I can __________________ to the 3 rd person questions “_______________” and “__________________” I can _________ the concept of __________________. ¿Cómo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
14 y 15 de octubre de Describe las personas en las fotos. Tres frases por cada una. ¿Cómo es el chico? ¿Cómo es la chica? Hoy es martes el 15 de.
Advertisements

I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
I can __________________ to the 3 rd person questions “_______________” and “__________________” I can _________ the concept of __________________. ¿Cómo.
I can ________ a Spanish – speaking person and ask at least _______ questions. I can _____ all of the ___________________ in Spanish. I can __________.
I can ______________ how to ____________ an AR verb. I can ____________two contractions in Spanish. I can _______________ my class schedule in Spanish.
I can _______ and ________ all Spanish subject pronouns from memory. I can ________ at least ____ terms from “la gente” and “la hora” vocabulary sheets.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ a _______ in Spanish in reference to it’s ________.
I can _________ the 24 hour clock to normal time in Spanish. I can recite and ____________ spell the numbers I can _________ what a subject pronoun.
I can _______________ the concept of “_________________” when describing someone or something. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia.
I CAN _______________ THE CONCEPT OF “_________________”. I CAN _________ AT LEAST ______________ IN SPANISH. la concordancia identify30 adjectives demonstrate.
Me llamo _________ Clase 8nh/ih (801) La fecha es el 17 de septiembre del 2013 Propósito # 3: ¿Como seguimos con el repaso del año pasado? Actividad Inicial:
I can __________ and __________ the verb ________ in Spanish. I can _____________ together the two concepts of _________________ and __________________.
Los Adjetivos.
Vámonos ¿Qué llevas? (What are you wearing?) Answer in a complete spanish sentence describing the item and color. List at least two articles of clothing!
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ words in Spanish from their singular form to the.
I can _______________ the concept of “_________________”. I can _________ the cultural significance of ______________________. Concordancia explain “Día.
Capítulo 3.3 Los adjetivos y el verbo ser Por Señora Henriques.
Capítulo 1 ¿Quién es? y ¿Cómo es?. Las personas básicas I you (informal) you (formal) he she Singular ____ I am ____ you are (informal) ___ you are (formal)
Gender/Definite and Indefinite Articles. Bell Ringer- pick up a sheet from the podium. Fill in the following next to lunes. Fill in the following with.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ______ the overall meaning of a sentence by listening to certain.
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
I CAN _______________ THE CONCEPT OF “_________________”. I CAN _________ AT LEAST ______________ IN SPANISH. la concordancia identify 30 adjectives demonstrate.
I can _______________ the concept of “_________________” when describing someone or something. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia.
Gender/Definite and Indefinite Articles
El 21 de octubre…Día 17 Las metas de aprender
Los adjetivos posesivos
Agreement.
Proposito # 1: ¿Cómo repasamos el trabajo del año pasado
Me llamo_________ Clase 701 La fecha es el 14 de septiembre del 2017
Propósito # 3: ¿Como seguimos con el repaso del año pasado?
Indefinite Articles; ¿Cuánto? Mucho y Poco
5 al día What must articles do with the noun? Translate:
Adjective Agreement Una chica cómica Unas chicas cómicas
Me llamo_________ Clase 702 La fecha es el 15 de septiembre del 2016
HAGAN AHORA 1. ¿Qué necesitas para la clase en la foto?
Adjective Agreement.
Practiquen los adjetivos con
Indefinite articles Indefinite articles agree with the noun they are describing in GENDER and NUMBER! Necesito un diccionario. Tengo unas mochilas. The.
Propósito # 1: ¿Cómo repasamos el trabajo del año pasado. L. O
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Apuntes: Los Adjetivos
іBuenos días, clase!  rojo R calentémonos
Practiquen los adjetivos con
I like to play sports, I am athletic. I like to draw, I am artistic.
Adjectives/Ser & Estar
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Los sustantivos Nouns: a person, place or thing
Los adjetivos posesivos
El 15 de noviembre Las metas de aprender
Pronouns, the verb SER, Adjectives
What do you like to wear? I like to wear black boots.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea nueva en la cesta.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Superlatives.
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Nosotros Nosotras Ellas Ustedes (Uds.) LOS PRONOMBRES YO TÚ Vosotros
Bellringer 9/17 Match the following. Pay attention to the agreement of adjectives (masculine/feminine). ______ the tall boy ______ the comical girls.
Es el 16 de septiembre. El Plural
Describing my classes and teachers
Making plurals.
Los artículos y los adjetivos
Making plurals.
Adjectives – Words that escribe things or people
Making plurals.
Lección Preliminar Español II
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Los pronombres de sujeto
Transcripción de la presentación:

I can __________________ to the 3 rd person questions “_______________” and “__________________” I can _________ the concept of __________________. ¿Cómo es él? explain“la regla reversa” ask and respond ¿Cómo es ella?

