Método de mallas. Ejercicios.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
Advertisements

Método de mallas. Ejercicios.
CORRIENTE ELÉCTRICA.
Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
Vocabulario Level 1: De un Lugar a otro 6 al 17 de enero de 2014.
Present Tense AR Verb Conjugation Verbs in Spanish either end in AR, ER or IR For example; hablar-to talk, comer- to eat, and venir- to come When we conjugate.
5 th Grade 2 nd Six Weeks Science Unit 2, Lesson 1 CScope Vocabulary Words
Electrónica Análoga I Prof. Gustavo Patiño. M.Sc, Ph.D. MJ
HYPERBOLAS Standard 4, 9, 16, 17 DEFINITION OF A HYPERBOLA
Canales iónicos. Como su conformación puede depender del potencial de membrana, H.&H diseñaron una técnica para mantenerlo fijo y poder medir la corriente.
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
Progressive. The progressive consist of two parts: a helping verb and the present participle of a main verb, which ends in –ing in English: is talking.
Conjugating Verbs in Present Tense
¡BUENAS TARDES! Rellena (fill out) la lista de vocabulario 7B de la página 263… Termina los ejercicios 19, 20, 21 de la página del cuaderno rojo…
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Jugar – to play. Jugar - to play Jugar is the verb used when discussing playing games and playing a sport. It is a stem-changing verb. This means that.
EJERCICIO SALUDOS 1.
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
LEY DE OHM Esta ley liga las tres magnitudes fundamentales de la electrodinámica : LA RESISTENCIA “R”; LA INTENSIDAD “i” Y EL VOLTAJE “V”. El físico alemán.
LEY DE OHM DANIEA ABRIL YESICA PACHECO ZABATTANY GONZALEZ
EQUILIBRIUM OF A PARTICLE IN 2-D Today’s Objectives: Students will be able to : a) Draw a free body diagram (FBD), and, b) Apply equations of equilibrium.
Resistencias Eléctricas - Conexiones
Alter-Ego Project Exercise 1
¿Qué hora es?.
Las preposiciones Prepositions of place.
La hora/Time ¿Qué hora es?.
CORRIENTE ELÉCTRICA.
The Preterite of –ar verbs
SER and SUBJECT PRONOUNS
Spanish 1441 Final Exam Review – Listening Comprehension – Parts B, C, and D NOTE: Answers are on the next page of this file. PART B. Definiciones. Write.
The present progressive
TEOREMA DE NORTON.
1° série 4as. séries 5as. séries.
Telling Time (Cómo decir la hora).
LOS VERBOS TENER Y VENIR
¿Dónde se juegan los deportes?
Spanish 1441 Final Exam Review – Listening Comprehension – Parts B, C, and D NOTE: Answers are on the next page of this file. PART B. Definiciones. Write.
Magnitudes vectoriales
Bienvenidos a la clase de Español 3 para hispanohablantes
Hoy es ______, el ______ de _____ de ____________.
Notes #19 Numbers Standard 1.2
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved The verb ir (to go) is irregular in the present tense. Note that, except for the yo form.
Resistencia equivalente circuito mixto
Telling Time (Cómo decir la hora).
PE # 2 Draw a picture for each verb in the box
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Magnitudes vectoriales
No hemos puesto al día nuestra fuente principal de fondos para carreteras en más de 20 años Because the main source of revenue for roads is the gas tax.
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Gramática de 3A.
The Subjunctive with Impersonal Expressions
Telling Time (Cómo decir la hora).
La hora/Time ¿Qué hora es?.
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time.
Para el fin de esta leccíon, se puede:
El Presente Perfecto y el Pluscuamperfecto
Práctica con Ser y Hacer
Yo te Amo En palabras simples y comunes yo te extraño en lenguaje terrenal mi vida eres tu.
“FUNCIONAMIENTO DEL DIODO”. FUNCIONAMIENTO DEL DIODO En este circuito hay una resistencia, un diodo y dos fuentes conectadas en serie. Los cálculos de.
Conjugate estar in the present tense
CIRCUITOS ELÉCTRICOS EN SERIE Y PARALELO OBJETIVO: EXPLICAR VENTAJAS Y DESVENTAJAS DE LA CONEXIÓN EN SERIE Y PARALELO DE PILAS Y BATERÍAS.
Transcripción de la presentación:

