FEBRUARY 19 TH & 20 TH (SPAN 2). Padre Nuestro En el nombre del padre, el hijo, y el Espíritu Santo, Amen. Padre nuestro, que estás en el cielo. Santificado.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
VERBS IN SPANISH.
Advertisements

SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
August 25 th & 26 th (SPAN 2) Bell ringer: Verb of the day: Calificar – to grade On the top of the index card, write today’s date. Then write today’s verb.
January 9 th & 12 th (SPAN 2) Bell ringer: Verb of the day: Probar (o:ue) – to taste/to try (food) On the top of the index card, write today’s date. Then.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
October 30 th & 31 st (SPAN 2). Padre Nuestro En el nombre del padre, el hijo, y el Espíritu Santo, Amen. Padre nuestro, que estás en el cielo. Santificado.
Hoy es lunes el Primero de febrero Today is Monday, February 1st
January 16th & 20th (SPAN 2) Bell ringer: Verb of the day:
Calentamiento Hoy es jueves, el 17 de noviembre
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Description Sentences
Examen 4A El mapa gráfico.
Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere.
Vámonos Take out a sheet of paper for your Review activities today. Put your name on that sheet of paper and on the scrap paper in front of you.
CH 3B: Vocabulario y Adjetivos Plurales
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Para Empezar veintiseis de septiembre
PREGUNTAS: Questions and Question Words
April 8th “C day” classes (45 min.)
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Half Day
2. Identify familiar words or cognates
First Grade Dual High Frequency Words
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Las Palabras Interrogativas
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Half Day
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Quasimodo: Answer the following questions in complete sentences on a blank piece of paper (to be handed in) ¿Qué tipo de trabajo tienen tus padres? ¿Qué.
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Half Day
Preparacion Hoy es lunes el 7 de diciembre. Today is Monday, December 7. DO NOW: The infinitive is the basic form of a verb. In Enlgish infinitives have.
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Quasimodo: I posted this photo on Facebook and my friend (and former teacher) in Guatemala posted this response. Read her comment and try to answer the.
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
How to Conjugate… SPANISH VERBS.
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Irregular Preterite IR and SER
Quasimodo: Review the notes on the past tense + regular preterite verb conjugations.
Teach me how to conjugate
Description Sentences
Necesitan marcadores, borradores y pizarras blancas.
Quasimodo: What do you remember about Direct Objects from last chapter? What do you remember about Indirect Objects from English classes you’ve taken before?
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Hoy es miércoles el 3 de febrero Today is Wednesday, February 3
Hoy es de viernes doce abril Campanazo
Vámonos We should be on Day 2 of our new passports. Label today (14 de noviembre). Write out the following point breakdown for the test: Listening: 20.
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Transcripción de la presentación:

FEBRUARY 19 TH & 20 TH (SPAN 2)

Padre Nuestro En el nombre del padre, el hijo, y el Espíritu Santo, Amen. Padre nuestro, que estás en el cielo. Santificado sea tu nombre. Venga tu reino. Hágase tu voluntad en la tierra como en el cielo. Danos hoy nuestro pan de cada día. Perdona nuestras ofensas, como también nosotros perdonamos a los que nos ofenden. No nos dejes caer en tentación y líbranos del mal. Amen.

¿EXAMEN?  The Ch. 8 SPEAKING TEST is scheduled for: “A day” classes - Monday, February 23 rd “B day” classes – Tuesday, February 24 th (We will spend the rest of the class period playing a review game!)  The Ch. 8 WRITTEN TEST is scheduled for: “A day” classes – Wednesday, February 25 th “B day” classes – Thursday, February 26 th

What do I need to study for the Ch. 8 test? All vocab. from TB pg. 298, the added kitchen vocab, the extra fruits & veggies vocab. & bell ringer verbs How to conjugate stem-changing verbs in the preterite past tense (“slipper verbs”) How to use double object pronouns together How to make comparisons of equality & inequality (including irregular comparisons like mejor/peor) How to use superlatives to express the highest or lowest degree of a quality (including the irregular superlatives like el mejor/el peor) How to use absolute superlatives (-ísimo/a) to exaggerate (Example: ¡la sopa es riquísima!)

Homework check: Last class you were asked to complete the end of the chapter review on TB pg Please place your work on your desk now, so that you can get a completion stamp. We will go over the correct answers together. You should be checking & correcting your answers! I also need you to turn-in your work from Cyber Day. Make sure your name is on it!

PROJECT (PART 3) – RESTAURANT REVIEW

PART 3: Una reseña de otro restaurante (25 pts) TASK: During this part of the project, you will be writing a review for one of your classmate´s restaurants. Looking at their menu, you will respond to the following questions. This MUST be typed with proper punctuation, spelling, accent marks, & sentence structure! DO NOT USE GOOGLE TRANSLATE! Use as needed. ¿Cómo se llama el restaurante? ¿Dónde está el restaurante? ¿Cómo son las horas? ¿Qué piensas tú del menú? ….. ¿Es profesional y tiene algunos fotos? ¿Cómo son los precios en este restaurante? En tú opinión, ¿Cuáles comidas son sabrosas y horribles? ¿Cuáles comidas son buenas para la salud? ¿Malas para la salud? ¿Cuáles comidas del menú prefieres comer? ¿Cómo son los camareros? Describe them. (make it up) ¿Recomiendas este restaurante al público y por qué? (Use the verb GUSTAR) En tú opinión, ¿de cuántas estrellas es este restaurante? (scale 1-5) (1 estrella = el peor, 5 estrellas = el mejor)

Señora Stribling’s restaurant critique: El viernes pasado, Yo fui a la gran apertura del restaurante “La Luna Azul” en 555 Markham St. Little Rock, AR. Este restaurante sirve comida mexicana. En el menú hay muchas fotos bonitas. Los precios son baratos, entre $6.00 y $ El plato más barato es la “ensalada de Juana” y el plato más caro es el “Bistec a la Parilla.” Yo probé el bistec a la parilla y me gustó mucho. El bistec fue muy delicioso. En mi opinión, el restaurante es de cuatro estrellas. Yo recomiendo este restaurante al público porque la comida es muy sabrosa, el servicio es muy rápido, y los camareros son muy simpáticos. Restaurante: La Luna Azul 5

RESTAURANT CRITIQUE RUBRIC (25 points) CATEGORY: EXCELLENT GOOD FAIR POOR GRAMMARWriter uses correct grammar & word order throughout the assignment. Writer makes few mistakes with grammar & word order, but they do not negatively affect the overall comprehensibility. Writer makes frequent mistakes with grammar & word order that negatively affects the overall comprehensibility. Writer has mostly incorrect grammar & word order which severely affects the overall comprehensibility. MESSAGE CONTENT Relevant response to the task. Adequate level of detail & creativity. Response to the task is generally informative; may lack some detail and/or creativity. Response to the task is incomplete; lacks some important information. Response is not informative; provides very little or no information. SPELLINGNO errors in spelling, accent marks, &/or punctuation. Few errors in spelling, accent marks, &/or punctuation. Contains several errors in spelling, accent marks, &/or punctuation. Demonstrates a lack of knowledge in spelling, accent marks, &/or punctuation.