VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Advertisements

Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
A conocernosGramática 2 The verb gustar, ¿por qué?, and porque Preview The verb gustar Pronouns Le and les Using no ¿Por qué?
 Try to figure out what the following questions are asking: 1.¿Qué día es la fiesta? 2.¿Qué día es el catecismo? 3.¿Qué días son los partidos (games)
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
La Fecha: Hoy es martes, 23 de septiembre Tema: School Subjects and Schedules Obj: SWBAT talk about their school schedule in Spanish including subjects.
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
Expectations – before we begin
El Verbo Gustar Avancemos 1 – 3.1.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
¡Bienvenidos al español!
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
A usted le gusta You like (formal/ singular)
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
Hazlo ahora Miércoles 24 de septiembre Máx. : 21° Mín. : 15°
Español 1 9 de diciembre de 2016.
¡Buenos días! Hoy es el 11 de septiembre.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Las estaciones.
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
You have 5 minutes to fill out the information:
Interactive Math Notebooks
Hoy es miércoles el 18 de enero
Hoy es Viernes, el 4 de agosto
First Grade Dual High Frequency Words
Greetings and Funcional phrases. 6 de septiembre del 2017
Escribe the correct translation of each phrase
Hoy es martes el 17 de enero
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Hoy: Nombres Verbos nuevos ¿Te gusta? Vocabulario Papel.
Vocabulario 1.3 ¿De dónde eres? – Where are you from?
Saying what someone likes
El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing”
¡buenos días!.
Vocabulario: la comida
My comida favorita In the lesson you will learn to:
Calientamiento Please remember to write the date and what today is in the upper right hand corner of your paper. El 10 (diez) de agosto de 2015 (dos mil.
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Hoy es _____, ____de noviembre
La Fecha: Hoy es miércoles, 27 de agosto Tema: Likes and dislikes Obj: SWBAT discuss, in Spanish, activities and foods that they like using the verb.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
1.4 Numbers.
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
Hoy es ______, el ______ de _____ de ____________.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Actividades, gustar, Indirect Objects + gustar
Bell Work Agosto/ Septiembre.
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
¿Qué te gusta hacer cuando….?
¡BIENVENIDOS AL ESPAÑOL 1!
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
jueves, el 8 de diciembre LT: I will identify food vocabulary.
Spanish I Señora Hoffman-Fields
¿Qué te gusta más? What do you prefer?
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Hola, ¿qué tal?.
Transcripción de la presentación:

VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal VOICE LEVEL 2: ¡Hola! ¿Cómo estás? ¿Qué tal? – Greet at least 2 people at your table in Spanish and ask how they are doing. Bien. Muy bien. Así así. Más o menos. Mal. Estoy feliz. ¡Fenomenal!

¡Cantemos! warm up songs

Estudiante 1: Lead the class

Estudiante 1 Hoy es ______________. Ask: ¿Qué día es hoy? Call on a student to answer. Hoy es ______________.

Estudiante 2: lead the class Call on Estudiante 3 to come up.

Estudiante 3: Lead the class

Estudiante 3 Ask ‘¿Qué fecha es hoy?’ Answer: Choose someone to respond. Answer: Hoy es el ___ de ____________.

La comida y las bebidas

Expectations – before we begin CHAMPS = SUCCESS!

CHAMPS Conversation 0- silent 1 – whisper 2 – table talk (Repeat the vocabulary word and say me gusta or no me gusta)

CHAMPS Help Do your best Raise your hand Ask 3 before me

CHAMPS Activity Whole class Partner / small group Independent – note-taking

CHAMPS Movement Stay in seat Stay in one place Responsible movement

CHAMPS Participation Your best effort Listening with eyes and ears Reading and writing

CHAMPS SUCCESS! Somos…1-2-3… CHAMPS!

A square meal Repeat each word after the teacher and write the word in pencil under the correct picture on your paper. If you finish writing the word before we move on, share with the classmates at your table if you like that food or drink by saying, “Me gusta or no me gusta.”

queso

leche

papa

el pan

jugo

pollo

ensalada

fruta

vegetales

naranja

sopa

agua

sándwich

manzana

carne

plátano

la ensalada la sopa el jugo el agua el pollo las papas la carne la leche

Write these two words on your whiteboard. comer beber To eat to drink

Instrucciones Listen to the word in Spanish and repeat it. Put a checkmark under comer if you think it is something to eat or a checkmark under beber if you think it is something to drink.

Instrucciones Draw a picture of the food or drink the teacher says in Spanish.

Now, draw a picture on your whiteboard Now, draw a picture on your whiteboard. Your partner has to guess what it is in SPANISH! Take turns.