Método de mallas. Ejercicios. Calcular las corrientes de malla y los voltajes y corrientes que se piden para cada circuito. Circuito 1 C1.1. Corriente en la fuente de 10 V. C1.2. Corriente en la resistencia de 3K. C1.3. Corriente en cada una de las resisten- cias de 1K en paralelo. C1.4. Caída de tensión desde A hasta B. Método de mallas. Ejercicios. Circuito 2 C2.1. Corriente en la resistencia de 3K. C2.2. Corriente en la resistencia de 2K. C2.3. Corriente en la resistencia de 8K. C2.4. Caída de tensión desde A hasta B. Circuito 3 C3.1. Corriente en la resistencia de 1K compartida. C3.2. Corriente en la fuente de 20 V. C3.3. Corriente en la resistencia de 1K de la derecha. C3.4. Caída de tensión desde A hasta B.

Método de mallas. Ejercicios. Calcular las corrientes de malla y los voltajes y corrientes que se piden para cada circuito. Circuito 4 C4.1. Corriente en la resistencia de 7K. C4.2. Corriente en la fuente de 5 V. C4.3. Corriente en la resistencia de 2K. C4.4. Caída de tensión desde A hasta B. Método de mallas. Ejercicios. Circuito 5 C5.1. Corriente en la resistencia de 9K. C5.2. Corriente en la resistencia de 1K. C5.3. Corriente en la fuente de 5 V. C5.4. Caída de tensión desde A hasta B.

Equation of the circuit SOLUTIONS Circuit 1 C1.1. Current in the 10 V source? C1.2. Current in the 3K resistance? C1.3. Current in each of the 1K resistances connected in paralell? C1.4. Potential drop from point A to point B? Mesh currents MESH ANALYSIS. EXERCISES Equation of the circuit C1.1. Current in the 10 V source? C1.2. Current in the 3K resistance? C1.3. Current in each of the 1K resistances (current divider) connected in paralell? C1.4. Potential drop from point A to point B?

Equation of the circuit SOLUTIONS Circuit 2 C2.1. Current in the 3K resistance? C2.2. Current in the 2K resistance? C2.3. Current in the 8K resistance? C2.4. Potential drop from point A to point B? Mesh currents MESH ANALYSIS. EXERCISES Equation of the circuit C2.1. Current in the 3K resistance? C2.2. Current in the 2K resistance? (Same direction as i2) C2.3. Current in the 8K resistance? C2.4. Potential drop from point A to point B?

Equation of the circuit SOLUTIONS Circuit 3 C3.1. Current in the 1K resistance (that on the middle) ? C3.2. Current in the 20 V source? C3.3. Current in the 1K resistance (that on the right) ? C3.4. Potential drop from point A to point B? Mesh currents MESH ANALYSIS. EXERCISES Equation of the circuit The same direction as i2, opposite direction as i1. C3.1. Current in the 1K resistance (that on the middle)? C3.2. Current in the 20 V source? This minus sign means that the direction is C3.3. Current in the 1K resistance (that on the right)? C3.4. Potential drop from point A to point B?

Equation of the circuit SOLUTIONS Circuit 4 C4.1. Current in the 7K resistance? C4.2. Current in the 5 V source? C4.3. Current in the 2K resistance? C4.4. Potential drop from point A to point B? MESH ANALYSIS. EXERCISES Mesh currents Equation of the circuit The same direction as i2, opposite direction as i1. C4.1. Current in the 7K resistance? The same direction as i2, opposite direction as i3. C4.2. Current in the 5 V source? C4.3. Current in the 2K resistance? C4.4. Potential drop from point A to point B?

Equation of the circuit SOLUTIONS Circuit 5 C5.1. Current in the 9K resistance? C5.2. Current in the 1K resistance? C5.3. Current in the 5 V source? C5.4. Potential drop from point A to point B? Mesh currents MESH ANALYSIS. EXERCISES Equation of the circuit C5.1. Current in the 9K resistance? C5.2. Current in the 1K resistance? The same direction as i2, opposite direction as i3. C5.3. Current in the 5 V source? C5.4. Potential drop from point A to point B?

MESH ANALYSIS. EXERCISES For you to solve Circuit 6 C6.1. Potential drop from point A to point B? C6.2. Potential drop from point B to point C? C6.3. Potential drop from point A to point C? C6.4. Equivalent resistance of the set? (Note that this set is neither a series nor a parallel association). MESH ANALYSIS. EXERCISES