Contact Us English Español Hmoob Mówię po polsku

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Presente Progresivo Describing an action in progress- Whats happening right now.
Advertisements

Describing an action in progress- Whats happening right now.
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
and other fun things…. El correo electrónico y otras cosas divertidas….
Jumpstart: On a piece of paper, make a list in two columns: Column #1: people you would show respect to, or address by a title. Column #2: people you would.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Cosecha Amarga Cosecha Dulce: El programa Bracero
Siéntate con un compañero nuevo. Circle paper This is Spanish practice at home. When you can do a circle, have a parent/guardian sign it off. We have done.
Regular Verbs -ar, -er, -ir. What’s an infinitive? In Spanish: they end in an –ar, -er, or –ir In English: To___________… Hablar – to talk Comer – to.
28 Preguntas Personales Personal Questions.
MORE CONVERSATION TOOLS
Hoy es miércoles. La fecha es el 23 de abril La pregunta: ¿Qué comes en la cena? ¿Qué bebes en la cena? La tarea:  El libro de ejercicio pg 59  Prueba.
Notas Sacen una hoja de papel y un lapiz. ¿De dónde es Mrs. Lassen? Yo soy de Idaho. Yo soy de Idaho.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Hoy: I can give personal information about myself: Name, Address, Phone number, and physical characteristics.
La lástima de verano. El cuento Es el verano de 2009 y Kayla está en New Jersey con sus abuelos porque está trabajando en una tienda de ropa y es mesera.
CIVIL RIGHTS TRAINING. What is Discrimination? Discrimination is defined as the act of distinguishing one person or group of persons from others, either.
CAFECITO PRESENTADO POR (PRESENTED BY ) COUNSELING DEPARTMENT AND CAL-SOAP.
Discrimination is Against the Law [Name of covered entity] complies with applicable Federal civil rights laws and does not discriminate on the basis of.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Las Palabras Interrogativas
Clases de ciudadanía Citizenship Classes
EasyChair How to submit a paper Como someter un paper
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Question Formation Español Uno.
HOLA.
Answer the following questions en español.
Las Palabras Interrogativas
Present Tense of –ar Verbs
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Para Empezar veintiseis de septiembre
Join us for this FREE workshop! No preregistration necessary!
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Busco un trabajo que pague bien.
FRASES IMPORTANTES.
Día número 3 Español 1—Acelerado
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Español 1 16 de febrero de 2017.
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Día número 24 Español 1—Acelerado
PARA EMPEZAR #1 Match the phrases with their English meanings
Día número 23 Español 1—Acelerado
¿Me gustaría invitarte a… (I would like to invite you to…)
EasyChair How to submit a paper Como someter un paper
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Unidad 3: Somos estudiantes
¡Bienvenido a español! Welcome to Spanish!
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Practica oral... Find out the following information from your partner:
Las Palabras Interrogativas
Present Progressive Is used to talk about what one is doing right at this moment-not activity in the future! Compound Verb tense-uses 2 verbs Is equivalent.
Las Palabras Interrogativas
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Using Verbs.
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
ANTE TODO There are three basic ways to ask questions in Spanish.
Meta: I can understand information about school activities and rules
Las Palabras Interrogativas
Metas: 1) I can write and talk about the last time I did something
Question Formation Spanish I Page 52.
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
¿Cómo se hace en español?
Identidad e idioma.
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Contact Us English Español Hmoob Mówię po polsku Your right to Translation & Interpretation Services Я говорю по-русски SU DERECHO A SERVICIOS DE TRADUCCIÓN E INTERPRETACIÓN Contact Us [YOUR COUNTY NAME] Extension Office I speak English Ik spreek het Nederlands Address: Phone: Wisconsin Relay 711 E-mail: KOJ TXOJ CAI LOS TXHAIS LUS THIAB TXHAIS COV KEV PAB CUAM Kuv has lug Moob English: An AA/EEO employer, University of Wisconsin-Extension provides equal opportunities in employment and programming, including Title VI, Title IX, and ADA requirements.   Español: La Universidad de Wisconsin-Extension, un empleador con igualdad de oportunidades y acción afirmativa (EEO/AA por sus siglas en inglés), proporciona igualdad de oportunidades en empleo y programas, incluyendo los requisitos del título VI, título IX, y de la ley federal para personas con discapacidades en los estados unidos (ADA por sus siglas en inglés). Hmoob: Tus Tswv Hauj Lwm Ntawm (EEO/AA), ntawm lub Tsev Kawm Ntawv Qib Siab (University of Wisconsin-Extension) pab rau kev ncaj ncees txog kev hauj lwm thiab kev pab cuam, xws li nyob rau hauv Title VI, Title IX, thiab ntawm tsab cai Americans with Disabilities Act (ADA) yuav tsum kom muaj. This document aligns with UW Cooperative Extension’s language access obligations according to Executive Order 13166 and Title VI of the Civil Rights Act of 1964. Yo hablo Español

Interpretation services How can you request services? What is “limited English proficiency (LEP)?” Interpretation services How can you request services? You can request an interpreter during UW Cooperative Extension events. Limited English proficiency refers to persons who do not speak English as their primary language and/or who have a limited ability to read, write, speak, or understand the English language. If you have difficulties communicating in English, you have a right to request information and services in a language other than English. To request services you can: Speak with a UW Cooperative Extension staff person If you have questions about translation and interpretation you can send us an email to: languageaccess@ces.uwex.edu Translation services You can request information in a language other than English from UW Cooperative Extension personnel. Servicios de interpretación ¿Cómo puede solicitar servicios? Puede solicitar un intérprete durante los eventos de UW Cooperative Extension. Para solicitar servicios usted puede: Hablar con una persona del personal de UW Cooperative Extension. Si tiene preguntas sobre servicios de traducción y/o interpretación, puede enviarnos un mensaje por correo electrónico a: languageaccess@ces.uwex.edu ¿Qué es el “dominio limitado del inglés (LEP)?” Servicios de traducción Puede solicitar información en un idioma que no sea el inglés al personal de UW Cooperative Extension. El dominio limitado del Inglés se refiere a personas que no hablan inglés como su idioma principal y / o que tienen una habilidad limitada para leer, escribir, hablar o entender el idioma inglés. Si tiene dificultades para comunicarse en inglés, usted tiene derecho a solicitar información y servicios en un idioma distinto al inglés. Txhais lus cov kev pab cuam Koj yuav thov tau ib tug neeg txhais thaum lub sij hawm UW Cooperative Extension cov txheej xwm. Yuav ua li cas ua koj thov kev pab? Yuav ua li cas yog “Limited English proficiency (LEP)?” Yuav kom thov kev pab uas koj tau: Hais lus nrog ib tug UW Cooperative Extension neeg ua hauj lwm Yog hais tias koj muaj lus nug txog neeg txhais lus thiab txhais lus rau koj yuav xa tau rau peb ib tug email rau: languageaccess@ces.uwex.edu Paub lus Askiv zoo yog hais txog cov neeg uas tsis hais lus Askiv raws li lawv hom lus thiab / los yog leej twg muaj rab peev xwm nyeem ntawv, sau ntawv, hais lus, los sis to taub lus Askiv. Yog hais tias koj muaj teeb meem sib txuas lus nyob rau hauv lus Askiv, koj muaj txoj cai thov kom cov ntaub ntawv thiab cov kev pab cuam nyob rau hauv lwm yam lus dua li lus Askiv. Neeg txhais lus cov kev pab cuam Koj yuav thov tau cov lus qhia nyob rau hauv lwm yam lus dua li lus Askiv los ntawm UW Cooperative Extension cov neeg.