Communicative Language Teaching

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Preguntas for Mid-term
Advertisements

Tienes hermanos ? Jueves, el 29 de noviembre.
THIS IS With Host... Your La familiaAdjetivos Possesivos Tener Adjetivos Preguntas Importantes Ser.
¡Muévete! Remember: In this section, you need to act out the things you hear. It will help you learn the meanings of the words, which are all part of this.
Starts next Thursday, June 2nd
Unit 3 Overview In this unit we will talk in Spanish about… - past times, leisure activities and sports - families and family members - physical traits.
¿De dónde eres tú?.
Spanish II I can do everything from level I Warm-up: Calentamiento
The Verb Jugar #11. The Verb Jugar Notes #11 Murphy Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety of topics.
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Para hacer ahora Hola. Mi nombre ______1______ Isabela. _____2____ de España. ______3_____ española. Mi hermano y yo _______4________ viviendo en Nueva.
PERO AND SINO IN ENGLISH: “BUT”. PERO and SINO Both words mean BUT in English. Both words mean BUT in English. They are not used interchangeably. They.
Vocabulario.
¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy? y los interrogativos
Exámen Preliminar.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
Las preguntas personales 3 grado
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
The Verb Venir- to come #23.
MORE CONVERSATION TOOLS
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Republica Bolivariana De Venezuela Universidad Pedagógica Experimental Libertador Instituto Pedagógico De Maturín Professor : Rosa Ponce Students: Mary.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Las preguntas personales 2 grado
Please make sure you get your shield in today.
Spanish Project G R.
Trabajo de entrada el quince de mayo Objetivo: Know the imperfect tense and voc. from Ch. 4A Focus: imperfect & voc. Martín and Sara are talking.
¡Hola! Review: Letters, numbers Today: Colors, conversation starters.
Thank you for taking my classes
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
¿Qué día es hoy? Hoy es……...
Hola Javier! Me llamo Sayom. Mi apellido es Ghosh-Dastidar.
Both SABER and CONOCER mean “to know” Conocer 1) To meet a person 2) To know (have met) a person 3) To know (have been to) a place “To be familiar with.
TODO DE MI POR JANE APPEL ME LLAMO JANE APPEL Tengo 10 años. Soy de América. Vivo en Michigan. Mi cumpleaños es 9 de marzo.
Bienvenidos a Nuestra Clase Activity Stations 1. Audio Station –Students are able to practice pronunciation of vocabulary words. 2. La Comunidad –Emphasis.
Las expectaciones para la clase Puntos Importantes de las expectaciones y la clase ¿Hay preguntas? Firma tu nombre…..
IR, Professions, Question Words. VoyVamos VasVais VaVan.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
¿Cómo respondes? You bet your friend that you learned everything from your Spanish class this week. He/she is texting you questions and if you win he/she.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español? At what time do you have Spanish class?
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Español 1 LESSON 8 15 DE SEPTIEMBRE DE Escribe en inglés: La Campana Hoy es martes el 15 de septiembre de La participación #1: Dibuja un óvalo.
Calentamiento Read the following and write a 5-6 sentence response answering the questions. Hola, ¿Cómo estás? Me llamo Marcía y tengo trece años.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
¡Bienvenidos al Español 1 o 2! O Yo me llamo Señora De La Torre-Labbe O Soy de Chandler, Arizona O Vengo de una familia grande pero tengo una familia.
Hola. Me llamo Michael. Tengo catorce años. Juego futbol americano, beisbol, y soy un cinturon negro en karate. En futbol americano, yo es un partida receptor.
Level 2 chp. 5 Hacer + time expressions. Chp. 5.2 Gram Use hace + time + que + a verb in the present tense To talk about an event that began in the past.
Preguntas y respuestas
Unidad 4, Etapa 1 La Ciudad Unidad 4, Etapa 1
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Las palabras interrogativas ¿?. Tag questions Igual que en inglés, es una afirmación seguida por (followed by) una pregunta para confirmar. Vives en una.
Español 1 5 de noviembre de La Campana Hoy es jueves el 5 de noviembre de  La chica es alta y delgada. Ella tiene el pelo rubio que es muy.
ESPAÑOL 1 1B PREGUNTAS. Describe how YOUR friends are TUS AMIGOS NO SON SOCIABLES, ¿CÓMO SON?
Saber versus conocer Español II. El verbo “ saber ” Yo séNostros sabemos Tú sabesVosotros sabéis Él, ella, Ud. sabeEllos, ellas, Uds. saben.
Spanish II Week 13. Para Empezar El nueve de noviembre En tres frases, responde a esta pregunta: ¿Que es tu rutina diaria?
Spanish II Week 16. Para Empezar 7 de diciembre With the foods shown below, place them into the categories “comida chatarra” or “comida sana” in Spanish.
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
CLIL. Qué es CLIL?: El “aprendizaje integrado del contenido y el idioma” ha sido recientemente adoptado por distintos investigadores y agencias de Europa.
Answer the questions that follow for the Do-Now. 1. ¿Dónde vive Julia? 2. ¿Cómo es? 3. ¿Qué sabe hacer? 4. ¿Cuántas canciones sabe? 5. ¿La puedes escuchar.
You are going to learn to talk about your pets Me encantan las mascotas.
Me llamo __________________.
Transcripción de la presentación:

Communicative Language Teaching EDMS 411- Section 2 Katie Drake Gayle Mahoney

Definition of CLT The communicative language teaching approach focuses on having students engage in real-life communication in the target language.  The teacher sets a situation that students are likely to encounter in their daily lives.  This creates motivation for students to learn from their desire to communicate in significant ways about meaningful topics.  Language is interactive, engaging, and has a clear relationship with society.  The communicative language teaching approach places great emphasis on listening; however, students do most of the speaking.

Las Preguntas y Las Respuestas de la Vida Diaria P: ¿Cómo se llama? R: Me llamo                    . P: ¿De dónde eres? R: Soy de                          . P: ¿Dónde ir a la escuela? R: Voy a la Universidad de Sonoma. P: ¿Cuál es tu deporte favorito? R: Mi deporte favorito es  fútbol/ béisbol/ tenis       .

Más Preguntas y Respuestas P: ¿Tienes algún animal en casa? R: Si, tengo  un perro/ un gato en casa. R: Yo no tengo animales en casa. P: ¿Tienes hermanos o hermanas? R: Si, tengo                      . R: No, no tengo hermanos o hermanas. P: ¿Cuál es tu ciudad favorita? R: Mi ciudad favorita es                          . P: ¿Cuál es tu color favorito? R: Mi color favorito es verde/ azul/ amarillo .

La Canción de Fray Felipe Fray Felipe (fray fay-lee-pay) Fray Felipe ¿Duermes tú? (dwer-mays too) ¿Duermes tú? Toca la campana. (toe-ka la kam-pan-a) Toca la campana. Tan, tan, tan. (taun, taun, taun) Tan, tan, tan.

El Fin ¡Gracias!

Resources http://www.spanishdict.com/translation http://www.dltk-kids.com/world/mexico/song.htm