January 9 th & 12 th (SPAN 2) Bell ringer: Verb of the day: Probar (o:ue) – to taste/to try (food) On the top of the index card, write today’s date. Then.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Advertisements

Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Español 8 lunes el 5 de diciembre Real Quiz: section 3.1 Define 3.2 vocabulario (pg. 111, 94-97) Tarea/HW: -Study vocab 3.2 sheet (learn 10 words per day!)
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
 Try to figure out what the following questions are asking: 1.¿Qué día es la fiesta? 2.¿Qué día es el catecismo? 3.¿Qué días son los partidos (games)
April 14 th & 15 th (SPAN 2) Bell ringer: Verb of the day: Divorciarse – to get divorced On the top of the index card, write today’s date. Then write.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
August 25 th & 26 th (SPAN 2) Bell ringer: Verb of the day: Calificar – to grade On the top of the index card, write today’s date. Then write today’s verb.
February 2 nd & 3 rd (SPAN 2) Bell ringer: Verb of the day: Cortar – to cut/to chop On the top of the index card, write today’s date. Then write today’s.
FEBRUARY 19 TH & 20 TH (SPAN 2). Padre Nuestro En el nombre del padre, el hijo, y el Espíritu Santo, Amen. Padre nuestro, que estás en el cielo. Santificado.
October 30 th & 31 st (SPAN 2). Padre Nuestro En el nombre del padre, el hijo, y el Espíritu Santo, Amen. Padre nuestro, que estás en el cielo. Santificado.
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
Spanish 1& 2 Week 6.
January 16th & 20th (SPAN 2) Bell ringer: Verb of the day:
Hacer ahora frito hervidas dulces sabrosa Saquen la tarea de anoche.
El Imperfecto Español 2.
October 9th & 10th (SPAN 2) Bell ringer: Verb of the day:
La Salud y el Bienestar Vocabulario
January 29th & 30th (SPAN 2) Bell ringer: Verb of the day:
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
1.12 Repaso 2 de septiembre.
April 8th “C day” classes (45 min.)
November 18th & 19th (SPAN 2) Ducharse – to take a shower
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Half Day
2. Identify familiar words or cognates
Hoy es miércoles el 18 de enero
First Grade Dual High Frequency Words
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Hoy es martes el 17 de enero
Discussion Voice Activity 1.03
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Half Day
ESPAÑOL 1: CAPÍTULO 6 VOCABULARIO 2
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Hoy es martes el 6 de diciembre
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
Quasimodo: Tienes que hablar con un amigo en español sobre tu rutina diaria (daily routine). Debes usar las preguntas de ayer.
ESPAÑOL 1: CAPÍTULO 6 VOCABULARIO 2
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Enfoque (Escribir): Actividad 8 p. 80
Quasimodo: Review the notes on the past tense + regular preterite verb conjugations.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Comparatives.
Gusta, again! Earlier in the course, we saw how to express likes and dislikes about activities, i.e., gusta + a verb. In this slide show, we are going.
Transcripción de la presentación:

January 9 th & 12 th (SPAN 2) Bell ringer: Verb of the day: Probar (o:ue) – to taste/to try (food) On the top of the index card, write today’s date. Then write today’s verb and draw a picture to help you remember the meaning of the verb. On the back side of the same index card, write the meaning of the verb in English. Write a sentence in Spanish saying….. “I tried the vegetables, but I didn’t like them.”

Padre Nuestro En el nombre del padre, el hijo, y el Espíritu Santo, Amen. Padre nuestro, que estás en el cielo. Santificado sea tu nombre. Venga tu reino. Hágase tu voluntad en la tierra como en el cielo. Danos hoy nuestro pan de cada día. Perdona nuestras ofensas, como también nosotros perdonamos a los que nos ofenden. No nos dejes caer en tentación y líbranos del mal. Amen.

QUIZ TIME: Vocab. Quiz # 12: Ch. 8 Sect. 2, 3, & added Take out a sheet of paper and number from 1 to 10. Don’t forget to write your heading! Flip your paper over when you finish and then SIT QUIETLY! You can put your head down on your desk, draw a picture, or write me a note while you wait for your classmates to finish testing!

Ch. 8 Goals “La comida” Learn vocabulary to talk about food and describe meals (breakfast, lunch, dinner) Review how to conjugate stem-changing verbs in the preterite past tense (“slipper verbs”) Learn how to use double object pronouns to avoid repetition of nouns Learn how to use comparisons of equality, inequality, and irregular comparisons to compare 2 people or things. (better than, more than, etc.) Learn how to use superlatives to express the highest or lowest degree of a quality (the best, the worst, etc.)

En la cocina... el microondas el lavaplatos la estufa el refrigerador

Los platos el cuchillo el vaso la taza el tenedor el cuchillo la cuchara

Desayunar (el desayuno) Almorzar (el almuerzo) Cenar (la cena) Note: In Spanish-speaking countries, lunch is usually the main meal of the day. Dinner is typically much lighter than lunch!

La Pirámide Nutricional: Dulces Carnes y Pescados The word carne can be translated as a general term for “meat.” So, you might see carne as a section on a menu. If carne is listed as a type of meat, it generally refers to beef. Lácteos Frutas y Verduras Granos Bebidas *See TB pg. 264

Práctica (en clase) Do TB pg. 265 Activity 5. *Please raise your hand when you are finished, so that I can give you a completion stamp. We will check the correct answers together!

Homework (La tarea): Do TB pg. 266 Activities 6 & 7. (You should have a total of 9 sentences on Activity 7.) Make vocab. flashcards for Section 4: La carne y el pescado on TB pg DUE NEXT CLASS PERIOD (“C day”)!

YOUR HOMEWORK IS TO STUDY FOR THE …. WHICH WILL BE NEXT CLASS PERIOD AFTER THE “C DAY” OVER THE CH. 8 VOCAB. WORDS IN SECTIONS 2, 3, & 4! (Don’t forget to study the added vocab. words that are not in your book.)