VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal VOICE LEVEL 2: ¡Hola! ¿Cómo estás? ¿Qué tal? – Greet at least 2 people at your table in Spanish and ask how they are doing. Bien. Muy bien. Así así. Más o menos. Mal. Estoy feliz. ¡Fenomenal!
¡Cantemos! warm up songs
Estudiante 1: Lead the class
Estudiante 1 Hoy es ______________. Ask: ¿Qué día es hoy? Call on a student to answer. Hoy es ______________.
Estudiante 2: lead the class Call on Estudiante 3 to come up.
Estudiante 3: Lead the class
Estudiante 3 Ask ‘¿Qué fecha es hoy?’ Answer: Choose someone to respond. Answer: Hoy es el ___ de ____________.
La comida y las bebidas
Expectations – before we begin CHAMPS = SUCCESS!
CHAMPS Conversation 0- silent 1 – whisper 2 – table talk (Repeat the vocabulary word and say me gusta or no me gusta)
CHAMPS Help Do your best Raise your hand Ask 3 before me
CHAMPS Activity Whole class Partner / small group Independent – note-taking
CHAMPS Movement Stay in seat Stay in one place Responsible movement
CHAMPS Participation Your best effort Listening with eyes and ears Reading and writing
CHAMPS SUCCESS! Somos…1-2-3… CHAMPS!
A square meal Repeat each word after the teacher and write the word in pencil under the correct picture on your paper. If you finish writing the word before we move on, share with the classmates at your table if you like that food or drink by saying, “Me gusta or no me gusta.”
queso
leche
papa
el pan
jugo
pollo
ensalada
fruta
vegetales
naranja
sopa
agua
sándwich
manzana
carne
plátano
la ensalada la sopa el jugo el agua el pollo las papas la carne la leche
Write these two words on your whiteboard. comer beber To eat to drink
Instrucciones Listen to the word in Spanish and repeat it. Put a checkmark under comer if you think it is something to eat or a checkmark under beber if you think it is something to drink.
Instrucciones Draw a picture of the food or drink the teacher says in Spanish.
Now, draw a picture on your whiteboard Now, draw a picture on your whiteboard. Your partner has to guess what it is in SPANISH! Take turns.
Week 2 Warm up Review vocabulary Label construction paper Color, cut, paste Bingo
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal VOICE LEVEL 2: ¡Hola! ¿Cómo estás? ¿Qué tal? – Greet at least 2 people at your table in Spanish and ask how they are doing. Bien. Muy bien. Así así. Más o menos. Mal. Estoy feliz. ¡Fenomenal!
¡Cantemos! warm up songs
Estudiante 1: Lead the class
Estudiante 1 Hoy es ______________. Ask: ¿Qué día es hoy? Call on a student to answer. Hoy es ______________.
Estudiante 2: lead the class Call on Estudiante 3 to come up.
Estudiante 3: Lead the class
Estudiante 3 Ask ‘¿Qué fecha es hoy?’ Answer: Choose someone to respond. Answer: Hoy es el ___ de ____________.
La comida y las bebidas
Expectations – before we begin CHAMPS = SUCCESS!
CHAMPS Conversation 0- silent 1 – whisper 2 – table talk
CHAMPS Help Do your best Raise your hand Ask 3 before me
CHAMPS Activity Whole class Partner / small group Independent
CHAMPS Movement Stay in seat Stay in one place Responsible movement
CHAMPS Participation Your best effort Listening with eyes and ears Reading and writing
CHAMPS SUCCESS! Somos…1-2-3… CHAMPS!
Instrucciones At the top of your paper write: Your name Your teacher’s name Your grade
Instrucciones: Create 4 categories on your paper: Me gusta comer…. Me gusta beber… No me gusta comer… No me gusta beber…
Color, cut and paste the pictures and words from last week’s worksheet Or, draw pictures and label them under each category
Me gusta comer…. No me gusta comer… Me gusta beber… Instrucciones Create 3 categories on your paper: Me gusta comer…. No me gusta comer… Me gusta beber…
Week 2 Warm up Review vocabulary Label construction paper Color, cut, paste Bingo
Sparkle We can play Sparkle – in Spanish it is called BRILLO. Students make a circle. Teacher says a word from the vocabulary. Students must spell it using the Spanish alphabet one letter at a time. Next student says the word we just spelled. Next student says Brillo. Next student has to sit down! If you don’t know the letter or say the wrong letter, you are out and must sit!
Notes 1. Write your name on the top line of your paper in the right hand corner. 2. Write the date under your name. In Spanish! 3. On the next line write GUSTAR as the title of your notes.
Me gusta…. To say you like something in Spanish you say: Me gusta el pollo. I like chicken.
¿Cómo se dice….? Write the answers to the following questions on your paper. 1. ¿Cómo se dice ‘I like cereal’ en español? 2. ¿Cómo se dice ‘I like milk’ en español?
Me gustan If it is plural (like potatoes) you say: Me gustan las papas. I like potatoes.
Singular - plural Singular articles are el / la Plural articles are los / las el pollo = los pollos la carne = las carnes el jugo = ?? la ensalada = ??
¿Cómo se dice….? Write the answers to the following questions on your paper. 1. ¿Cómo se dice ‘I like salads ’ en español? 2. ¿Cómo se dice ‘I like soups’ en español?
No me gusta… To say you don’t like something you say: No me gusta el pollo. No me gustan las papas.
¿Cómo se dice….? Write the answers to the following questions on your paper. 1. ¿Cómo se dice ‘I don’t like milk’ en español? 2. ¿Cómo se dice ‘I don’t like toast ’ en español?
¿Te gusta? To ask if someone likes something you say: ¿Te gusta el pollo? Do you like chicken?
Paso 1 Write 3 statements on your paper of foods/drinks you like. Modelo: Me gusta el agua. Me gusta el cereal. Me gusta la carne.
Paso 2 Now, write 3 questions to ask your classmates if they like those same foods/drinks. Modelo: 1. ¿Te gusta el agua? 2. ¿Te gusta el cereal? 3. ¿Te gusta la carne?
Paso 3 Ask a partner the 3 questions. Modelo: Estudiante 1: ¿Te gusta el agua? Estudiante 2: Sí, me gusta el agua. Estudiante 1: ¿Te gusta el cereal? Estudiante 2: Sí, me gusta el cereal. Estudiante 1: ¿Te gusta la carne? Estudiante 2: No, no me gusta la carne.
Conversación Greet your classmate and say a food you like. Ask them if they like the same thing.
Conversación Estudiante 1: Hola. ¿Cómo estás? Estudiante 2: Muy bien. ¿Y tú? Estudiante 1: Bien. Me gusta el pollo. ¿Te gusta el pollo? Estudiante 2: Sí, me gusta el pollo. Estudiante 1: Adiós. Estudiante 2: Adiós.
la feria feria con alegría