Week 2 Warm up Review vocabulary Label construction paper Color, cut, paste Bingo

VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal VOICE LEVEL 2: ¡Hola! ¿Cómo estás? ¿Qué tal? – Greet at least 2 people at your table in Spanish and ask how they are doing. Bien. Muy bien. Así así. Más o menos. Mal. Estoy feliz. ¡Fenomenal!

¡Cantemos! warm up songs

Estudiante 1: Lead the class

Estudiante 1 Hoy es ______________. Ask: ¿Qué día es hoy? Call on a student to answer. Hoy es ______________.

Estudiante 2: lead the class Call on Estudiante 3 to come up.

Estudiante 3: Lead the class

Estudiante 3 Ask ‘¿Qué fecha es hoy?’ Answer: Choose someone to respond. Answer: Hoy es el ___ de ____________.

La comida y las bebidas

Expectations – before we begin CHAMPS = SUCCESS!

CHAMPS Conversation 0- silent 1 – whisper 2 – table talk

CHAMPS Help Do your best Raise your hand Ask 3 before me

CHAMPS Activity Whole class Partner / small group Independent

CHAMPS Movement Stay in seat Stay in one place Responsible movement

CHAMPS Participation Your best effort Listening with eyes and ears Reading and writing

CHAMPS SUCCESS! Somos…1-2-3… CHAMPS!

Instrucciones At the top of your paper write: Your name Your teacher’s name Your grade

Instrucciones: Create 4 categories on your paper: Me gusta comer…. Me gusta beber… No me gusta comer… No me gusta beber…

Color, cut and paste the pictures and words from last week’s worksheet Or, draw pictures and label them under each category

Me gusta comer…. No me gusta comer… Me gusta beber… Instrucciones Create 3 categories on your paper: Me gusta comer…. No me gusta comer… Me gusta beber…

Week 2 Warm up Review vocabulary Label construction paper Color, cut, paste Bingo

Sparkle We can play Sparkle – in Spanish it is called BRILLO. Students make a circle. Teacher says a word from the vocabulary. Students must spell it using the Spanish alphabet one letter at a time. Next student says the word we just spelled. Next student says Brillo. Next student has to sit down! If you don’t know the letter or say the wrong letter, you are out and must sit!

Notes 1. Write your name on the top line of your paper in the right hand corner. 2. Write the date under your name. In Spanish! 3. On the next line write GUSTAR as the title of your notes.

Me gusta…. To say you like something in Spanish you say: Me gusta el pollo. I like chicken.

¿Cómo se dice….? Write the answers to the following questions on your paper. 1. ¿Cómo se dice ‘I like cereal’ en español? 2. ¿Cómo se dice ‘I like milk’ en español?

Me gustan If it is plural (like potatoes) you say: Me gustan las papas. I like potatoes.

Singular - plural Singular articles are el / la Plural articles are los / las el pollo = los pollos la carne = las carnes el jugo = ?? la ensalada = ??

¿Cómo se dice….? Write the answers to the following questions on your paper. 1. ¿Cómo se dice ‘I like salads ’ en español? 2. ¿Cómo se dice ‘I like soups’ en español?

No me gusta… To say you don’t like something you say: No me gusta el pollo. No me gustan las papas.

¿Cómo se dice….? Write the answers to the following questions on your paper. 1. ¿Cómo se dice ‘I don’t like milk’ en español? 2. ¿Cómo se dice ‘I don’t like toast ’ en español?

¿Te gusta? To ask if someone likes something you say: ¿Te gusta el pollo? Do you like chicken?

Paso 1 Write 3 statements on your paper of foods/drinks you like. Modelo: Me gusta el agua. Me gusta el cereal. Me gusta la carne.

Paso 2 Now, write 3 questions to ask your classmates if they like those same foods/drinks. Modelo: 1. ¿Te gusta el agua? 2. ¿Te gusta el cereal? 3. ¿Te gusta la carne?

Paso 3 Ask a partner the 3 questions. Modelo: Estudiante 1: ¿Te gusta el agua? Estudiante 2: Sí, me gusta el agua. Estudiante 1: ¿Te gusta el cereal? Estudiante 2: Sí, me gusta el cereal. Estudiante 1: ¿Te gusta la carne? Estudiante 2: No, no me gusta la carne.

Conversación Greet your classmate and say a food you like. Ask them if they like the same thing.

Conversación Estudiante 1: Hola. ¿Cómo estás? Estudiante 2: Muy bien. ¿Y tú? Estudiante 1: Bien. Me gusta el pollo. ¿Te gusta el pollo? Estudiante 2: Sí, me gusta el pollo. Estudiante 1: Adiós. Estudiante 2: Adiós.

la feria feria con alegría