AVID Family Workshop If parents and teachers work together,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Advertisements

Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
If parents and teachers work together, students are more likely to be successful in school.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
If parents and teachers work together, students are more likely to be successful in school. Si los padres y maestros trabajan juntos, los estudiantes.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Welcome to Cesar Chavez Academy Back to School Orientation.
Welcome to Citrus Hill. AVID: Who We Are AVID (Advancement Via Individual Determination) is a program dedicated to helping students achieve their goals.
Si los padres y maestros trabajan juntos, los estudiantes tienen mayor probabilidad de tener éxito en la escuela.
Presenter: Cal Poly Pomona, SDEE (DEPIE). 1982: Pyler v. Doe United States Supreme Court rules that all students, regardless of immigration status, have.
If parents and teachers work together, students are more likely to be successful in school.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Juego de traducción en filas La escuela. Traduzcan del inglés al español. Deben incluir el sujeto. 1. Do you (tú) study history? 1. ¿Estudias tú historia?
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Spanish III Honors Week 26. Para Empezar 1 de marzo Responde a la pregunta en frases completas: ¿Cómo fue tu fin de semana?
Welcome to the PEP program! Welcome to the PEP program! Bienvenidos al programa de PEP! Bienvenidos al programa de PEP!
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
WELCOME! OPHS Parents 1 st Quarter Informational Meeting.
 Try to figure out what the following questions are asking: 1.¿Qué día es la fiesta? 2.¿Qué día es el catecismo? 3.¿Qué días son los partidos (games)
CAFECITO PRESENTADO POR (PRESENTED BY ) COUNSELING DEPARTMENT AND CAL-SOAP.
LAS CLASES de ESPAÑOL Basic information about Spanish classes at HMS for the school year.
La Fecha: Hoy es martes, 23 de septiembre Tema: School Subjects and Schedules Obj: SWBAT talk about their school schedule in Spanish including subjects.
Dual Language Immersion Program
EXAMENES ESTATALES – k-12
Welcome to the Transition to High School and College Presentation
What’s “CAASPP”? The California Assessment of Student Performance and Progress (CAASPP), which includes the Smarter Balanced assessments, measures students’
Interactive Math Fluency Workshop
CLASSROOM NEWS Upcoming Events The Teacher’s Scoop!
CLASSROOM NEWS Upcoming Events The Teacher’s Scoop!
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Title I & PAC Thompson Elementary September 10, 2014 (5:00 p.m.)
CLASSROOM NEWS The Teacher’s Scoop! Hey parents,
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
There is a significant association between students prior college hours & college retention… & 4-year graduation rates. Existe una asociación significativa.
News from K62/ Noticias de K62
Title 1 Parental Advisory Committee Meeting
How To Talk About What Classes You Have Gramática- Subject Pronouns
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
CLASSROOM NEWS The Teacher’s Scoop! Hey parents,
Hoy es luness el treinta y uno de agosto de dos mil quince.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Can you do the third level now? If not, start with level 2!
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Overview of High School Coursework to Graduate & Prepare for College Resume de cursos para graduarse de la secondaria y preparase para el colegio 2016.
La Importancia De La Escuela Secundaria y Ayuda Financiera
Welcome to Room 202! Bienvenido al salón 202.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Martes, el 27 de octubre.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Señora Daniele, Profesora de Español
Vámonos Translate the following sentences. Write them in English & Spanish. NO PHONES TODAY OR I WILL ADD DUOLINGO POINTS. Los hombres son inteligentes.
Stevens Middle School At Stevens Middle School, We Believe
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Foundations of Success
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
ELAC English Language Advisory Committee March 2019
Matemáticas de Secundaria
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
Quasimodo: Answer the following questions with complete sentences.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Raymond Cree Middle School
Transcripción de la presentación:

AVID Family Workshop If parents and teachers work together, students are more likely to be successful in school.

Si los padres y maestros trabajan juntos, Taller Familiar AVID Si los padres y maestros trabajan juntos, los estudiantes tienen mayor probabilidad de tener éxito en la escuela.

AVID Family Workshop Goals: 1. To provide parents with the information and skills needed to support their student’s success; and 2. To reinforce these skills with students by working together with their parents.

Taller Familiar AVID Metas: 1. Dar a los padres la información y conocimiento necesario para apoyar el éxito de su estudiante. 2. Reforzar estos conocimientos con el estudiante, trabajando juntos con los padres.

