingles Year 1 Year 2 Year 3 Year 4 Year 5 Year 6 Start Beginning Early Intermediate Intermediate Early Advanced Advanced Reclassification Principiante Principiante de intermedio Intermedio Principiante de avanzado Avanzado Reclasification Reclassification Start Early Advanced Intermediate Advanced Reclassification Intermedio Principiante de avanzado Avanzado Reclasification English Learners are expected to gain one proficiency level per year as measured by the CELDT. EL’s tiene la expectativa de progresar un nivel de lenguaje cada año. La meta es la Reclasificación.

How are CELDT Results Reported How are CELDT Results Reported? Como se reportan los resultados del CELDT? Beginning Level: Principiante Students understand simple phrases spoken in English. They begin to speak a few words to communicate basic needs. Los alumnos entienden frases sencillas en inglés. Comienzan a hablar unas pocas palabras para comunicar sus necesidades. Early Intermediate Level: Principiante de Intermedio Students understand and respond to simple school tasks in English. They speak using phrases and short sentences. Los alumnos entienden y responden a tareas sencillas en inglés. Hablan usando frases y oraciones cortas.

How are CELDT Results Reported How are CELDT Results Reported? Como se reportan los resultados del CELDT? Intermediate Level: Intermedio Students speak, read, and write in English on familiar topics. They retell simple stories, participate in school discussions, and speak using full sentences. Los alumnos hablan, leen y escriben en inglés sobre temas que conocen. Repiten historias sencillas, participan en discusiones y hablan usando oraciones completas. Early Advanced Level: Principiante de Avanzado Students developing close to native-like proficiency in English. Los alumno desarrollan un nivel de fluidez similar al de los alumnos cuya lengua materna es el inglés. Advanced Level: Students speak, read, and write English in a manner that resembles a native English speaker. Los alumnos hablan, leen y escriben en inglés de manera que se asemeja al idioma de los alumnos cuya lengua materna es el inglés.

How are CELDT Results Reported How are CELDT Results Reported? Como se reportan los resultados del CELDT? District continues to notify parents of their child’s annual progress in English. El distrito notifica a los padres del progreso anual del desarrollo del ingles de su hijo/a.

How are CELDT Results Reported How are CELDT Results Reported? Como se reportan los resultados del CELDT? Proficiency Levels are given for each skill area Niveles de Dominio se dan para cada área de aprendizaje Niveles De Dominio Nivel Total Escuchar Hablar Lectura Escritura Overall Proficiency Level (OPL) Average of all 4 sections Individual level for each skill area. Niveles individuales para cada área de aprendizaje Avanzado Principiante de Avanzado Annual Assessment/ Evaluación Anual Intermedio Initial Assessment/ Evaluación Inicial Principiante de Intermedio Principiante Comprehension score is the combination of Listening & Reading. Resultados de Comprensión es la combinación de los resultados de Escuchar y Lectura.

Thank You! Gracias!