La prueba de los pronombres de sujeto y las conjugaciones del verbo SER Yo soy Vosotros sois Tú eres Él es Nosotros somos Ella es Ud. es Ellos son Ellas son Uds. son I am You are (informal) He is She is You are (formal) We are You all are (informal) They are (m) They are (f) You all are (formal)

Saquen por favor… También, una pluma de color diferente. llll La Duplicado 19

Parte D-el duplicado 19 Vale 15 puntos 1. Yo_____________inteligente. 2. Felipe____________bajo. 3. Nosotros__________altos. 4. Ellas_________guapas 5. Usted ________exigente. 6. Maria______morena. 7. El Profesor__________interesante. 8. Ustedes_________serios. 9. Tú________simpatico. 10. Marta y Elena__________bonitas. 11. La maestro_______antipática. 12. Vosotras___________extrovertidas. 13. El libro____________aburrido. 14. El novio___________amable. 15. Paco y yo ____________divertidos. soy es somos son es son eres son es sois es somos

preguntas y respuestas ¿Cómo es él? Él es… ¿Cómo es ella? Ella es… What is he like? He is… What is she like? She is… I can ask and respond to the 3 rd person questions “¿Cómo es él?” y “¿Cómo es ella?”

¿Cómo es él? ¿Cómo es ella? ¿Cómo es el bebé? ¿Cómo es la muchacha? ¿Cómo es el joven? ¿Cómo es el perro?

¿Cómo es ella?

¿¿Cómo es él? ¿¿

¿Cómo es él?

¿Cómo es ella?

¿Cómo es él?

I can ask and respond to the 3 rd person questions “¿Cómo es él?” y “¿Cómo es ella?” Escribe una descripción de la persona en la foto, usando una frase completa. Ejemplo: ¿Cómo es él? Él es morado, tonto, y demasiado gordo.

¿Cómo es él? (1, 2, y 3) 1. ¿Cómo es ella?

Las preguntas…del primer año Las preguntas Las respuestas 19)¿Qué día es mañana? Mañana es __________. 20)¿Cuál es la fecha de mañana? (Mañana) es el ___ de ________. 21)¿Cuándo es el cumpleaños de ______. El cumpleaños de ____ es el __ de ___. 22)¿Qué hora es? Es la una. (o) Son las ______. 23)¿A qué hora es __________? A la una. (o) A las ______. 24)¿Cómo se llama él / ella? Él / Ella se llama ______. 25)¿Cómo se llaman ellos / ellas? Ellos / Ellas se llaman ______. 26)¿Cómo eres tú? Yo soy… 27)¿Cómo es él/ella? Él es…/Ella es… I can ask and respond to the 3 rd person questions “¿Cómo es él?” y “¿Cómo es ella?”

Escuchan bien! Listening practice: Todos a bordo. Bring ear buds to class with you next class. El jueves 30 de octubre. “La Hora” ¿Qué hora es?

Saquen una hoja de papel blanco y un lápiz I can explain the concept of “la regla reversa”. Los apuntes

la regla reversa

In Spanish, the adjective is generally placed after the noun. The adjective MUST agree with the noun in GENDER and in NUMBER. ¡CONCORDANCIA!

artículo adjetivo sustantivo the tall boys la regla reversa artículo sustantivo adjetivo the boys tall los chicos altos

a clever girl una chica lista the smart students (m) los estudiantes inteligentes some funny teachers (f) unas maestras cómicas a bald man un hombre calvo the new backpack la mochila nueva

I can explain the concept of “la regla reversa”.

LaLa  Duplicado 20 Estudien Uds.  La lista de preguntas y respuestas  El vocabulario de los adjetivos  El vocabulario de la gente  El vocabulario de los colores  Los pronombres de sujeto  Las conjugaciones del verbo SER

Con sus compañeros, practiquen la prueba oral de los pronombres de sujeto y las conjugaciones del verbo SER.  La prueba oral es la próxima clase  Necesita ser rápido  Vale 10 puntos…todo o nada