Managing Time for Success Setting Goals for the Future AVID Family Workshop #1: Introduction to AVID Welcome AVID Overview Managing Time for Success Setting Goals for the Future AVID Binder

Administración del tiempo Taller Familiar AVID #1: Introducción al programa AVID Bienvenidos ¿Qué es AVID? Administración del tiempo Metas para el futuro El cuaderno AVID

ADVANCEMENT VIA INDIVIDUAL DETERMINATION AVID PROGRAM ADVANCEMENT VIA INDIVIDUAL DETERMINATION [L. avidus]: eager for knowledge I-3

AVANZAR VIA DETERMINACIÓN INDIVIDUAL PROGRAMA AVID AVANZAR VIA DETERMINACIÓN INDIVIDUAL [L. avidus]: ávido por conocimiento I-3

The Mission of AVID The mission of AVID is to ensure that all students, and most especially students in the middle with academic potential capable of completing a college preparatory path: will succeed in the most rigorous curriculum, will enter mainstream activities of the school, will increase their enrollment in four-year colleges, and will become educated and responsible participants and leaders in a democratic society. I-4

El propósito de AVID El propósito de AVID es de asegurar que todos los estudiantes, especialmente los estudiantes en el medio a nivel académico y con la capacidad de completar los requisitos para ir a una universidad: tengan éxito en las materias más avanzadas, participen en actividades escolares, aumenten su matriculación en colegios de cuatro años y sean educados y responsables participantes y líderes en una sociedad democrática. I-4

Commonly Held Misconceptions about AVID AT RISK Program NO! Affirmative Action Program NO! School Within A School NO! For All Students NO! A “Silver Bullet” NO! A Quick Fix NO! Free NO! A Categorical Program NO! Only Affects A Few Students NO! I-1

LO QUE AVID NO ES: Para estudiantes atrasados ¡NO! Programa de Acción Afirmativa ¡NO! Escuela dentro de escuela ¡NO! Para todos los estudiantes ¡NO! Algo que arreglará todo ¡NO! Ofrecido sin crédito electivo ¡NO! Sin compromiso ¡NO! Programa temporal ¡NO! Sólo afecta a siertos estudiantes ¡NO! I-1

What is AVID? AVID is an academic, regularly schedules elective class based on writing as a tool of learning, inquiry method, and collaborative grouping. The three main components of the program are: • academic instruction, • tutorial support, • and motivational activities.

¿Qué es AVID? AVID es un programa académico electivo que se lleva a cabo continuamente y que está basado en la escritura como implemento de aprendizaje, grupos de colaboración y métodos de investigación. Los tres componentes principales del programa son: • la enseñanza académica, • la ayuda por medio de tutelaje • y las actividades motivacionales.

The AVID Student Profile Students with Academic Potential Average to High Test Scores 2.0-3.5 GPA College Potential with Support Desire and Determination Meets One or More of the Following Criteria First to Attend College Historically Underserved in 4-year Colleges Low Income Special Circumstances S-1

El estudiante de AVID Estudiante con la capacidad académica Medio a alto promedio en examenes estatales 2.0-3.5 promedio en las calificaciones Capacidad para ir a la universidad con apoyo Deseo y determinación Satisface uno o más del siguiente criterio: Primero en la familia en asistir al colegio Históricamente ausente en colegios de cuatro años De bajos ingresos Circustancias especiales S-1

A S A M P L E W E E K I N T H E A V I D E L E C T I V E * Monday T u e Daily or Block * Schedule Monday T u e s d a y W e d n e s d a y Thursday Friday A V I D C u r r i c u l u m T u t o r i a l s A V I D C u r r i c u l u m T u t o r i a l s Binder Evaluation F i e l d T r i p s Media Center *Combination *Combination Speakers for for Motivational Block Schedule Block Schedule A c t i v i t i e s *(within block) A V I D C u r r i c u l u m i n c l u d e s : A V I D T u t o r i a l s : • W r i t i n g C u r r i c u l u m • Collaborative Study Groups • College and Careers • W r i t i n g G r o u p s • Strategies for Success • Socratic Seminars C-10

Ejemplo de una semana en la clase de AVID lunes martes miércoles jueves viernes Calificación de cuaderno Currículo de AVID Tutoría Currículo de AVID Tutoría Excursiones Invitados especiales Actividades de motivación Currículo de AVID incluye: Tutoría incluye: • Currículo de escritura • Grupos colaborativos • Colegios y carreras • Grupos de escritura • Estrategias para el éxito • Seminarios socráticos

California AVID Graduates 95% are enrolled in a college or university 71% are attending a four-year university 24% are attending a two-year college 75% of the graduates are working either full or part-time to send themselves through college CREATE, Center for Research and Evaluation in Education, 1999, Palo Alto, CA (AVID students in California schools)

Graduados de AVID en California 95% están matriculados en colegios o universidades 71% asisten a universidades de cuatro años 24% asisten a colegios de dos años 75% de los graduados trabajan tiemplo completo o medio tiempo para pagar sus estudios CREATE, Center for Research and Evaluation in Education, 1999, Palo Alto, CA (AVID students in California schools)

How does the AVID program contribute to the success of the students Teaches study and organizational skills Uses English as a writing tool for learning Strengthens their writing skills taught in English classes Gives tutorial help through college tutors Teaches students to work collaboratively to be successful in the most rigorous courses Takes students to visit colleges and universities Assists students with the application process for four year colleges and universities Helps students explore careers through guest speakers

