La Fecha: Hoy es martes, 23 de septiembre Tema: School Subjects and Schedules Obj: SWBAT talk about their school schedule in Spanish including subjects.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué clase tienes? Vocabulario.
Advertisements

Hacer Ahora (Escribe la fecha)
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Una práctica con tablitas blancas. Write these subjects, en español. 1. art2. Phy. Ed. arteeducación física 3. Spanish4. English españolinglés 5. science6.
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
El almuerzo. inglés El horario español El diccionario.
Spanish 2 Unit 2, Apuntes 4 - Class Schedule/Tener.
¿Qué necesitas? ¿Qué tienes? Answer the following questions in Spanish to talk about what you have and what you need for school.
Nuevas Clases, nuevos amigos. 6 clocks will be shown. Write the letter that corresponds to the clock that shows the time you hear.
La Fecha: Hoy es martes, 30 de septiembre Objective: SWBAT use the verb tener in Spanish to talk about things that you and others have and have to do.
 Try to figure out what the following questions are asking: 1.¿Qué día es la fiesta? 2.¿Qué día es el catecismo? 3.¿Qué días son los partidos (games)
Fernando Botero. Fernando Botero (born 19 April 1932) is a figurative artist and sculptor from Colombia. His signature style, also known as "Boterismo",
MATERIAS ESCOLARES SCHOOL SUBJECTS.
Due Now: Write on your notebook the following phrases
Cómo es el profesor de ciencias? El profesor de ciencias es…
Para Evaluar: By now you should know…
Hoy es martes el 7 de enero de 2014.
Español I La escuela.
Partner conversation practice
Hoy es vienes el 18 de noviembre
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Vocabulary 2A- Tu día en la escuela
Las Palabras Interrogativas p.154
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 18 de octubre Toma asiento
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¿Qué hora es? What time is it?
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Spanish 1 2A.
Las Palabras Interrogativas
We are able to identify and describe people and things
Capítulo 4: Vocabulario 1
Realidades 2A: Tu día en la escuela
How To Talk About What Classes You Have Gramática- Subject Pronouns
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
Preparación/ Review Hoy es viernes el 13 de noviembre de 2015 Today is Friday, November 13, 2015 Due Now: Prepare for oral by reviewig with graphic organizer.
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
Las Palabras Interrogativas
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Hola, ¡buenos días!.
Repaso de vocabulario 2-A: Tu día en la escuela.
Actividades de HOY Repasar la tarea Apuntes Actividad de escribir
Write in Spanish (See pag 96)
School Subjects Las asignaturas.
Martes, el 27 de octubre.
En la escuela For most “clases” o “materias” make a good guess and you have the name in Spanish. Unidad 2 Etapa 1.
Due Now: Write on your notebook: Write 5 school subjects:
Las Palabras Interrogativas
Vámonos Translate the following sentences. Write them in English & Spanish. NO PHONES TODAY OR I WILL ADD DUOLINGO POINTS. Los hombres son inteligentes.
Las Asignaturas Class Subjects.
Las Palabras Interrogativas
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
¿Qué te gusta hacer cuando….?
La Educación SPN I Van Brunt.
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
La Fecha: Hoy es miércoles, 24 de septiembre Tema: Numbers Obj: SWBAT use numbers in Spanish from to talk about quantities (months in a.
LABEL THE ROOMS AND OBJECTS IN THE ROOMS IN SPANISH
La Fecha: Hoy es miércoles, 24 de septiembre Tema: Numbers Obj: SWBAT use numbers in Spanish from to talk about quantities (months in a.
Capítulo 4: Vocabulario 1
Vocabulary Review for Written Test
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Objectives Talking about a typical school day and school environment.
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

La Fecha: Hoy es martes, 23 de septiembre Tema: School Subjects and Schedules Obj: SWBAT talk about their school schedule in Spanish including subjects they are taking and teachers they have Para Empezar: What are the following school subjects? 1.Ciencias = 2.Arte = 3.Inglés =

1) Take out your spiral notebooks 2) Fold the paper lengthwise 3) Label the left column Spanish and the right column English 4) copy the vocabulary words as you see them on the screen

el maestro Male teacher

la maestra Female teacher

La directora de la escuela El director de la escuela

el horario schedule

La clase class

las matemáticas math

las ciencias science

El inglés english

la historia history

el arte art

el español Spanish

La música

El teatro

Educación física Physical Education (P.E.)

Salud Health

Outside we will line up in two rows. Take turns asking each other… ¿Tienes la clase de________? Answer: Sí, tengo la clase de ______ or no, no tengo la clase de__________

Periodo = Class Period Primer Periodo = 1 st pd. Segundo Periodo = 2 nd pd Tercer Periodo = 3 rd pd. Cuarto Periodo = 4 th pd. Quinto Periodo = 5 th pd Sexto Periodo = 6 th pd.

Partner Activity: Ask your partner, in Spanish, what class they have each period, who the teacher is, and what the class is like. Fill in your partner’s schedule as they answer your questions

¿Qué clase tienes Primer Periodo?” Tengo la clase de arte. ¿Quién es el maestro? “El maestro/La maestra es Sr./Srta/Sra __________” ¿Cómo es la clase? La clase es___________ Helpful vocab to describe classes: Aburrida, interesante, divertida, buena, mala, fácil, difícil

Tener que = to have to Partner activity: Match your class cards with the questions… Example: Question ¿En que clase tienes que dibujar? Answer Tengo que dibujar en la clase de arte.

¿Quién es…? Es el señor, la señora, la señorita______ ¿Qué clase enseña? Es maestro/a de _____________

Reflexion: 1.¿Cuál es tu clase más difícil? Mi clase más difícil es… 2.¿Cuál es tu clase más divertida? 3. ¿Cuál es tu clase más interesante? 1.TAREA: Did you get it? School and class schedule