Cómo contribuye el programa AVID al éxito de los estudiantes Enseña técnicas para estudiar y organizar Usa la escritura como una herramienta para aprender Fortalece la destreza de escribir enseñada en las clases de inglés Proporciona ayuda tutorial por medio de tutores universitarios Ayuda a los estudiantes a trabajar colaborativamente a fin de dominar las clases avanzadas Lleva a los estudiantes a visitar universidades Asiste con el proceso de aplicación para la universidad Ayuda a los estudiantes a explorar carreras a través de invitados especiales

Indicaciones para la actividad : Disposición de su tiempo Tome 3-4 minutos para completar el cuestionario de distribución del tiempo. Sea honesto. 2. Acompañe a su estudiante para discutir las siguientespreguntas: a. ¿Cuáles son los obstáculos que encaramos que disminuyen el uso efectivo de nuestro tiempo? b. ¿Cuáles deberían ser nuestras prioridades en el uso del tiempo? ¿Cómo son similares o diferentes? c. ¿Qué pudieramos hacer para usar nuestro tiempo más eficazmente?

How can parents help? • Discuss upcoming family events and dates and mark on student calendar. • Discuss with students selection of tutoring group they will join on tutoring day. • Occasionally review a page of notes. • Use questions developed by students to help review for tests. • Share your struggles to be organized and encourage students to take time to keep binder organized.

¿Cómo pueden ayudar los padres? Discutir los próximos eventos familiares y marcar las fechas en el calendario estudiantil. Discutir con el estudiante la selección de su grupo de tutoría y repasar de vez en cuando las asignaciones de las clases. Repasar de vez and cuando hojas de notas. Usar las preguntas que el estudiante construyó para repasar para los exámenes Compartir con su estudiante el esfuerzo para mantenerse organizado y motivar a su estudiante a mantenersu cuaderno organizado.

Successful Classroom Interaction AVID Family Workshop #2: Study Strategies Successful Classroom Interaction STAR SQ3R Learning Log

#2: Estrategias para estudiar Taller Familiar AVID #2: Estrategias para estudiar Intercambios en el salón STAR SQ3R Diarios de aprendizaje

Use the CORNELL note taking strategy Be a STAR Use the CORNELL note taking strategy S = Set up the format. T = Take text or lecture notes. A = After class, revise your notes. R = Review and study your notes.

S T A R Puedes ser una estrella Usa las estrategias CORNELL para tomar notas S = Establece el formato. T = Toma notas de textos o lectura. A = Revisa tus notas al terminar la clase. R = Repasa y estudia tus notas.

Collaborative Revision AVID Family Workshop #3: The Writing Process Prewriting Drafting Collaborative Revision Editing Final Draft

#3: Proceso de escritura Taller Familiar AVID #3: Proceso de escritura Actividades antes de escribir Borradores Compartir en grupo o pareja Editar Copia final

La escritura como instrumento de aprendizaje El escribir es un instrumento poderoso para el pensamiento, la organización y el aprendizaje; lo que es esencial para el éxito del estudiante en la escuela secundaria y de postgrado.

#4: Group Work in the AVID Class Family Workshop #4: Group Work in the AVID Class The Inquiry Method AVID Tutorials Group Collaboration

#4: Trabajo en grupos en el salón de AVID Taller Familiar AVID #4: Trabajo en grupos en el salón de AVID Método de preguntar Grupos colaborativos de tutoría Grupos colaborativos de estudiar

#5: Preparing for College and a Career AVID Family Workshop #5: Preparing for College and a Career Choosing a Career Applying for College

#5: Preparándose para una carrera Taller Familiar AVID #5: Preparándose para una carrera e ir al colegio Escojiendo una carrera Proceso para ir al colegio

What are the A-G requirements? For California State University and University of California What are the A-G requirements? A. 4 years of English. B. 3 years of Math (Starting with Algebra 1) C. 2 years of History (1 year of American History/1 year World History) D. 2 years of Laboratory Science (Biology, Chemistry, Physics) E. 2 years of Foreign Language F. 1 year of Visual or Performing Arts G. 1 year of College Preparatory Elective

¿Qué son los requisitos A-G? Para la Universidad Estatal de California y la Universidad de California ¿Qué son los requisitos A-G? A. Cuatro años de inglés. B. Tres años de matemáticas (empezando con Algebra 1) C. Dos años de historia (un año de historia americana, un año de historia mundial) D. Dos años de ciencias en laboratorio (biología, química, física) E. Dos años de lengua extranjera (puede ser español) F. Un año de artes visuales G. Un año de ciertos cursos electivos preparatorios para ingresar al colegio

Colegios y universidades en California • Colegios comunitarios (Junior College or Community College) Colegio de dos años, hay 21 en Los Angeles • Universidad Estatal de California (California State University) Universidad de cuatro años, hay 22 en el estado de California • Universidad de California (University of California) Universidad de cuatro años, hay 9 en el estado de California • Colegios y universidades privadas (Private colleges) Universidades de cuatro años, hay varias en California

Developed by Manuel Colón